Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:53:31 GMT

برای هر بشکه نفت حدود 4 دلار هزینه می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۸۹۳۲

برای هر بشکه نفت حدود 4 دلار هزینه می شود

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای هر بشکه نفت حدود 4 دلار هزینه می شود و درآمد حاصل از نفت با هزینه همخوانی ندارد و این موارد سبب شده که نتوان انتظار توسعه میادین نفتی را از شرکت ملی نفت داشت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خانه ملت، اسد الله قره خانی آلوستانی با اشاره به نشست امروز کمیسیون انرژی که با حضور کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، افزود: کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاونان و مسئولان شرکت های زیرمجموعه این شرکت در جلسه امروز کمیسیون حضور یافتند و توضیحاتی درباره برنامه های آتی این شرکت، وضعیت تولید سال جاری و سال گذشته ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این نشست مباحثی درباره اینکه روند سرمایه گذاری ها، میادین مشترک و بازیافت نفت مطرح شد، افزود: چالشی که از سوی اعضای کمیسیون مطرح شد بحث تامین بودجه بود، چراکه هر میزان فروش نفت کاهش یابد سهم و بودجه شرکت ملی نفت نیز کاهش می یابد اما هزینه های نفت کاهش نمی یابد.
وی با اشاره به اینکه مشکل دیگری که وجود داشته این بوده که محاسبات شرکت ملی نفت براساس ارز 4 هزار و 200 تومانی صورت گرفته اما هزینه های آنها براساس ارز نیمایی انجام شده است، ادامه داد: پیمانکاران و سازندگان تجهیزات نفتی اعدد و ارقام و محاسباتی که اعلام کرده و یا براساس آن در مناقصات شرکت می کنند براساس ارز نیمایی است که مقرر شد در بودجه سال 98، 14.5 درصد فروش به نفت، گاز و خوراک پالایشگاه های داخلی تعلق گیرد.
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای هر بشکه نفت حدود 4 دلار هزینه می شود، اظهار داشت: حدود 1.9میلیون بشکه در روز براساس قیمت 1.8 دلار به پالایشگاه تحویل داده می شود که تفاضلی در این بخش ایجاد شده و درآمد با هزینه همخوانی ندارد و این موارد سبب شده که نتوان انتظار توسعه میادین نفتی را از شرکت ملی نفت داشت.
قره خانی آلوستانی با بیان اینکه توان تولید نفت در شرکت ملی نفت بالا است، تصریح کرد: هر میزان که مشتری وجود داشته باشد در بخش تولید مشکلی وجود ندارد، البته در بحث فروش مشکلاتی ایجاد شده که براساس سبک و سیاق های جدید در حال فروش آن هستند.
سیام*ا.ع*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كميسيون انرژي كرباسيان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته ،در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.
آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.
انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارزخواری مونتاژکاران خودرو
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد