Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@16:13:49 GMT

60 درصد کشتار دام یاسوج غیرمجاز انجام می‌شود!

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۶۹۳۸

60 درصد کشتار دام یاسوج غیرمجاز انجام می‌شود!

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۶۰ درصد کشتار دام شهر یاسوج به شکل غیرمجاز انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عبدالله بهمنش ظهر یکشنبه، یازدهم آذر ماه در نشست ساماندهی کشتارگاه‌های استان، افزود: در راستای نظارت‌ها و پیشگیری از کشتار غیرمجاز، ۲۰۰ پرونده تخلف از سال ۹۵ تاکنون تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشتارگاه دام شهر یاسوج از جمله ۴ ‌کشتارگاه برتر کشور محسوب می شود، اظهار کرد: هزینه کرد بسیار بالایی در این حوزه انجام شده و از امکانات مناسبی بهره مند است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ظرفیت این کشتارگاه باید استفاده شده و در گچساران نیز ساماندهی اصولی در این زمینه انجام شود.

بهمنش بر تعامل و همکاری دستگاهی در راستای ساماندهی کشتارگاه‌ها و کشتار دام تاکید کرد.

۱۷ شهرداری استان باید به اوضاع کشتارگاه‌ها رسیدگی کنند

همچنین عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: مشکلات کشتارگاه گچساران باید رفع شود، ۱۵ بهمن ماه از این کشتارگاه بازدید می‌کنیم.

وی در خصوص کشتارگاه یاسوج گفت: تاکنون مبلغ ۲۲میلیارد تومان برای کشتارگاه یاسوج هزینه شده است اما ۶۰ درصد کشتار غیرمجاز کار و فعالیت این کشتارگاه را کاهش داده است.

فیلی از ساماندهی کشتارگاه‌های استان خبر داد و اظهار کرد: ارتقاء، ساماندهی و کیفی سازی وضعیت کشتارگاه‌های استان مورد تاکید است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهبود و کیفی سازی فعالیت کشتارگاه‌های استان ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: باید در کشتارگاه گچساران تا ۱۵ بهمن اصلاح و اقدامات کیفی سازی انجام شود .

فیلی با بیان اینکه کشتارگاه های استان باید حداقل استانداردسازی را داشته باشند، تصریح کرد: بحث کشتارگاه‌ها از اولویت‌های مهم است و این مهم به حوزه سلامت و بهداشت جامعه مربوط شده و باید اقدامات جدی انجام شود.

وی از تشکیل کمیته ای با حضور دستگاه های متولی و حمایت انتظامی و قضایی خبر داد و بیان کرد: این کمیته موظف به شناسایی کشتارهای غیر مجاز و پیگیری و برخورد قانونی با این موارد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۷ شهرداری استان باید به اوضاع کشتارگاه‌ها رسیدگی کنند، اضافه کرد: گچساران بزرگترین کشتارگاه استان را دارد‌، روزانه ۴۰۰ لاشه کشتار صورت می‌گیرد و نباید یک غفلت کوچک اصل بهداشت را به حاشیه ببرد.

پرسه زدن خرس و سگ‌های ولگرد در اطراف کشتارگاه گچساران

همچنین مسعود ظفری، شهردار گچساران گفت: در اطراف کشتارگاه گچساران خرس و سگ‌های ولگرد پرسه می‌زنند که این موضوع باعث ناامنی کارکنان شده است.

وی بیان کرد: کشتارگاه گچساران مشکلات زیادی دارد که باید فکری برای مشکلات این کشتارگاه شود و اگر این وضعیت بهبود پیدا نکند کشتارگاه تعطیل شود بهتر است.

برای شهرداران احداث پارک واجب است یا کشتارگاه؟

سید حسین کاظمی، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: مصوبات این کارگروه بازخورد مناسبی ندارد، شهرداران استان چگونه پارک می‌سازند، جدول درست می‌کنند اما به کشتارگاه‌ها رسیدگی نمی‌کنند .

وی افزود: ایجاد کشتارگاه هم جز وظایف شهرداران است چرا که با سلامت مردم سر و کار دارد، برای شهرداران ما احداث پارک واجب است یا کشتارگاه ؟

کاظمی اظهارکرد: مگر ما نمی‌دانیم در شهرداری‌ها چه خبر است؟ از نیروی مازاد در شهرداری‌ها باخبر هستیم در برخی شهرداری ها 400 نیروی غیر متخصص مازاد بر چارت دارند.

کشتار تنها ۶۰ دام کشتارگاه یاسوج به علت کشتار غیرمجاز!

جمشید نیکزاد، مدیرعامل مجتمع صنعتی کشتارگاه یاسوج با بیان اینکه اشتباه کردم که کشتارگاه یاسوج را خریده‌ام، افزود: ما بخش خصوصی هستیم شرکت پشتیانی امور دام برای حل مشکلات ما همکاری نکرد.

وی افزود: ظرفیت اسمی کشتارگاه یاسوج روزانه ۱۴۰۰دام سبک و ۱۲۰ دام سنگین است اما در حال حاضر کشتار ۶۰ راس دام داریم که جوابگوی حقوق ۸۰ نفر کارگر این کشتارگاه نیست.

نیکزاد اظهار کرد: مشکل کشتارگاه یاسوج، بهداشتی، تجهیزات و امکانات نیست بلکه کشتار غیرمجاز دام در مناطقی از جمله "دشتروم"، "دارشاهی"، "مادوان" و "تنگاری" که چندین برابر ظرفیت کشتارگاه کشتار دارند و برای ما مشکل ایجاد کرده اند.

وی تصریح کرد: با افرادی که در این مناطق کشتار غیرمجاز داشتند صحبت کردیم که کشتار آنها در کشتارگاه‌ها انجام شود و آنها ۶۰ درصد هزینه کشتار را پرداخت کنند اما هزینه انتقال هم رایگان است اما موافقت نکردند که امیدوارم مسئولان استان در این زمینه با ما همکاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشتار غیرمجاز دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت سیزهم  با اجرای آن سعی در کمک به افراد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

به گفته مدیرعامل صندوق ملی مسکن ، اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن پنج  میلیون تومان در دوسال ابتدایی بازپرداخت این وام است .

محمدرضا مهدیاراسماعیلی گفت: بعد از دوسال هم اقساط وام به صورت پلکانی دریافت خواهد شد و سود تسهیلات نهضت ملی مسکن در حال حاضر ۱۸ درصد است.

با این حال شهروند خبرنگار ما  می‌گوید بانک عامل در کوهدشت به این تصمیم ملی پایبند نیست و سود تسهیلات و مبلغ اقساط را  بالاتر اعلام می‌کند.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

با سلام خدمت خبرنگاران محترم ، بنده اهل لرستان شهرستان کوهدشت هستم ، خواهشا در خصوص وام نهضت مسکن ملی و پرداخت اقساط آن پیگیری لازم را انجام بدهید
با توجه به اینکه بارها و بارها از طریق رسانه ملی اعلام شده که وام نهضت مسکن ملی ۱۸ درصد و تا دوسال اول اقساط آن ۵ میلیون  تومان است اما در لرستان مسولین بانک اعلام میکنند بیایید سریع قسط بندی انجام بدهید ، وام ۲۳ درصد و اقساط آن حدودا ۱۲ میلیون تومان است ، بنده کارمند با سه فرزند هستم چگونه  ۱۲ میلیون تومان پرداخت کنم ،این مشکل تعداد زیادی از همشهریان است لطفا پیگیری کنید.

 

دیگر خبرها

  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • ۱۳۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان کرمان ذخیره شد
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن