Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@03:48:43 GMT

راز وجود ۱۰۰ هزار مسکن مهر بدون متقاضی

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۷۲۶۴

رونمایی از مخالفت آخوندی با فراخوان برای واحد‌های بدون متقاضی.   به گزارش خراسان، «وجود ... هزار مسکن مهر خالی در کشور». این عبارتی است که در رسانه ها، در سال‌های گذشته بار‌ها تکرار شده و مسئولان وزارت راه، ارقام متفاوتی از ۸۰ هزار تا ۱۱۸ هزار واحد برای پرکردن جای خالی اعلام کرده اند. در این بین عباس آخوندی وزیر سابق وزارت راه، در شمار زیادی از سخنرانی‌ها و اظهارنظراتش درباره این طرح، به این آمار‌ها استناد و از آن برای انتقاد علیه این طرح استفاده می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با این حال، در سال‌های گذشته هیچ گاه این ادعای مسئولان وزارت راه مبنی بر بدون متقاضی بودن این واحد‌ها به آزمون واقعی بین مردم گذاشته نشد تا به اثبات برسد. در این باره، به تازگی خبرگزاری فارس مدعی سندی شده است که نشان می‌دهد در دی ماه سال ۹۴ علی اصغر مهرآبادی قائم‌مقام آخوندی در امور مسکن مهر، طی نامه‌ای پیشنهاد انتشار آگهی ثبت‌نام متقاضی برای واحد‌های خالی را می‌دهد و آخوندی در کمال ناباوری این پاسخ یک کلمه‌ای را می‌دهد: «مخالفم»!
در این نامه، علی اصغر مهرآبادی با بیان این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌هایی اعلام کرده اند واحد‌های (بدون متقاضی) مسکن مهر حتماً متقاضی دارد، به شرط این که سایت مورد اشاره برای تکمیل ظرفیت پروژه‌ها باز باشد، آمده است: این در حالی است که سایت مورد اشاره برای تکمیل ظرفیت پروژه‌ها همواره باز بوده و در دو سال اخیر نیز ثبت نام صورت گرفته است.   با این حال، برای رفع هر گونه شبهه پیشنهاد می‌شود در شهر‌های محل وقوع پروژه‌های بدون متقاضی، یک نوبت آگهی ثبت نام به مدت ۲۰ روز منتشر شود تا پس از پالایش متقاضیان، صرفاً برای آن تعداد از واحد‌هایی که در نهایت متقاضی نداشته اند، مصوبه دولت (که متعاقباً اخذ خواهد شد)، اعمال شود.   در پاسخ این نامه، عباس آخوندی بدون برشمردن دلیل مخالفت خود با این اقدام ۲۰ روزه و تنها در یک کلمه نوشته است: «مخالفم». بدین ترتیب مشاهده می‌شود که پس از این ماجرا، فاقد متقاضی بودن واحد‌های خالی مسکن مهر، هیچ گاه به آزمون عمومی از طریق یک فراخوان ساده ثبت نام، گذاشته نشده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مسکن مهر آخوندی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان  از پرداخت جزای نقدی یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
پژوهش افزود: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به دلیل تولید کالای بدون علامت استاندارد به پرداخت یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر