Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت مواد اولیه در تامین غذای دانشجویی و رسیدگی به وضعیت خوابگاه ها از اصلی ترین دغدغه های مطرح شده توسط مسئولان وزارت علوم در جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش بود.

میرحمایت میرزاده گرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا با اشاره به برگزاری جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: وضعیت بودجه دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور نماینده این وزارتخانه و نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: مسئولان وزارت علوم، افزایش قیمت مواد اولیه غذای دانشجویی و وضعیت خوابگاه ها را یکی از اصلی ترین تنگنای دانشگاه ها می دانند که در جلسه امروز کمیسیون آموزش این نگرانی ها مطرح شد.
به گفته میرزاده، بودجه سال 97 دانشگاه ها پاسخگوی تمام مطالبات نیست و در صورت عدم افزایش این بودجه در سال آینده، مشکلات حادتری گریبان دانشگاه ها را می گیرد.
وی در مورد نگرانی دیگر وزارت علومی ها که در کمیسیون آموزش به آن اشاره شد، توضیح داد: معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بیان دغدغه های این وزارتخانه در خصوص بودجه های فعلی دانشگاه، اشاره ای هم به شرایط فعلی ارز دانشجویی کرد چرا که این مسئله یکی از نگرانی های دانشجویان خارج از کشور است.
وی نظر اعضای کمیسیون آموزش را برای افزایش بودجه سال آینده دانشگاه ها مثبت اعلام کرد و ادامه داد: محیط های دانشجویی و پژوهشی به هزینه های بیشتری نیاز دارد که در بودجه 98 نیازمند توجه خاص است.
**9492**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كميسيون آموزش غذاي دانشجويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود