Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@03:55:11 GMT

زنان شاغل بخوانند

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۱۲۷۳

زنان شاغل بخوانند

در اینجا چند نکته مهم برای راهنمایی زنان شاغل ارائه می شود. توجه به این نکات و تعمق و عمل کردن به آنها می تواند برگ برنده ای برای زنان شاغل در محیط های کاری بسیار رقابتی امروز باشد

اولویت های خود را مشخص کنید
هیچ کس نمی تواند همه امکانات و همه افراد را در همه زمان ها در اختیار داشته باشد. اداره خانه، تربیت فرزندان، کمک به همسر و توجه به سایر خویشاوندان از جمله نقش های زنان است اما در حقیقت هیچ گاه نمی توان این نقش های متفاوت را به طور همزمان به خوبی ایفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس باید اولویت بندی کنید و کارها را به ترتیب اولویتشان انجام دهید.

1- سه اولویت اول زندگی تان را تعیین کنید. آیا برنامه روزمره شما بازتاب دقیق این اولویت ها است؟
2- کمال طلبی را کنار بگذارید. اشکالی ندارد که خانه تان برق نزند ولی در عوض با همسرتان بیشتر صحبت کنید و یا وقت بیشتری به دخترتان اختصاص دهید. یادتان باشد که روابط از همه چیز مهمتر است.
3- این هفته با گفت و گو و مشورت خانوادگی کارهای خانه را تقسیم بندی کنید.

بیشتر زنان شاغل با فشار مضاعف مسوولیت های خانه و بچه هم روبرو هستند و این به طور بالقوه یکی از بزرگترین منابع استرس و خشم و آزردگی در خانواده هایی است که زن و شوهر هر دو بیرون خانه کار می کنند.

خوب است برخی از کارهای خانه بین همه تقسیم شود. حتی می توان قواعد اختیاری و سودمندی تعیین کرد که باعث شود تا همه بارها روی دوش یک نفر نباشد، مثلا: «کسی که غذا می پزد، مسوول شستن ظرف ها نیست.» یا اینکه کار نوبتی انجام شود.

1- از همه مسوولیت های خود و شریک زندگی تان فهرستی تهیه کنید.
2- برای تقسیم عادلانه کارها از چه روشی استفاده می کنید؟
اگر تا به حال این کار را نکرده اید، فکر کنید، خلاق باشید و به بچه ها هم کارهایی را که دوست دارند واگذار کنید.
3- با موافقت همسر و فرزندانتان بگذارید بعضی از کارهای خانه را به طور منظم آنها انجام بدهند. اشکالی ندارد اگر طبق روش شما انجام ندهند.

زمانی را به خودتان اختصاص دهید
در خانه و انجام انواع وظایف پرفشار، زمانی را به رفع نیازهای جسمی و روحی خودتان اختصاص دهید، ورزش کنید، پیاده روی کنید، مطالعه کنید یا فقط دراز بکشیدو هیچ کاری نکنید.

1- آخرین باری که اوقات فراغت خوب و مفید داشتید کجا بود؟
2- تا چه اندازه به بهداشت و سلامت فردی خود اهمیت می دهید؟ آیا ناهار را ایستاده یا پشت کامپیوتر می خورید؟
3- این هفته دست کم دو ساعت کامل را به خودتان اختصاص دهید. می توانید بروید استخر، یا در خانه فیلم مورد علاقه تان را ببینید یا غذایی را که خودتان بیشتر از همه دوست دارید بپزید و سر فرصت و بدون عجله برای انجام کار دیگری، آن را با لذت نوش جان کنید.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زنان شاغل اولویت های زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره روند ساخت مسکن در کشور گفت: یک مقداری با آن تعدادی که برای ساخت مسکن در کشور مطرح شده فاصله داریم البته فوت وزیر سابق راه و شهرسازی هم در این زمینه بی‌تاثیر نبود همچنین یک مقداری هم بر روی شیوه کار مسئله پیش آمد که الان حل شده، اما تنها چیزی که باقی مانده، همکاری بانک‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها بیایند و سهم خود را بدهند جهش خیلی خوبی در ساخت مسکن به‌وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بانک مرکزی و شورای عالی مسکن گام‌هایی را برداشته‌اند و میزان وامشان قبلا صفر بود، اما الان وامشان بین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ درصد است البته بانک‌های خصوصی میزان وامشان صفر است و در این زمینه باید کاری انجام شود، چون اگر وامی نباشد اصلا کاری انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: می‌توان تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمین را به مردم بدهیم و به‌جای آن وام ندهیم البته قبلا هم این کار انجام می‌شده است لذا از این سیاست وزارت راه استقبال می‌کنیم تا در شهر‌هایی که امکانش وجود دارد زمین رایگان بدهند تا مردم خود خانه بسازند و شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم را محقق کنیم.

شاکری اظهار کرد: زمین اگر برای فرد باشد مردم شده باشد که ماشین و طلای خود را بفروشند این کار را می‌کنند تا خانه خود را بسازند و در آن زندگی کنند بنابراین باید این امر در اولویت اول باشد، چون در همکاری نکردن بانک‌ها دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان ذیل نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی اقدام به ساخت و ساز کنند بهترین کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: فاصله آورده مردم و تسهیلات بانکی با قیمت تمام شده معنادار است و اگر فکری برای آن نکنیم مردم باز گرفتار می‌شوند یعنی یک جایی می‌گویند برویم آن را به دلال‌ها بفروشیم یا اینکه نرخ سود را در ۱۸ درصد نگه داریم، چون تعدادی از مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین اهدای زمین رایگان به مردم و آمدن بانک‌ها برای انجام کار سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: به نظرم تصمیمات درستی اتخاذ شده و باید با سرعت کار را جلو ببریم همچنین به ازای تخریب یک واحد فرسوده حداقل می‌توان سه واحد ساخت لذا باید برای بافت‌های فرسوده فکری کرد تا بخشی از مشکلات شهر‌های بزرگ حل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • (تصاویر) زنان فوتبالیستی که مردان از بازی مقابل آنها می‌ترسیدند!
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد