Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید طاعتی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری جلسه بررسی وضعیت سامانه جامع انبارها و مراکز ذخیره سازی کالا و رفع موانع توسعه این سامانه در استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: با توجه به عملکردی که این سامانه در راستای کنترل و کاهش قاچاق، احتکار و تنظیم بازار دارد، در حقیقت می توان گفت سامانه ای است که بستر مدیریت شرایط اقتصادی را در استان فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی افزود: این سامانه از سال ۹۵ راه اندازی و در مرحله اول ۴۴ هزار انبار استان در آن ثبت شده و هم اکنون مرحله دوم این سامانه که فرآیند ثبت رسید و حواله اموال می باشد، در حال اجرا است.

طاعتی بیان کرد: در رابطه با ثبت انبارها در سامانه مذکور، استان مرکزی رتبه دوم کشور را دارد و وضعیت مطلوب است، اما برخی مشکلات در این زمینه وجود دارد، ازجمله تعداد بالای انبارها، سختی راستی آزمایی و پالایش اطلاعات و عدم اتصال این سامانه به سایر سامانه ها که این مسائل مشکل آفرین شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی خاطرنشان ساخت: رفع این مسائل از طریق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در دست پیگیری است و تلاش داریم وضعیت مطلوب و رتبه دوم کشور را در ساماندهی و ثبت انبارها حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان سیاست ها و راهبردهای ستاد مرکزی کشوری را در استان پیاده می کند و تلاش این ستاد، کاهش حجم اقتصاد پنهان و شاشف سازی مباحث اقتصادی است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر در استان از نظر قاچاق سوخت با قاچاق عمده فرآورده های نفتی مواجه هستیم، همچنین مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور نیز از جمله دیگر مواردی است که در استان مورد توجه قرار دارد.

طاعتی اضافه کرد: استان مرکزی به واسطه اینکه در شاهراه ارتباطی و جاده ای کشور قرار دارد، از نظر ترانزیت کالا و ارز قاچاق، شرایط ویژه دارد و به همین دلیل در این استان موضوع مقابله با قاچاق کالا و ارز از اهمیت بسیار برخوردار است.

کد خبر 4474020

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق کالا قاچاق کالاو ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۶۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق

رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی با همکاری همه دستگاههای مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالاهای وارداتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه صبح سه‌شنبه ۲۸ فروردین ستاد اقتصادی دولت که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و سوخت از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی ارایه کرد.

وی همچنین ابعاد مختلف این پدیده از جمله حجم بالای گردش مالی قاچاق، استفاده از بسترهای قانونی برای دور زدن قانون، مسیرهای قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و همچنین نقش پشتیبانان مسیر و روند قاچاق پرداخت.

رئیس‌جمهور پس از استماع گزارش و همچنین نقطه نظرات اعضای ستاد اقتصادی دولت، با بیان اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق، کمک به تولید و اشتغال در کشور است، بر برنامه‌ریزی هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و مسدودسازی بسترهای قاچاق و همچنین هماهنگی کامل با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به آثار سوء ضد تولیدی قاچاق، تبیین ابعاد خسارت‌های قاچاق به زیرساخت اقتصادی کشور را برای مدیران و همه استانداران ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق امری فرادستگاهی است و همه مدیران دولتی موظفند بدون هرگونه تاخیر با بهره‌گیری از قانون موجود و به کارگیری همه ظرفیت‌ها، مقابله قاطع با قاچاق را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

رئیس جمهور همچنین در این جلسه بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالاهای وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور تاکید کرد.

کد خبر 745211

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر
  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود
  • توقیف خودروهای شوتی با بیش از ۲۳ میلیارد کالای قاچاق در رودبار