Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با عدم استفاده از بزرگان طواعف، ریش‌سفیدان و روحانیون شهر‌های شرقی کشور برای برقراری ارتباط با افغانستان و تسریع روند دریافت حقابه رود هیرمند گفت: این مسئله بارها در جلسات معتمدین و بزرگان استان سیستان و بلوچستان با ریش‌سفیدان افغانستان مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در کشورمان سال‌ها میزبان مردم جنگ زدن افغانستان بودیم و آنها در همه این سال‌ها از امکانات کشور و نظام بهره مند شده اند، بنابراین باید حق عهد، پیمان و همسایگی را ادا و حقوق مردم ایران را پس بدهند.

استفاده از ظرفیت طوایف محلی برای بازپسگیری حقآبه هیرمند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های اخیر بار‌ها نامه‌هایی از جانب بزرگان طواعف و معتمدین افغانستان به ریش سفیدان و روحانیون استان فرستاده شده و از آنها پرسیده شده است که چرا از ظرفیت شما برای برقراری ارتباط‌های دوستانه و باز پس گیری حقه‌آبه هامون و رود هیرمند استفاده نمی‌شود. بی تردید حضور یک نفر از بزرگان طواعف استان‌های مرزی در نشست‌های دوجانبه بسیاری از مشکلات زیست محیطی کشور در حوزه خارجی را حل خواهد کرد. پروتکل‌های وزارت امورخارجه باید بعد از ملاقات وزرای نیروی هر دو طرف و بزرگان کشور‌ها باشد.

در انتظار820 میلیون متر مکعب آب هیرمند

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس توضیح داد:خشکسالی های سالهای اخیر منطقه‌ای بوده و تنها شامل ایران نمی‌شود، بنابراین افغانستان نیز با مشکلات کاهش منابع آبی و خشک سالی مواجه شده است. اما خوشبختانه امسال در هندوکش بارش‌های بسیارخوبی را شاهد بوده ایم و امیدوراریم با بهبودی منابع آبی افغانستان، 820 میلیون متر مکعب حق‌آبه مردم ایران نیز به کشور بازگردانده شود که بی تردید بسیاری از مشکلات زیست محیطی ایران را حل خواهد کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، مبنی بر اینکه هامون دیگر هامون نمی‌شود گفت: وی یک محقق و آشنا به مسائل محیط زیستی کشور است، و با توجه به مسئولیت‌های مختلفی در این حوزه داشته است وضعیت آب و هوایی کشور را کاملا رصد کرده و آگاهی دارد، ضمن اینکه از اصلاعات کارشناسان هواشناسی و محقیقین مختلف استفاده می‌کند و چندان غیر علمی و دور از حقیقت نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد : اما همه مسئولین باید برای احیا منابع‌های آبی و تالاب‌ها حداکثر تلاش خودش را انجام دهند، بدون شک استفاده از ظرفیت نخبگان و بزرگان طواعف و شهر‌های مرزی کمک های زیادی به محیط‌زیست کشور و حل مشکلات بین المللی آبی خواهد کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود

حسین حیدری در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکرد‌ها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضا‌ها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضا‌ها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

حیدری بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم