Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان از حمایت این دانشگاه از موضوعات زیست محیطی و مشکلات حقوقی در قالب پایان نامه و طرح های پژوهشی خبر داد. ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد سیامک بهاروند ظهر امروز در جلسه پیشگیری  از جرم که درسالن جلسات دادگستری استان برگزار شد با اشاره به  رویکرد جدیدی که دانشگاه آزاد اسلامی در راستای هدفمند نمودن پایان نامه ها و طرح های پژوهشی خود شروع کرده است، اظهار داشت: در پی بررسی چالش‌های جامعه با توجه به ظرفیتی که در استان‌های مختلف وجود دارد و همچنین ظرفیتی که دانشگاه های آزاد و دولتی در بخش حقوق دارند خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی  موضوع بحث و بررسی مشکلات و معضلات حقوقی را  به دانشگاه آزاد استان لرستان واگذار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای حل این مشکلات در قالب پایان نامه ها و طرح های پژوهشی، نخست بحث چالش را مطرح می‌کنیم به عنوان مثال با اتخاذ سیاست های موثر در زمینه حفظ محیط زیست، پیشگیری از آلودگی، کاهش منابع آب هوا و خاک و همچنین حمایت از گونه های گیاهی و جانوری با توجه به اهمیت محیط زیست و جنگل‌های انبوهی  که در استان لرستان وجود دارد ولی متاسفانه در سال‌های اخیر به دلایل مختلف از بین می روند این چالش را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گلستان| مشکلات زیست محیطی سایت زباله آزادشهر برطرف می‌شوداصفهان| آلودگی‌های زیست محیطی یکی از دلایل سرطان در کلان‌شهرهاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان عنوان کرد: از دیگر برنامه های این دانشگاه ارائه راهکارهای رفع اطاله دادرسی و اجرای احکام  است و پس از رسیدن به هدف  مطلوب در نهایت در مرحله بعدی اهداف عینی و سپس راهبردی ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد این آمادگی را دارد که با بررسی موضوعات جزئی تری که دستگاه قضا روزانه با آنها سروکار دارد به عنوان کمک و همیار دستگاه قضا در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی قدمی بردارد.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از دو هزار و 500 دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد جزا ، کارشناسی ارشد جرم شناسی، کارشناسی  ارشد حقوق خصوصی، کارشناسی ارشد حقوق بین الملل و دکترای حقوق خصوصی دایر است که امیدواریم با بهره گیری از اساتید و پژوهشگران بتوانیم کمکی به دستگاه قضا کرده باشیم.

کارهای پژوهشی برای جلوگیری از اقدامات مجرمانه

 مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل محیط زیست لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: برنامه هایی که امروز دربحث پیشگیری مطرح است و استفاده  از ظرفیت های بالا، سبب می شود شاهد چشم انداز روشنی در آینده باشیم.

وی افزود: هر موضوعی که در قانون ماهیت مجرمانه داشته باشد می‌تواند در حوزه پیشگیری  برای آن برنامه‌ریزی شود و با توجه به تغییرات اساسی که در حوزه‌های مختلف در تکنولوژی و جرائم به وجود آمده قطعا  ابزارهای جرم نیز تغییر کرده است  برهمین اساس  باید برنامه‌ریزی ها متناسب با شرایط فعلی  باشد.

مدیرکل محیط زیست لرستان عنوان کرد: اقدامات مجرمانه  و قانون شکنی در هیچ جای دنیا مورد قبول نیست و یک  فعل مضموم است و همچنین همه مردم از این موضوع بدشان می آید در همین راستا  مهمترین اقدام  در جلوگیری از جرم  پیشگیری است.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه  در حوزهای مختلف و احصا مباحث بسیاری از معضلاتی که امروز در جامعه وجود دارد  به دلیل عدم اطلاع و ناآگاهی مردم است در همین راستا در خصوص مسائل محیط زیستی  کارهای فرهنگی بسیار گسترده‌ای  انجام شده و گاها به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه وقتی با استفاده از آیات و روایت با مردم در حوزهای قطع درختان ،شکار یا آلودگی صحبت می کنیم بسیاری از نمازگزاران می گویند ما نمی دانستیم به صورت ناخواسته یک فعل مجرمانه را انجام داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز سبب بیشترین دغدغه برای مسئولین قضایی و مدیران اجرایی شده شناسایی و برنامه ریزی  مباحث مختلف است. در همین راستا می توان با استفاده از مباحث پژوهشی، انجام تحقیقات و استفاده از تجارب دستگاه‌های تخصصی وهمچنین تلفیقی از این دو راهکارهایی در سطح جامعه ارائه دهیم که می تواند  در پیشگیری از بسیاری از موضوعات مجرمانه اثر گذار باشد.

انتهای پیام/ش

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد

لندن – ایرنا – دادگاه عالی انگلیس امروز (جمعه) با صدور حکمی جنجال‌برانگیز، برنامه دولت «ریشی سوناک» برای مقابله با تغییرات اقلیمی را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بر اساس حکم صادره، برنامه دولت انگلیس برای کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای مطابق با اهداف زیست محیطی نیست و باید در این زمینه تجدیدنظر شود.

حکم دادگاه ۶ ماه پس از آن صادر شد که نخست وزیر انگلیس اصلاحات گسترده‌ای را در اهداف زیست محیطی اعمال کرد.

وی با بیان این ادعا که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در انگلیس از سال ۱۹۹۰ میلادی ۵۰ درصد کاهش یافته اشاره کرد که این میزان در فرانسه تنها ۲۲ درصد کاهش یافته، در آمریکا صفر درصد و چین ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

ریشی سوناک عنوان کرد که موضوع حفاظت از محیط زیست بین دو جریان افراطی مخالفان و موافقان گرفتار شده است؛ «کسانی که می‌خواهند طرح موسوم به صفر خالص (صفر کردن انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰) را به‌کلی کنار بگذارند، چون هزینه‌ها بسیار زیاد است؛ و دیگرانی که با اشتیاق ایدئولوژیک بحث می‌کنند مبنی براینکه ما باید حتی سریعتر حرکت کنیم، و بدون توجه به هزینه و اختلال در زندگی مردم و صرف نظر از اینکه چقدر سریعتر از هر کشور دیگری در حال حرکت هستیم، فراتر برویم.»

نخست وزیر انگلیس با اشاره به هزینه‌های بالای ناشی از اجرای برنامه اقلیمی دولت قبل، عنوان کرد که طرح او زمان بیشتری را برای انتقال از وضع موجود به استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر فراهم می‌کند.

وی توضیح داد که بر اساس طرح جدید، مسائلی نظیر محدودیت تعداد سرنشینان خودرو، تحمیل هفت سطل بازیافت زباله به خانواده‌ها، تحمیل مالیات بر گوشت و افزایش مالیات بر سفر‌های هوایی لغو خواهد شد.

این طرح، اما از همان زمان با انتقاد‌های متعددی روبرو و از سوی گروه‌های حامی محیط زیست از جمله «دوستان کره زمین»، «پروژه قوانین خوب» و «مشتریان‌زمین» به دادگاه کشیده شد. آن‌ها ادعا کردند که دولت لندن بدون محاسبه زمان مورد نیاز برای تحقق اهداف زیست محیطی، این اصلاحات را اعمال کرده است.

بر اساس حکمی که دادگاه عالی انگلیس امروز صادر کرد، دولت سوناک موظف شد که برنامه تغییرات اقلیمی کشور را بازنگری کند. یک سخنگوی گروه دوستان کره زمین در همین پیوند گفت: «امروز روز شرمساری برای دولت است. ما اکنون به یک برنامه قوی برای مقابله با تغییرات اقلیمی نیاز داریم که قوی، جامع و منصفانه باشد و دست‌یابی ما به اهداف زیست محیطی را تضمین کند.»

اد میلیبند وزیر انرژی دولت در سایه (کارگر) هم در سایه کاهش محبوبیت حزب حاکم محافظه‌کار، حکم دادگاه را نشانه شکست سیاست‌های اقلیمی این حزب توصیف کرد.

دیگر خبرها

  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از طرح نور