Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:48:18 GMT

کشته شدن یک فرمانده ارشد طالبان در جنوب افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۸۱۷۷

یک فرمانده ارشد طالبان در جریان حمله‌ای هوایی در جنوب افغانستان کشته شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالمنام، سرکرده طالبان در ولایت هلمند در جریان حمله هوایی به همراه ۲۹ تن دیگر کشته شد.

او در نشستی با فرماندهان محلی و شبه‌نظامیان طالبان در منطقه نوزاد در ولایت هلمند حضور داشت که در این حمله هوایی کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشته شدن وی از سوی اعضای طالبان در هلمند و قندهار تایید شده اما ارتش آمریکا آن را تایید نکرده و گفته که در حال بررسی این رویداد است.

در همین حال، یکی از مقام‌های امنیتی ارشد در کابل با اشاره به خبر کشته شدن عبدالمنام، گفت: او یکی از فرماندهان ارشد طالبان در جنوب بود و کشته شدنش تأثیری مهم بر برقراری امنیت می‌گذارد.

گزارش مربوط به کشته شدن این فرمانده ارشد طالبان در حالی منتشر شده که دولت کابل و گروه طالبان به دنبال دستیابی به فرصتی برای تحقق سازش صلح‌آمیز به منظور پایان دادن به جنگ ۱۷ ساله در افغانستان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۸۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان

پس از پیروزهایی فوتسال افغانستان که خبرهای خوشی را برای مردم این کشور مخابره کردند، دیپلمات‌های طالبان در تهران نیز برای قدردانی، میزبان تیم ملی کشورشان شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال افغانستان که در یک بازی جذاب در آخرین بازی با نتیجه 5 بر 3 از سد قزاقستان گذشت، اولین حضور خود را در جام جهانی فوتسال در تاریخ کشورش به ثبت رساند.

پیروزهای تیم ملی فوتسال افغانستان که سکان داری آن را «مجید مرتضایی» سرمربی ایرانی به عهده دارد، همدلی دیگری از دو ملت را این بار در عرصه ورزش روایت کرد.

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان در نشست خبری پیش از این مسابقه گفته بود: «آسیا باید باور کند که قدرتی بنام افغانستان در فوتسال وجود دارد.»

راهیابی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوتسال، شادی و تبریک‌های پرشماری را حتی در میان مخالفان و موافقان سیاسی این کشور در پی داشت.

سخنگوی طالبان راهیابی تیم فوتسال افغانستان را به جام جهانی یک موفقیت بزرگ ورزشی خواند و در همین حال مخالفان سیاسی حکومت کنونی کابل نیز لب به تحسین گشودند.

دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از 14 سپتامبر تا 6 اکتبر 2024 در ازبکستان برگزار می‌شود و 24 تیم در آن حضور خواهند داشت.

یک ایرانی هدایت فوتسال افغانستان را برعهده گرفتمربی مشهدی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان شد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وقوع انفجار در کابل
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب الله
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان