Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@03:53:50 GMT

تفاهم نامه بانک مهر و بنیاد مسکن

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۷۳۵۴

بنیاد مسکن و بانک قرض الحسنه مهر برای­­ ساخت و تکمیل مسکن روستایی تفاهم نامه همکاری امضا کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این تفاهم نامه همکاری­­ درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به افراد واجد ­شرایط معرفی شده توسط بنیاد مسکن در مناطق روستایی، به منظور ­ کمک به احداث و تکمیل مسکن در سراسر کشور ­است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  براساس این تفاهم نامه، تسهیلاتی ­معادل ۶۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. ­ سقف فردی­ تسهیلات پرداختی­ برای متقاضیان عادی،­ ۱۲۰ میلیون ریال با باز پرداخت ۳۶ ماهه و کارمزد ۶ درصد در سال است. بانک قرض الحسنه مهر ایران از سال گذشته تاکنون 7 هزار و 110 فقره ­­تسهیلات به معرفی شدگان روستایی به ارزش ۳۶۵ میلیارد ریال پرداخت کرده است. پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای بازسازی خانه های روستایی
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: تسهیلات قرض الحسنه ۳۶ ماه ، به واحدهای روستایی در جهت احداث، نوسازی و تکمیل پرداخت می شود.  مرتضی اکبری در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در ۸ ماه گذشته بالغ بر۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۷۰۰ هزار نفر با کارمزد بین ۲ تا ۴ درصد پرداخت شد که میانگین تسهیلات ۱۱ میلیون تومان است. او با اشاره به اینکه امسال بخشی از منابع قرض الحسنه از حوزه بانکها خارج شده است بیان کرد: باتوجه به شرایط کنونی کاهش منابع قرض الحسنه ، سعی می کنیم تا پایان سال به تعهد پرداخت تسهیلات به یک میلیون نفر در سال عمل کنیم. اکبری تاکید کرد: هرچند مبلغ تسهیلات کفاف برخی هزینه ها را نمی دهد اما تقاضا برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه زیاد است. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر افزود: در ۸ ماه گذشته ،منابع قرض الحسنه بانک ۲۴ درصد رشد داشت، اما انتظار رشد۴۵ درصدی منابع قرض الحسنه را داشتیم.  او درباره تفاهم نامه ای که با بنیاد مسکن برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه به خانه های روستایی امضاء شد گفت: سال گذشته تفاهم نامه ای به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان با بنیاد مسکن امضا شد که سهم بانک قرض الحسنه مهر۳۰ میلیارد و سهم بنیاد مسکن ۱۵ میلیارد تومان بود که در یکسال گذشته بطور کامل تخصیص داده شد.  اوگفت: تفاهم نامه امروز اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان با کارمزد ۴ درصد و ۳۶ ماه برای بازسازی و نوسازی واحدهای روستایی است. مبلغ تسهیلات برای هر نفر ۱۲ میلیون تومان است.  علیرضاتابش گفت: در بخش زلزله بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و ۳هزار میلیارد تومان اعتبار بانکی مشخص شد که تفاهم نامه هایی با بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان امام، کمیته امداد و بانک های مختلفی چون رسالت، پست بانک داشتیم و تسهیلات را در جهت بومگردی، تکمیل، مقاوم و ساخت واحدها پرداخت کردیم.


منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بنیاد مسکن بانک قرض الحسنه مهر مسکن روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، جلال محمودیان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: از طریق صندوق امداد ولایت کردستان در سال 1402 پنج هزار و 387 فقره تسهیلات به نیازمندان استان کردستان پرداخت کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداختی سال گذشته  133 میلیارد تومان بوده، افزود: حدود 65 میلیارد و 236 میلیون تومان از این تسهیلات به تعداد سه هزار و ۲۰۰ فقره در زمینه مشکلات معیشتی و درمانی و خدمات حمایتی پرداخت شده است.

محمودیان گفت: 31 میلیارد و 286 میلیون تومان این تسهیلات نیز در زمینه اشتغال بوده که با این مبلغ 800 طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان استان ایجاد شده است.

مدیر امور شعب امداد ولایت استان کردستان ادامه داد: 23 میلیارد تومان به تعداد 799 مورد نیز در زمینه کمک به تأمین مسکن مددجویان و پنج میلیارد تومان به تعداد 269 فقره نیز در زمینه کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده است.

محمودیان تصریح کرد: هشت میلیارد و 500 میلیون تومان از این تسهیلات از محل سپرده خیران به 332 نیازمند پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان