Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@11:25:17 GMT

زن مسلمان ایرانی الگوی سوم در دنیا است

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۶۸۷۱

زن مسلمان ایرانی الگوی سوم در دنیا است

به گزارش خبرنگار مهر، نسرین پیرسمساری امروز بعد از ظهر در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: جمعیت بانوان فرهیخته کشور از سال ۹۴ به صورت یک تشکل غیرسیاسی،غیر اجرایی و غیر حزبی فعالیت خود را به صورت رسمی با عنوان جمعیت بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی آغاز کرد.

وی افزود:ایجاد همسویی، هماهنگی و گسترش فعالیت بانوان فرهیخته درکشور با تکیه بر توانمندی  شخصیت های تاثیرگذار یکی از مهم ترین اهداف ایجاد این تشکل بود و طبق دغدغه و مطالبه مقام معظم رهبری که خواسته بودند جمعیت بانوان فرهیخته شکل گرفته و به تولید ایده و فکر بیانجامد در این راستا این تشکل غیر سیاسی، غیر اجرایی و غیر حزبی به صورت مستقل ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرسمساری ادامه داد:این تشکل از تجمع و عضویت اساتید حوزه و دانشگاه، نویسندگان، پزشکان، بانوان فعال حوزه فرهنگی واجتماعی هستند و این تشکل بانوان مورد تایید و حمایت مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به تعداد  اعضای جمعیت بانوان فرهیخته کشور اظهارداشت: تشکل بانوان در سطح استان ها ۵۰ نفر عضو اصلی دارد و در راس انها ۱۵۰۰ نفر در سطح کشور به عنوان عضو اصلی هستند و اعضای آن در قالب  ۵کارگروه ساماندهی شده اند.

رییس جمعیت بانوان فرهیخته کشور کارگروه  تحکیم بنیان خانواده و کارگروه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی را از جمله کارگروه های این تشکل اعلام کرد و افزود: به صورت رسمی ۱۵ طرح تکمیلی و ۲۵ طرح بنا به درخواست ادارات و سازمان ها در موضوعات مختلف در مرحله نگارش هستند که نسبت به موضوعات مختلف در اختیار آنها  قرار می گیرد.

پیرسمساری از تدوین طرح کمیته بحران بانوان خبر داد و افزود: در حال حاضر کمیته بحران بانوان در حال تدوین است که پروپزال این طرح نوشته شده و به زودی آماده می شود و در کنار آن دانشنامه استانی زن و دفاع مقدس نیز در حال تدوین است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت نامگذاری عنوان سال جاری به نام تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: بانوان در خط مقدم حمایت از تولید ملی هستند و در این راستا در حال تدوین برنامه های میان مدت و بلند مدت هستیم که در حال نظریه پردازی و تعیین استراتژی برای این موضوع بوده و شعار «هر بانوی ایرانی یک تولید کننده» برای آن انتخاب شده است و مصمم هستیم با طرح های حمایتی مشاغل خانگی در شهرها و روستا را احیاء شود.

رییس جمعیت بانوان فرهیخته کشور در ادامه با اشاره به ایجاد فضای تجارت بین المللی اظهارداشت: برخی از بانوان با ایجاد فضای تجاری بین المللی از طریق اینترنت فعال بوده و وارد سازمان تجارت جهانی شده و خرید و فروش می کنند و ما در صدد هستیم این نگاه و تفکر فضای تجارت بین المللی را گسترش دهیم. و در این راستا در زمینه تجارت بین الملل فعالیت جمعیت بانوان فرهیخته کشور با امور روابط بین الملل کشور لبنان فعال است و با کشور ترکیه نیز صحبت هایی صورت گرفته و مبلغینی به کشور گرجستان نیز اعزام شده است.

وی ادامه داد : درعرصه بین الملل به دنبال گسترش این نگاه و تفکر هستیم که  زن مسلمان به عنوان الگوی سوم در دنیا مطرح شود و زن غربی و زن شرقی را پشت سر بگذارد.

بنا به گفته وی جمعیت بانوان فرهیخته کشورزیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی بوده و  در شهرستان های جلفا، مرند، هشترود و مراغه فعال است.

پیرسمساری از برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و افزود: طی روزهای اخیر جمعیت بانوان فرهیخته کشور  از مناطق زلزله زده کرمانشاه بازدید کرده اند و در ۲۰آذرماه جاری جشن تکلیف برای ۵۰۰ نفر از دانش آموزان شهر سرپل ذهاب برگزار می شود.

کد خبر 4474033

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز جمعیت بانوان فرهیخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در همایش منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان گفت : با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم و این استان باید به عنوان الگویی برجسته برای همه معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری افزود : پیام اجلاس منطقه ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری ، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد.

دیگر خبرها

  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • جهانگیر الماسی: غرب جامعه ایرانی را هدف گرفته است
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • بنیان خانواده باید در جامعه حفظ و تقویت شود
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران الگوی مدیریتی مشارکت در بین رویداد‌های کشور است
  • کاهش ناترازی در الگوی کشت برنامه راهبردی تات
  • تاسیس«ائتلاف مساجد، جمعیت‌ها و رهبران مسلمان اروپا» در فرانسه
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم