Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن جعفری نژاد بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح شمارش، ۷۰ نفر کارشناس و محیط بان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در سرشماریها تعداد جمعیت کل و بز در پارک ملی، مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع دنا تخمین زده می شود، گفت: در شمارشها، تخمین تعداد سایر گونه ها نیز ثبت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری نژاد زمان آغاز این طرح را صبح روز  دوشنبه ۱۲ آذرماه عنوان کرد و افزود: هدف از شمارش حیات وحش دنا، ثبت وضعیت جمعیتی گونه های مهم حیات وحش و بررسی روند افزایشی یا کاهشی این جمعیت است.

وی تصریح کرد: در مناطق سردسیر استان شمارش حیات وحش تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع در اواخر فصل پاییز تا اوایل زمستان انجام می شود.

جعفری نژاد افزود: در این آمار برداریها وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیتهای وحش، تعداد تقریبی جمعیت کل و بز در این مناطق و مشکلات پیش روی حفاظت از این مناطق بررسی و مورد توجه قرار گرفته و بر نامه ریزی های لازم در این راستا انجام می شود.

وی اظهار داشت: در این سرشماری ها علاوه بر کارشناسان محیط زیست استان، تشکلهای زیست محیطی مردم نهاد، همیاران افتخاری و ناظرینی  از حفاظت محیط زیست استان فارس نیز حضور دارند.

کد خبر 4473965

منبع: مهر

کلیدواژه: حیات وحش محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • کاهش هزینه حفاظت پارک کبودوال از ۱۳۰ به ۳۲ میلیارد تومان