Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه با بیان اینکه عرایضم درباره پول‌شویی کاملاً واضح است، گفت: بنده به عنوان فردی که همواره از نظام حمایت کرده‌ام، واقعیت را هم همه جا گفته‌ام. این واقعیت است که در کشور ما پول‌شویی هست؛ در همه کشورهای دنیا هم هست و این به این معنا نیست که کسی با پول‌شویی همراهی می‌کند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، محمدجواد ظریف پس از حضور در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: سوالات زیادی از فعالیت‌های اقتصادی وزارت خارجه تا روابط با همسایگان و تعیین سفرای جمهوری اسلامی ایران در برخی کشورها مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه سوالات مفیدی در این جلسه مطرح شد و توانستیم همفکری‌های لازم را انجام دهیم، افزود: بنده عرایضم درباره پول‌شویی نیز کاملا واضح است.   وزیر امور خارجه تصریح کرد: برخی از حرف‌هایی که در صحبت‌های من نبود را مطرح کرده‌اند؛ فضایی هم ایجاد کردند البته حرف‌های من کاملا مشخص است.
ظریف خاطرنشان کرد: بنده به عنوان فردی که همواره از نظام حمایت کرده‌ام، واقعیت را هم همه جا گفته ام. این واقعیت است که در کشور ما پول‌شویی هست؛ در همه کشور‌های دنیا هم هست و این به این معنا نیست که کسی با پول‌شویی همراهی می‌کند.
وی با بیان اینکه مهم این است که با پول‌شویی مقابله شود، افزود: وجود پول‌شویی در همه جا هست. در ایران نیز با توجه به میزان مواد مخدری که وجود دارد، فسادی که هست و امکان فرار مالیاتی که وجود دارد؛ هست. بالاخره پول‌شویی در همه این موارد صورت می‌گیرد.   وزیر امور خارجه تاکید کرد: آنچه مهم است اینکه با تصویب لوایحی که دولت به مجلس ارائه کرده است، بتوانیم جلوی رخنه‌هایی که برای مبارزه با پول‌شویی موجود است را بگیریم. در کل نظام این تعهد و اراده وجود دارد که این کار را انجام دهد.
ظریف یادآور شد: همانطور که قبلا عرض کردم، ممکن است گروه‌هایی که منافعی دارند، فضاسازی کنند و این به این معنا نیست که هیچ نهادی از جمهوری اسلامی این کار را انجام می‌دهد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پولشویی دیگر کشورهای دنیا فرار مالیاتی فضاسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز در افتتاحیه کنفرانس بین المللی هسته‌ای در اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورها، با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد.

وی افزود: امروز به ویژه که دنیا با تغییرات مواجه است و اراده جمعی کشورها مبتنی بر کربن صفر تا ٢٠۵٠ به میثاق تبدیل شده است، ما بیش از پیش در راستای نشر و گسترش فناوری هسته‌ای برای رسیدن به انرژی پاک و پایداری، تلاش خواهیم کرد.

اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران رسیدن به بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای تا سال ١۴٢٠ را در برنامه خود قرار داده است و این برنامه در سواحل جنوبی و شمالی کشور، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6098408

دیگر خبرها

  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • آقای سامی بیگی، یک ملت به خاطر تو، به جان هم افتادن
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند