Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-30@05:33:06 GMT

کشف کتاب دست نویس ۴۰۰ ساله در خانه‌ای مجلل +عکس

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۲۴۳۹

کشف کتاب دست نویس ۴۰۰ ساله در خانه‌ای مجلل +عکس

خبرگزاری ایرنا: کتاب دست نویس «جان دان» شاعر معروف انگلیس با قدمتی ۴۰۰ ساله در جعبه‌ای در یک خانه مجلل و شاهانه در انگلیس پیدا شد.

به نقل از بی بی سی، دکتر «گابریل هیتون» کارشناس حراجی «ساتبی» در جریان بازدید از خانه مجلل «ملفورد هال» در منطقه سافولک انگلیس به طور اتفاقی به این اثر برجسته برخورد.

وی کشف این کتاب خطی را یافته‌ای بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت که این اثر، بزرگترین مجموعه از شعر متافیزیکی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی می‌شود که این کتاب دست نویس، در یک حراجی به مبلغ ۳۰۰ هزار پوند ارزش گذاری شود.
این نسخه خطی با جلد چرمی، ۲۶۵ صفحه دارد که با قلم جذاب و به شیوه ایتالیک به رشته تحریر درآمده است و قدمت آن به دهه ۱۶۲۰ یا اوایل دهه ۱۶۳۰ باز می‌گردد.

این کتاب مجموعه بسیار مهمی از آثار این شاعر و کشیش انگلیسی بعلاوه برخی از آثار نویسندگان دیگر را شامل می‌شود.
کتاب کشف شده حاوی غزل ها، سروده ها، طنزنامه‌ها و اشعار مذهبی این شاعر انگلیسی است.
جان دان در سال ۱۵۷۲ در خانواده‌ای کاتولیک متولد و در سال ۱۶۱۵ به مقام کشیشی کلیسای انگلستان منصوب شد. وی همچنین در سال ۱۶۲۱ ریاست کلیسای جامع سنت پل را برعهده گرفت.
دان در سال ۱۶۳۱ چشم از جهان فروبست و در همان کلیسای جامع به خاک سپرده شد.
این مجموعه ارزشمند که حراجی ساتبی آن را مهمترین دست نویس منظوم دان برشمرده، تا ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) به صورت آنلاین به حراج گذاشته می‌شود و انتظار می‌رود به از ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار پوند به فروش رسد. /

منبع: فردا

کلیدواژه: خانه مجلل عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: قطعنامه آتش‌بس غزه برای همه طرف‌ها الزام‌آور است

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ غزه که در آن برای برقراری فوری آتش‌بس و دسترسی به کمک‌های بشردوستانه درخواست شده برای همه طرف‌ها الزام‌آور است.

به گزارش ایسنا، شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه ۲۷۲۸ که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان، آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه» می‌شود، تصویب کرد.

۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.

این در حالی است که سه روز قبل از آن در روز جمعه سوم فروردین روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بندهای آن به‌صورت یک‌طرفه به نفع رژیم صهیونیستی بود، وتو کردند.

 پیش‌نویس این قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه با ۱۱ رای موافق، سه رای مخالف از جمله وتوی روسیه و چین و مخالفت الجزایر و همچنین یک رأی ممتنع گویان، رأی نیاورد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد روسیه و چین به این دلیل این وتو را علیه این قطعنامه پشتیبانی شده از سوی آمریکا ارائه کردند چون تنها به «ضرورتی کلی» برای متوقف کردن جنگ ذیل شرط سفت و سخت آزاد شدن گروگانها (اسرای صهیونیست) اشاره کرده بود.

همچنین در این بیانیه اعلام شد این پیش‌نویس در حالی صحبت از محکومیت گروه فلسطینی حماس و توصیف آن به عنوان یک «سازمان تروریستی» کرده که هیچ اشاره‌ای به اسرائیل به عنوان یک «قدرت اشغالگر» و تخطی‌های متعددش از الزامات بشردوستانه نکرد.

وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: «طرف روسی انتظار دارد قطعنامه الزام‌آور ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل منجر به کاهش خشونت‌ در غزه، از جمله جلوگیری از عملیات اسرائیل در شهر رفح، آزاد شدن گروگان‌ها، (و) افزایش عرضه کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان این بخش شود.»

این در حالی است که در پی تصویب قطعنامه ۲۷۲۸ شبکه العربیه گزارش داد که یک مقام کاخ سفید در گفتگو با این شبکه ادعا کرده که این قطعنامه الزام آور نیست.

آمریکا پیش از این سه‌ مرتبه قطعنامه‌های ارائه شده از سوی دیگر کشورها را که خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بودند، وتو کرده است. آمریکا از زمان شروع حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر صحبت از آتش‌بس می‌کند. آمار شهدای غزه نزدیک به ۳۲ هزار تن شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور گردشگران نوروزی در ارس
  • راز یک جنایت بزرگ در دریاچه متروک
  • شاعر بوشهری بی نشان را به مقام معظم رهبری تقدیم کرد
  • ظرفیت عظیم شعر برای برنامه‌سازی در تلویزیون
  • همه چیز درباره مسجدی که ۱۰۷۲ ساله شد + عکس
  • مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد
  • مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت
  • ۱۱ سال جست‌وجو برای نام یک شاعر!
  • پاسخ جالب لوکاکو به سوال خبرنگار: برو از چلسی بپرس!
  • روسیه: قطعنامه آتش‌بس غزه برای همه طرف‌ها الزام‌آور است