Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@09:22:49 GMT

صحن فاطمه زهرا (ص) به دست بافندگان کاشانی مفروش می‌شود+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۱۹۶۰

صحن فاطمه زهرا (ص) به دست بافندگان کاشانی مفروش می‌شود+فیلم

‍‍‍‍‍‍

مسئول ستاد عتبات عالیات در کاشان از مفروش شدن صحن فاطمه زهرا(ص) به دست بافندگان کاشانی خبر داد. ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۵ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، ستاد عتبات عالیات با هدف بازسازی حرم  اهل بیت (ع) در سال  1383 به دستور مقام معظم رهبری  تشکیل شد و از آن زمان   برای جمع آوری نذورات سامان دهی شده  زیر نظر ستاد کمک های مردمی  دریافت و  دست به کارگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری تسنیم از کاشان در این باره  با سردار رضاکاظمی مسئول ستاد عتبات عالیات کاشان  به گفت‌وگو نشسته است.

 تسنیم: درباره بافت فرشها و این کارگاه توضیح دهید؟

 -کارگاه فاطمیه و  13 رجب  با هدف بافت فرشهای صحن فاطمه زهرا (ص) در نجف اشرف  توسط خیر ارجمند  احمد علی اخبار ی بنا و در این کارگاه 13 فرش در حال بافت است؛ که خیر با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ارتقا وضع معیشتی خانواده های شهیدان مدافع حرم ، از آنها در خصوص بافت فرش  دعوت کرده تا  با حمایت بیشتری از این عزیزان  همزمان دو جانبه به سخنان رهبر عمل کند.
تسنیم: این فرشها چند متری و  برای کدام حرم بافته می شود؟

-فرشها برای صحن جدیدی به نام  حضرت فاطمه زهرا(ص) در  نجف اشرف که به زودی  ابنیه آن کامل می شود نیت شده است ، متراژ این فرشها بر اساس  اندازه ستون تا ستون صحن  14 متری است که حدود 150 تخته فرش نیاز این صحن در دست بافت در شهرهای کاشان و آران و بیدگل است.

تسنیم: هزینه هر فرش چه مقدار برآورد شده است؟

- فرشها با ویژگی نوع نخ و طراحی بسیار عالی افزون بر  200 میلیون ریال  هزینه  برده است ؛ که تا کنون 130 تخته از آنها توسط بانی در حال اجرا و تا کنون 12 عدد از آنها بافته شده  این فرشها تماما با رنگ و طرح یکنواخت است.

تسنیم: بافنده های فرش دستمزدی هم میگیرند ؟ 

- بافنده ها دو نوع هستند برخی تبرعا و بدون هیچ انتظاری این فرش ها را می بافند و بعضی دیگردستمزد میگیرن برای امرار معاش که ما  هم حمایتهایی از بافنده ها داریم و گاها توسط بانی به زیارت عتبات  مشرف می شوند.

تسنیم: حرف آخر؟

-خوشبختانه مردم ایران در همه حال در صحنه حضور دارند و در زمان  سازندگی ها از جمله عتبات عالیات  ، مدارس، مسکن محرومان  همیشه و  همه جا با حضور پررنگ خود  دوستی اهل بیت ، ولایتمداری و نوع دوستی را ثابت کردند امیدواریم مسؤلین قدر این مردم فهیم را  دانسته و در راستای  خدمت به آنها گام بردارند ستاد عتبات عالیات نیز با خط مشی دادن به افراد نیکوکار در ساخت و بازسازی حرم عتبات عالیات گام برداشته و خدمت به اهل بیت(ع) را وظیفه خود می داند.

تسنیم:  نوع فعالیت ستاد در استان و  عملکردی که در این چند سال داشته  چه بوده است؟

ستاد عتبات عالیات از  سال 1382  با توجه به بمب‌گذاری داعش در  سامرا کار خود را شروع کرد البته با ان جی یو های خود جوش تا اینکه  در سال 83 به فرمان مقام معظم رهبری ستاد قدس موظف به باز سازی عتبات عالیات و  سامان دهی نیروهای مردم نهاد شد و به طور رسمی کار ستاد در سازندگی حرمین شرفین سامرا ، کاظمین و کربلا  شروع شد.

از آن زمان  ساخت و سازها در این اماکن متبرکه شروع شد ، در بحث ابنیه  ماهانه 25 نفر برای عمران به این اماکن اعزام میشوند و متبرعا  در آبادانی تلاش دارند و  همچنین در مفروش کردن  این اماکن متبرکه  بافنده های ایرانی  دست به کار شده و با هنر نمایی خود در فرش کردن  عتبات عالیات خدمت می کنند.

گزارش از محسن بایعی و فاطمه بصیرتی

انتهای پیام/م

R7845/P4001/S6,1369/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، با اشاره به تشرف دانشجویان به سفر عتبات و عالیات اظهار کرد: اعزام‌های اصلی پس از پایان زمان حج واجب و آغاز فصل عمره و با توافق کشور میزبان صورت خواهد گرفت، در این مرحله مشخص خواهد شد که چه تعداد سهمیه برای اعزام دانشجویان در نظر گرفته شده است.

رستمی با بیان اینکه این سفر توفیق بزرگی است که نصیب دانشجویان شده است، عنوان کرد: تعداد تقاضا برای سفر به عتبات بسیار بالاست و انتخاب این دانشجویان نشان از توفیق ویژه‌ آن ها دارد، دانشجویان باید قدر این لحظات ذی قیمت را بدانند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند