Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مجتمع دادگاه های خانواده کرمان گفت :افرادی که با ایراد ضرب عمدی باعث ایجاد خشونت علیه زنان بشوند حسب مورد علاوه بر پرداخت دیه به مجازات های تعزیری مقرر در قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد شفیعی رئیس شعبه اول دادگاه حقوقی خانواده درجمع خبرنگاران با اعلام این خبر  اظهار داشت :قانون گذار برای هرکس  که در اماکن عمومی ویا معابر متعرض و مزاحم زنان شود، به مجازات حبس از ۲تا شش ماه و تا ۷۴ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : هرکس به واسطه ضرب عمدی یا اذیت و آزار زن باردار موجب سقط جنین وی بشود،علاوه بر پرداخت دیه یا قصاص،حسب مورد به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهد شد.

رئیس شعبه اول دادگاه حقوقی خانواده افزود: پدیده خشونت علیه زنان پدیده ای نوظهور نیست  بلکه از گذشته های دورتا عصر حاضر در جوامع مختلف بشری ،علیه زنان خشونت صورت گرفته است از آزار وآسیب جسمی تا قتل دختران در دوران جاهلیت تا امروز که جوامع غربی از زن واستفاده ابزاری از آن جایگاه زن را به پائین ترین وضع خود تنزل داده اند.

طبق نظر اسلام ، زنان باید از هر نوع تعرض وآسیب در امان باشند
حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: با آمدن اسلام وظهور آن در شبه جزیره عربستان زن جایگاه خاصی پیدا کرد که در هیچ مکتبی تا این اندازه به زن نگاه ارزشمندی نشده است و به عنوان یک موجود بافضلیت ولطیف معرفی شده است که باید از هر نوع تعرض وآسیب در امان باشد.

این مقام قضائی بیان داشت: اما متاسفانه در عصر حاضر نیز شاهد خشونت علیه زنان هستیم که بارزترین شکل آن خشونت خانگی علیه زنان است که غالباً از سوی شوهران علیه همسرانشان اعمال می شود.

وی اذعان داشت : شاید زن ومردی که به تعبیر قران بایستی مایه کمال وآرامش یکدیگر باشند با مجادله ومناظره یک جانبه گر به برخورد فیزیکی و زد وخورد می انجامد که در این بین این زنان هستند که قربانی این نوع خشونت هستند وبا آسیب جدی جسمی وگاهی اوقات غیر قابل جبران مواجه می شوند زیرا زنان در مقایسه با مردان از قدرت جسمی کمتری برخوردار هستند ودر نتیجه بیشترین آسیب وصدمه  را می بینند.

سرپرست مجتمع دادگاه های خانواده کرمان افزود : در اغلب درگیری های درون خانه،زن تنها حالت تدافعی به خود می گیرد و این مردان هستند که باصدمه زدن به زنان ، خود را ظاهراً پیروز میدان نبرد خانگی می دانند.
جوامع اسلامی پرچمدار حمایت از حقوق زنان هستند
وی با اشاره به اینکه  جوامع اسلامی خود پرچمدار حمایت از حقوق زنان هستند، گفت : با همه ی منابع غنی اسلام وحمایت همه جانبه آن از زن بعنوان یک موجود تکامل یافته ومکمل گرا برای تعالی بشریت وپرورش انسان و با وجود عقایدی همچون از دامن زن،مرد به معراج می رود ویا اینکه بهشت زیر پای مادران است شایسته  نیست که شاهد حتی یک مورد خشونت علیه زنان در جامعه اسلامی باشیم.

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد : البته عموم جامعه انقلابی واسلامی ایران مبرای از این امر می باشند اما باز هم شاهد اتفاقاتی از نوع خشونت خانگی علیه زنان هستیم که در پرونده های دعاوی خانوادگی که به درخواست زنان طلاق وجدایی مطرح می شود که علت آن ناشی از سوء رفتار وخشونت مردان علیه زنان است .

وی خاطرنشان کرد: بایستی توجه کنیم که علاوه بر تبعات  قانونی ومجازات های کیفری و اعطاء حق طلاق به زنان، وقوع چنین حوادث تلخ وناگوار نشان دهنده عمق فاجعه انسانی است که بشر در قرن بیستم هنوز دنباله رو جاهلیتی است که از آن به جاهلیت مدرن تعبیر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی ابراز داشت : می طلبد به خود بیاییم وبه فکر چاره اندیشی وفرهنگ سازی باشیم وبا شناخت وعمل به آموزه های دین مقدس اسلام ، راه برون رفت از این نوع جاهلیت را بیاموزیم.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۷۹۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: خیابان یکم در منطقه ۶ تهران به نام «شیخ احمد تربتی»، اولین روزنامه نگار شهید تاریخ ایران نامگذاری شد.   مهدی زاهدی افزود: این اقدام با توجه به پیگیری‌ها و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.   وی نامگذاری معابر در سطح تربت حیدریه و چند کلانشهر با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود را یکی از این اقدامات مهم در حوزه فرهنگی خواند و گفت: قبل از این نیز با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، خیابانی به نام «حاج آخوند ملاعباس تربتی» در شهر مشهد نامگذاری شده بود.   «شیخ احمد تربتی» روزنامه نگار متولد تربت حیدریه، ملقب به سلطان العلمای خراسانی بود که به دلیل نقد‌های تند علیه محمدعلی شاه، اولین دادگاه مطبوعات برای وی تشکیل شد، اما مورد حمایت علی اکبر دهخدا و جمعی از آزادیخواهان قرار گرفت و تبرئه شد.    وی سرانجام پس از حمله قزاق‌ها به دفاتر روزنامه‌ها، دستگیر و به طرز فجیعی در چاه باغ شاه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • حمایت دانشگاهیان اهواز از اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه صهیونیست‌ها
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است