Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه جهان نيوز: معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفته است: «باید سهم مسئولیت مردان در خانواده بیشتر شده و اگر زنی قرار است در اجتماع نیز نقش داشته باشد، مردان نیز در خانه‌داری، بچه‌داری و... کمک کنند و این را از سر لطف ندانند، بلکه این وظیفه‌ مردان است.»

بخش های مهم اظهارات ابتکار در گفتگو با ایلنا را در ادامه خواهید خواند:

*بسیاری از آسیب‌‌هایی که در حوزه زنان در دولت‌ نهم و دهم وارد شد، قابل جبران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*قرار نیست، همه فشارها در خانواده روی زن باشد. در کنار اینکه مرد باید در خانواده به زن کمک کند، بخش‌های حقوقی و اقتصادی دولت نیز باید بتواند برای نقش‌های همسری و مادری مانند سایر کشورها امتیازاتی را در نظر بگیرند و اگر زنی قصد دارد، نقش اجتماعی را در کنار نقش مادری و همسری ایفا کند، بداند که در کنار نقش اجتماعی یک نقش مهم اقتصادی و اجتماعی دیگر را هم دارد و آن مادری است و غیر از اینکه مادری یک انتخاب فردی و یک نقش خانوادگی است یک نقش اقتصادی و اجتماعی نیز هست، چراکه فرزندآوری در دنیا یک نقش مهم در اقتصاد و اجتماع دارد و اکثر کشورهای پیشرفته دنیا معتقدند، زنی که فرزندی را به دنیا می‌آورد؛ بخش و سهمی از مسئولیت اجتماعی خود را در منزل ایفا می‌کند.

*باید برای زنانی که در خانواده نقش مادری برعهده دارند، حقوق در نظر گرفته شود. در سال ۹۵ در پژوهشی کار خانگی زنان شامل همسرداری، خانه‌داری، فرزندداری و ... ارزشگذاری شد. براساس این پژوهش بیش از ۲۲ درصد از تولید ناخالص ملی ارزش کار خانگی زنان در ایران است و این غیر از مشاغل خانگی است

*زنان چه در جامعه و چه در نقش خانوادگی و مادری در اقتصاد ملی ایران سهم دارند، بنابراین باید این موضوع را به رسمیت شناخت و بپذیریم که زن خانه‌دار نیز شاغل است و کار او ارزش اقتصادی دارد. البته در این میان نیز بحث‌هایی مانند بیمه زنان خانه‌دار وجود دارد که باید به آن پرداخت. همچنین مباحثی مانند اجرت‌المثل و نفقه پیش می‌آید که البته این به حقوق شرعی زن باز می‌گردد.

*در حالی که در کشور ما این نگرانی وجود دارد که نقش مادری و همسری مانع از رشد اجتماعی زن شود، البته زن باید در خصوص نقش‌هایی که در خانواده و جامعه ایفا می‌کند یک تعادل را برقرار کند.

*باید سهم مسئولیت مردان در خانواده بیشتر شده و اگر زنی قرار است در اجتماع نیز نقش داشته باشد، مردان نیز در خانه‌داری، بچه‌داری و ... کمک کنند و این را از سر لطف ندانند، بلکه این وظیفه‌ مردان است و تصور نکنند که لزوما رشد همیشه در موقعیت‌های اداری و کاری است، بلکه رشد و تعالی خانواده نیز بسیار اهمیت دارد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 عباس امیری‌فر از نزدیکان سابق محمود احمدی نژاد مدعی شد: «به احمدی نژاد گفتم با هر کی میخوای دربیفت ولی آقا، رهبر و ولی فقیه توعه. احمدی نژاد گفت مشکل ما خود ایشونه!» ادعای مشاور سابق احمدی نژاد را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟