Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@22:29:20 GMT

نبود ضمانت اجرایی حلقه مفقوده تسریع دولت الکترونیک

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۷۸۹۴۶

‍‍‍‍‍‍

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ما در دولت الکترونیک ضعف در حوزه قانونی نداریم بلکه مشکل در ضمانت اجرایی قانون است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این نشست امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات با ارائه اسلایدهایی به برخی مسایل دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: با استفاده از دولت هوشمند توانسته‌ایم افرادی را که از تحصیل بازمانده اند شناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی همچنین در این اسلایدها به چند مثال دیگر از دستاوردهای دولت الکترونیک همچون طرح ریجستری موبایل که باعث کاهش بسیار قاچاق موبایل شد و پرداخت یارانه‌ی کالایی که در آن شناسایی گروه‌های مستحق وجود دارد اشاره کرد. ناظمی در ادامه گریزی هم به مساله کارت سوخت هوشمند به عنوان نمونه‌ای از دولت هوشمند اشاره کرد. رییس سازمان فناوری اطلاعات در خصوص طرح ریجستری موبایل گفت: با اجرای این طرح جلوی ضرر حداقل ۲۰۰۰میلیارد تومان گرفته شد.

ناظمی در ادامه به ترتیب سازمان‌های ثبت احوال، تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وزارت اقتصاد، شرکت ملی پست و وزارت علوم را بعنوان سرویس دهنده‌های برتر مرکز ملی تبادل اطلاعات در سال جاری دانست.

در ادامه این مراسم شجاعان نماینده وزارت کشور به مزایای احراز هویت برخط و حذف کپی در ارائه خدمات همچون کاهش هزینه، حذف امکان جعل، تسهیل در ارائه خدمات به کسب و کارهای مردم و افزایش سرعت در ارائه خدمات اشاره کرد.

در ادامه این مراسم محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنان کوتاهی مسایلی را در خصوص دولت هوشمند ارائه کرد و گفت: یکی از دلایل مهم در رشد دولت الکترونیک ورود نظارتی و خوب کمیته ارتباطات مجلس در این حوزه است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بایستی ۲۵۰۰ دستگاه به دولت الکترونیک متصل بشوند که در حال حاضر ۲۲۵ دستگاه متصل شده‌اند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت دولت الکترونیک گفت: یک بند از حُکم تمامی وزرای دولت مربوط به اقدامات آنها در دولت الکترونیک است که بایستی اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند. آذری جهرمی همچتین شیوع کارت‌های متعدد در دستان مردم را هزینه‌ بر دانست.

وزیر جوان دولت دوازدهم افزود: دولت الکترونیک یک نرم افزار یا دیتاسنتر نیست بلکه دولت الکترونیک شیوه‌ای جدید از حکمرانی دولت در خصوص ارتباط دولت با مردم و دستگاههای دولتی با یکدیگر و به صورت بهینه‌سازی هزینه‌هاست.

وی با انتقاد از ادعای برخی که وام ۵ میلیاردی را به پیامرسان‌های داخلی ناکافی میدانستند گفت: کل اعتباری که ما در سال گذشته میتوانستیم برای توسعه صنعت ict وام بدهیم ۱۰۰ میلیارد تومان بود که ۱۵ میلیارد آن را به پیامرسان‌های داخلی اختصاص دادیم.

وی افزود: در دولت الکترونیک داده ملی است و اطلاعات هیچ سازمانی برای خودش نیست و بایستی این اطلاعات در راستای منافع ملی در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست نیز برخی نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس به بیان نکات و توضیحات خود در حوزه دولت هوشمند پرداختند.

  دانلود  


منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تشریح زیرساخت دولت الکترونیک آذری جهرمی وزیر ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شوراها از ارکان مهم تصمیم‌سازی و یکی از بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: بی‌تردید خدمتگزاری به همشهریان فرصت مغتنمی است، امیدوارم با نگاه مدبرانه اسباب رضایت خاطر آحاد مردم را فراهم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی با شورا و شهرداری همراهی با مردم است، افزود: موظف هستیم در شورا برای رفاه حال عموم شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری است و برای اجرای مصوبات خود باید در مقابل شورای شهر پاسخگو باشد تا انتظار شهروندان، مبنی بر ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد شهرداری در خدمت به مردم را محقق کند.

ایزدیار تصریح کرد: امید دارم در سایه همراهی مردم، مدیریت شورای دوره ششم شهر، مدیریت شهری و همراهی دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم در تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» نامیده شده است گام‌های اجرایی برداریم؛ بنابراین هر دستگاهی باید وظایف خود را برای تحقق شعار سال به‌درستی انجام دهد.

کد خبر 748688

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند