Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی خوزستان، امروز (یکشنبه ۱۱ آذر) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، اولین جلسه کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی خوزستان، امروز (یکشنبه 11 آذر) با موضوع برنامه ترویج فرهنگ استفاده از فضای مجازی و برنامه مدیریت زمان استفاده از فضای مجازی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدای جلسه «سید مصطفی موسوی»، در این جلسه یکی از نکاتی که طی چند سال اخیر در حوزه فرهنگ عمومی کاربردی و کارآمد شده را موضوع فضای مجازی دانست و گفت: جریان سازی و برنامه ریزی در این حوزه امری مهم و ضروری است.

 

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال خوزستان، با بیان اینکه تمام تاکید و جریان سازی جامعه نشات گرفته از فضای مجازی است، افزود: فضای مجازی تنها شبکه های اجتماعی را در برنمی گیرد بلکه شامل بازی های کامپیوتری و نرم افزاری هم می شود.

 

وی با اشاره به اینکه بالای 60 تا 70 درصد جمعیت کشور در حوزه بازی فعالیت دارند ولی تولید ملی ما در این حوزه بسیار کم است، اضافه کرد: باید در حوزه بازی و همچنین سواد رسانه ای فضای مجازی کار کنیم و از همه ظرفیت ها در این بخش استفاده شود.

 

در ادامه حجت الاسلام روحانی نژاد، با اشاره به اهمیت فضای مجازی، تصریح کرد: تا چند وقت دیگر تمام زندگی ما تحت تاثیر فضای مجازی قرار می گیرد و نمی توان این امر را کتمان کرد از این رو باید در این خصوص آینده نگری داشته باشیم.

 

کارشناس رسانه و خانواده، با بیان اینکه فضای مجازی در تشدید آسیب های اجتماعی تاثیرگذار است، عنوان کرد: برای جلوگیری از این امور باید سطح سواد رسانه ای و سطح معنویت را در افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان افزایش دهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه بحث سواد رسانه ای و آگاه سازی باید بسیار جدی گرفته شود، اظهار کرد: ما با نسلی مواجه هستیم که قبل از اینکه بتوانند صحبت کردن را یاد بگیرید، با موبایل و فضای مجازی آشنا می شوند، ولی آیا پدرها و مادرها هم آمادگی لازم را در این زمینه دارند؟

 

وی اذعان داشت: معلمان ما اطلاعات لازم برای تدریس سواد رسانه ای ندارند که در این راستا دوره هایی را برای معلمان برگزار کردیم و تا حدی این اطلاعات بیشتر شده ولی نیاز است توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد و همچنین در بحث پیشگیری و کنترل خانواده ها هم اقدام شود.

 

همچنین مجید ویسی، با بیان اینکه فرهنگسازی با زور و اجبار ممکن نیست و باید به صورت لایه لایه در حوزه های مختلف اقدام به فرهنگسازی کنیم، یاد آور شد: لازم است برای والدین دوره های آموزشی در خصوص سواد رسانه ای و چگونگی استفاده از فضای مجازی برگزار شود.

 

سرپرست اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا خوزستان، تاکید کرد: یکی از معضلاتی که در فضای مجازی وجود دارد این است که یا محتوای مناسب نداریم یا کم است و همچنین تبلیغاتی برای آن انجام نمی شود که در این راستا باید هم افزایی توسط متولیان صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه با کمک صدا و سیما و امکانات تبلیغاتی می توانیم خیلی خوب به ایجاد محتوای مناسب در حوزه فضای مجازی ورود کنیم، گفت: در پلیس فتا اقداماتی همچون اطلاع رسانی و تولید محتوا و انتشار، کلاس های آموزشی درسطح مدارس و دانشگاه ها، برپایی نمایشگاه، شناسایی سایت های مجرمانه و غیراخلاقی و ... انجام شده است.

 

حجت الاسلام امانت بهبهانی، هم با بیان اینکه نمی توان جلوی فضای مجازی را گرفت بلکه باید اقداماتی جهت استفاده درست از این فضا صورت گیرد، افزود: فضای مجازی مشکلات بسیاری را برای خانواده ها ایجاد کرده و طبق بررسی هایی که انجام شده علت بخشی از پرونده های طلاق، فضای مجازی است.

 

معاون قضایی اداره کل دادگستری خوزستان، عنوان کرد: برای رفع معضلات فضای مجازی باید برنامه مدونی ارائه شود و از سازمان های مردم نهاد، صدا و سیما، حوزه های علمیه بخواهیم در این راستا فعالیت و در حوزه سواد رسانه ای کار کنند.

 

همچنین حجت الاسلام مرتضی همت پور، با اشاره به فعالیت یک هزار و 100 کانون فرهنگی هنری در مساجد خوزستان، تصریح کرد: می توانیم از این فضا و ظرفیت علما و روحانیون بهره یگیریم و در بحث آموزش سواد رسانه ای در مساجد کار کنیم.

 

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان، اضافه کرد: این آموزش ها برای دانش آموزان، دانشجویان، زندانیان و اقشار مختلف برگزار شود و لازم است معاونت فرهنگی شهرداری هم در این زمینه ورود کند و نکته مهم اینکه اعتباری هم برای این کار در شورای فرهنگ عمومی در نظر گرفته شود.

 

یعقوب شلیش پور، هم با بیان اینکه در بحث فضای مجازی باید یک سری طرح خوب و قابل اجرا ارائه شود، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد می توانند در این زمینه فعالیت کنند ولی متاسفانه این نهادها بر اساس نیاز استان ساماندهی نشدند و بیشتر آنها در بحث خیریه ها فعالیت دارند.

 

معاون اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان، با اشاره به اینکه فضای مجازی تاثیر زیادی بر فرهنگ عمومی دارد و باید با این نگاه برای آن برنامه ریزی شود، ادامه داد: فضای مجازی در گستره خانواده ها هم تاثیر گذاشته به طوری که بسیاری از کارکردهای تربیتی خانواده ها و مفاهیم عرفی جامعه تحت تاثیر این فضا در حال از بین رفتن است و واژه های جدیدی در فضای مجازی جایگزین آن می شود.

 

وی با بیان اینکه رفع معضلات فضای مجازی نیاز به اراده عمومی و ملی دارد و بسیار جدی باید به آن پرداخت، اذعان داشت: دانش آموزان و دانشجویان بهترین گزینه برای اجرای این طرح ها هستند و استانداری هم در این زمینه همکاری خواهد کرد.

 

در پایان مهدی رفیعی، با اشاره به اینکه باید باور کنیم که فضای مجازی بخشی از زندگی ماست و بستگی دارد افراد جامعه چگونه از آن استفاده می کنند، یاد آور شد: شورای فرهنگ عمومی باید اولویت های استان را معرفی کند و همه دستگاه ها در همان راستا برنامه ریزی کنند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، تاکید کرد: باید به بحث اوقاف فراغت، آموزش اولیای دانش آموزان، بحث نشاط اجتماعی توجه کرده و در شورای فرهنگ عمومی برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی در این رستا تعریف و تدوین شود.

 

وی با بیان اینکه باید طوری برنامه ریزی شود که خانواده ها بتوانند اوقات فراغت فرزندان خود را پر کنند تا دیگر سراغ فضای مجازی نروند، خاطر نشان کرد: استفاده بیش از حد از فضای مجازی موجب ایجاد افسردگی، خشم، کاهش فعالیت های اجتماعی و ... در جوانان و نوجوانان می شود.

 

لازم به ذکر است، در این جلسه سید مصطفی موسوی به عنوان رئیس کارگروه فضای مجازی استان در شورای فرهنگ عمومی منصوب شد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز بیرجند بسیج مجلس روزنامه اصفهان سیدعباس صالحی زکات نماز انقلاب اسلامی کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسؤولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم با معرفی و تقدیر از نفرات برتر پویش ستاره‌های زمین برگزار شد.

در بخش همایش ستاره‌های زمین و فضای مجازی آقای نصری از استان کرمان، در بخش ستاره ساز و فضای مجازی آقای میراحمدی از استان چهارمحال‌وبختیاری با کشف ۶۰۰ مربی ستاره ساز و در بخش سرکشی از جلسات خانگی آقای قادری از استان یزد حائز رتبه برتر شدند.

همچنین در شاخص میز معرفی پویش ستاره‌های زمین و سرکشی از جلسات خانگی آقای جهان‌آرا از استان همدان، در شاخص تبلیغات محیطی حجت‌الاسلام دهقان‌دار از استان البرز و در شاخص برگزاری نمایشگاه ستاره‌های زمین آقای روزبه از استان فارس رتبه‌های برتر را کسب کردند.

کد خبر 6089236 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم