Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@17:50:58 GMT

قاتل امام جمعه اهل سنت رضاآباد کیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۸۴۲۵

قاتل امام جمعه اهل سنت رضاآباد کیست؟

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری تقریب، حوزه سایررسانه ها: «مولوی عبدالغفور جمال‌زهی» امام جمعه اهل‌سنت «رضاآباد» رامیان روز سه‌شنبه و پس از اقامه نماز صبح و در هنگام بازگشت از مسجد به منزل توسط افرادی ناشناس با اسلحه شکاری مورد سوء قصد قرار گرفت و جانش را از دست داد.

پس از این حادثه تلخ، برخی از رسانه‌ها شایعه تروریستی بودن قتل وی را مطرح کردند که سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان این موضوع را به شدت تکذیب کرد و علت این حادثه مرگبار را یک نزاع طایفه‌ای عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما برخی دیگر از عناصر ضدانقلاب که این روزها حتی سیل و زلزله‌ و ... را هم به سپاه ربط می‌دهند، در کانال‌های تلگرامی و صفحات توئیتری مدعی شدند که فوت این امام جمعه توسط دستگاه‌های امنیتی کشور بوده است.







با یک بررسی ساده می‌توان دریافت که منتشرکنندگان این شایعه، عمدتا صفحات فیک(جعلی) توئیتری هستند که کمترین اطلاعاتی درباره وی ندارند و صرف با دستاویز قرار دادن قتل یک امام‌جمعه از اهل سنت سعی در اختلاف افکنی بین شیعه و سنی دارند. 

اما جالب است بدانید که مرحوم جمال زهی برخلاف ادعای این افراد، یکی از حامیان وحدت شیعه و سنی به شمار می‌رفت که اتفاقا در مراسم هفته وحدت این منطقه نیز حضور داشت.



 

وی در این مراسم که به شکرانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شده بود، سخنرانی کرد که بخش هایی از آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

«ما امت رسول الله هستیم و دوستدار اهل بیت پیامبر گرامی هستیم و همچنین آن‌ها را الگوی برای خودمان قرار می‌دهیم. آن چیزهایی را که در زمان خودشان اعطا کردند ما هم پشت سرشان هستیم. خلاف راه آن‌ها گام برنمی‌داریم. این‌ها برای ما الگو هستند. ما این‌ها را برای خودمان اسوه قرار می‌دهیم چرا با همدیگر اختلاف داشته باشیم؟  هرگز جای اختلاف نیست. ما چه شیعه و چه سنی پیرو یک قرآن هستیم که خداوند می‌فرماید اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً  به ریسمان خدا چنگ بزنید ...

 http://www.taghribnews.com/images/docs/files/000382/nf00382434-1.flv

* این شایعات همچنین درحالی منتشر می‌شود که سپاه نینوای استان گلستان پس از فوت وی، ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم مرحوم جمال زهی و با تاکید بر اینکه این روحانی عمر خود را صرف اعتلای دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی، به ویژه تحکیم و تقویت وحدت بین شیعه و سنی کرد،  اقدام قبیح و وقیحانه مهاجمان را  به شدت محکوم کرد و خواستار برخورد شدید با عاملان این حادثه شد.



 

* گفتنی است  امام جمعه گنبدکاووس هم با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت مولوی جمال زهی از خدمات وی که همواره منادی وحدت بود، تشکر و مواضع وی علیه جریانات تکفیری را صریح و شجاعانه عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه نشست تخصصی نایب رؤسای هیأت‌های ورزشی استان هرمزگان حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در این نشست فعالیت بانوان در عرصه ورزشی را مایه ایجاد شور، نشاط و شادابی دانست و گفت: این شور و نشاط می‌تواند از طریق جامعه بانوان به جامعه منتقل شود و نشاط اجتماعی را افزایش دهد.

وی با قدردانی از تلاش‌های بانوان ورزشکار استان هرمزگان افزود: باید شرایط را جهت افزایش افتخارات بانوان افزایش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به جایگاه ورزش و تندرستی در دین مبین اسلام تاکید کرد: جوانان باید به سمت تلاش برای تقویت سلامت روح و روان تشویق شوند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش باید در اولویت نسل جوان قرار گرفته شود تا هم به اعتلای روح کمک کند و هم ابعاد جسمانی آن‌ها ورزیده‌تر شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده جایگاه روح سالم را بدن سالم معرفی کرد و ضمن دعوت از ورزشکاران به خودسازی در همه ابعاد ادامه داد: ورزش می‌تواند در گسترش فرهنگ به خصوص فرهنگ پهلوانی تأثیر گذار باشد.

امام جمعه بندرعباس عنوان‌کرد: ورزش و جوانان دو مقوله به هم پیوسته هستند و باید همگام با هم برای تأثیرپذیری بیشتر پیش بروند.

وی خاطرنشان‌کرد: هیأت‌های ورزشی بایستی ضمن رسیدگی به فعالیت‌های ورزشی در حوزه فرهنگی نیز ورود کنند تا ابعاد جسمانی و روحانی ورزشکاران توأم باهم رشد کند.

کد خبر 6086013

دیگر خبرها

  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد