Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، گفت: اصلاح ماده 5 قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی در نشست روز یکشنبه این کمیسیون بررسی شد، بر اساس این طرح سهم پرداختی کارگر، کارفرما و دولت برای بیمه زمان صدور پروانه مشخص شده و یک کمیته ویژه برای تعیین تکلیف بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا از خانه ملت، صدیف بدری در تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، افزود: در نشست امروز طرح اصلاح ماده 53 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این ماده درباره اساسنامه و مقررات مرتبط با شرکت فرودگاهی و سازمان هواپیمایی است، که بر اساس پیشنهاد درخواست کنندگان در طرح، اساسنامه فرودگاه پیام در ذیل ماده 53 قانون قرار گیرد.
نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه فرودگاه پیام در بحث حمل و نقل هوایی کشور، ادامه داد: این فرودگاه قابلیت جابه جایی حدود 5 میلیون مسافر را دارد.
وی ادامه داد: در نشست امروز موافقان و مخالفان طرح اصلاح ماده 53 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مطالب خود را بیان کردند و در نهایت کلیات طرح مورد تصویب قرار گرفت و کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون اصلی نشست های خود را برای بررسی دقیق این طرح برگزار خواهد کرد.
یکی دیگر دستور کارهای امروز این کمیسیون، طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی بود که در نشست امروز این طرح نیز مورد بررسی قرار گرفت، بر اساس این طرح سهم پرداختی کارگر، کارفرما و دولت برای بیمه زمان صدور پروانه مشخص شده است
بدری گفت: یکی دیگر دستور کارهای امروز این کمیسیون، طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی بود که در نشست امروز این طرح نیز مورد بررسی قرار گرفت، بر اساس این طرح سهم پرداختی کارگر، کارفرما و دولت برای بیمه زمان صدور پروانه مشخص شده است.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در نشست امروز مقرر شد که کمیته ویژه ای برای بررسی طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی تشکیل شود تا در نهایت طرح برای تصویب نهایی به کمیسیون عمران ارسال شود.
سیام*ا.ع*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كميسيون عمران مجلس صديف بدري كارگران ساختماني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

 نرجس نیازمند،عضو شورای شهر قم در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ۱۳ بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضا‌های بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

منبع:تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی