Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جهادی شهید یوسف زاده نمونه‌ای از یک کار تمیز و فرهنگی اما بی سر و صدا را این روزها در منطقه شهید آوینی مشهد رقم زده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، بسیجیان جهادی همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، آنها افرادی متعهد، متخصص و آماده به‌کار برای خدمت به نیازمندان در مناطق محروم و کم‌برخوردار هستند، آنها رسالت خود را خدمت به مردم می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه جهادی شهید یوسف‌زاده مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) در منطقه شهید آوینی فعال هستند؛ سری به آنها زدیم تا با کار بزرگی که انجام داده‌اند بیشتر آشنا شویم.

*جوانان، نیروی محرک انقلاب

مسئول گروه جهادی شهید یوسف زاده می‌گوید: این گروه متشکل از جوانان انقلابی و پرتلاش در راستای تعمیر، بازسازی و بهسازی فضا و معماری مسجد به دلیل عدم استقبال جوانان و نیاز به تغییرات عمده در معماری مسجد تشکیل شد.

سیدمصطفی حسینی بیان می‌کند: این گروه، در ابتدای شروع کار با شش نفر بسیجی که تازه تشکیل گروه جهادی داده بودند و تنها با ۶۰۰ هزار تومان شروع به کار کرد و دل خوشی‌مان نیروی انسانی بود.

وی ادامه می‌دهد: با جلسات متعدد که با هیئت امنا، امام جماعت، مردم و بسیجیان داشتیم، توانستیم هم از نظر نیروی کار متخصص و هم نیاز مالی از پتانسیل مردم بهره مند شویم. ظرف مدت سه ماه توانستیم ۹۰ درصد کار را پیش ببریم؛ برآوردمان از قیمت تمام شده پروژه خیلی کمتر بود این در حالی است که با وجود هزینه ۱۲۰ میلیون تومانی هنوز ۱۰ درصد کار باقی مانده است که با وضعیت گرانی‌های اخیر این رقم بیشتر نیز خواهد شد.

*کار فرهنگی به تعداد و نفر نیست

مسئول گروه جهادی شهید یوسف زاده ادامه می‌دهد: به هر نحوی که بود پروژه به اواخر خود رسید و اکنون ۵۰ میلیون بدهکاریم که باید تسویه کنیم و این جدای کاری است که بچه‌ها با رضای خدا زحمت کشیدند و وقت و انرژی خود را صرف کردند؛ امیدواریم این مکان بیش از قبل بتواند در خدمت مردم و حل مشکلات آنها باشد؛ باید این نکته را نیز گفت که اینجا تنها مسجدی است که کار فرهنگی فعال در آن انجام می‌شود.

*کار جهادی جغرافیا نمی‌شناسد

حسینی می‌گوید: بسیار خوشحالیم که توانستیم این کار جهادی بزرگ را انجام دهیم و کار و خودمان را محدود به این مسجد نمی‌کنیم بلکه در مساجد و اماکن دیگر که نیاز به وجود ما باشد حتما برای رضای خدا آماده به خدمتیم چون کار جهادی جغرافیا نمی‌شناسد.

وی ادامه می‌دهد: حرکت‌های جهادی صرفاً یک کار عمرانی یا فرهنگی یا اردوی خودسازی نیست، بلکه مجموعه جامعی از آثار و برکات در سه حوزه مردم و اهالی مناطق محروم، عوامل شرکت‌کنندگان در اردوی جهادی و مسؤولان و مدیران منطقه‌ای قابل بررسی است.

حسینی عنوان می‌کند: به دنبال تاسیس خیریه‌ای برای نیازمندان و مردم منطقه هستیم؛ قبل از این هم هر ماه با جمع‌آوری مبلغی، مواد غذایی مایحتاج نیازمندان منطقه را تامین می‌کردیم؛ امیدواریم بتوانیم این حرکت را گسترش دهیم همچنین در زمینه اقتصاد مقاومتی بتوانیم کاری را برای اشتغال جوانان راه اندازی کنیم.

 منبع: تسنیم

پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهید آوینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی

حمید خسروی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : در طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی قرار است، از طرفیت عظیم اجتماعی گروه‌های همچون هیأت مذهبی، گروه‌های جهادی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استفاده شود.

وی هدف از این طرح را ارتقاء نشاط سرمایه اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در شناسایی و حل مسائل، مشکلات شهر و محله اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ادامه داد: در این طرح هیچ الزامی برای داشتن مجوز سازمان‌ها و گروه‌های مردمی ثبت‌نام‌کننده، نیست، همین نیرو‌های فعال در محلات هم می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی در توضیح مراحل ثبت‌نام در طرح ملی مشارکت اجتماعی، اضافه کرد: بعد از ثبت‌نام اولیه، طی یک فرآیند ارزیابی‌هایی از سوی ارزیابانی که از سازمان‌های مردم نهاد استان هستند انجام و بعد از گزینش و پالایش، به کشور معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان تاکنون بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: ۲۲ مردادماه در سالروز تشکیل روز سازمان‌های مردم نهاد، با حضور رئیس جمهور در وزارت کشور استارت این طرح با هدف نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در حل مسائل و مشکلات شهر و محله زده خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران