Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه با برگزاری دوره الکترونیکی «آموزش سبک زندگی با محوریت حفظ و مفاهیم سوره‌های ناس تا زلزال»، ویژه کارکنان دولت، گفت: با توجه به مجوز اخذ شده از سازمان اداری و استخدامی کشور ثبت‌نام دوره آموزش الکترونیکی ویژه کارکنان دولت از 26 آبان ماه آغاز شده و تا 24 آذر ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این دوره که با عنوان «آموزش سبک زندگی با محوریت حفظ و مفاهیم سوره‌های ناس تا زلزال» برگزار می‌شود با هدف آموزش حفظ و مفاهیم سوره‌های ناس تا زلزال، سعی در آموزش و انتقال مفاهیم مربوط به سبک زندگی دینی دارد.
احمدی ادامه داد: تمامی کارکنان محترم دولت و سایرعلاقه‌مندان جهت شرکت در این دوره می‌توانند از تا 24 آذر ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir نسبت به ثبت‌نام و مشاهده محتوای آموزشی اقدام کنند.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان این‌که آزمون پایان دوره از 25 آذرماه به‌مدت سه روز از طریق پایگاه اینترنتی مذکور برگزار می‌شود، تصریح کرد: از مهم‌ترین مزایای شرکت و قبولی در این دوره بهره‌مندی از هشت ساعت آموزش ضمن خدمت و شرکت در قرعه‌کشی بیش‌از دو هزار جایزه مختص نفرات برگزیده در این آزمون است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا لرستان فعالیت های قرآنی منصور احمدی آزمون سبک زندگی کارکنان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات مکتوب «طرح ملی مسطورا» برای نخبگان | ۳۰ منبر اختصاصی برای مبلغان

همشهری آنلاین - بهنام سلطانی:در قدم نخست یک بروشور نسبتاً مفصل برای معرفی بسته‌های فرهنگی «طرح ملی قرآنی مسطورا» تهیه شده و این بسته‌ها اهمیت قرآن‌خوانی و پاسخ‌هایی را که قرآن کریم برای نیازهای امروز جامعه دارد گوشزد می‌کند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

در بروشور طرح مسطورا به این نکته اشاره شده که به‌زعم صاحب‌نظران و کارشناسان، یکی از راه‌های پاسخگویی به نیازهای امروز جامعه، حفظ آیات کلیدی قرآن توسط عموم مردم است که در چهار سطح تهیه و تدوین شده است. سطح اول به گفتمان زندگی با آیه‌ها برای ۳۰ میلیون نفر، سطح دوم به انس با مفاهیم ۵۰ فراز برای ۵ میلیون نفر، سطح سوم به انس با الفاظ ۵۰ فراز و سطح چهارم با محوریت تعلیم و عمل به آیات با برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین و آفلاین برای چند صد هزار نفر اختصاص دارد. آن‌طور که در بروشور این طرح آمده، برای تبیین دقیق این مفاهیم و بررسی بازتاب آن در جامعه از کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» شامل بیانات رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان سال ۱۳۵۳ در مسجد کرامت مشهد به‌عنوان پشتیبان و راهنما استفاده شده است.

تبیین و حفظ آیه‌های قرآن

محصولات مکتوب زندگی با آیه‌ها را باید با معرفی کتاب مسطور که برگرفته از نام طرح ملی قرآنی مسطور است شروع کنیم. به عبارتی این کتاب، شروع تبیین و حفظ ۳۰ فراز از آیه‌های قرآن کریم است که در چهار بخش و به قلم محمد حاجی ابوالقاسم و حجه الاسلام محمدرضا رنجبر نوشته شده و پیش روی مخاطب قرار گرفته است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به بخش سوم اشاره کرد که هر فراز تمثیل‌وار بیان شده تا هم خواننده را به تأمل بیشتر وادار کند هم اینکه موجب ماندگاری بیشتر هر مفهوم در ذهن مخاطب شود. این قسم به قلم حجه الاسلام محمدرضا رنجبر و با نثری ساده و روان نوشته شده تا طیف گسترده‌تری از مخاطبان را جذب کند. در بخش چهارم کتاب هم برش‌هایی از کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» و نسبت آن با مفاهیم ۵‌گانه فرازهای منتخب قرآنی است و از ویژگی‌های مهم بیان مقام معظم رهبری در این کتاب، تبیین امتدادهای زندگی‌ساز و کاربردی در زندگی فردی و اجتماعی مردم است.

۳۰ منبر اختصاصی برای مبلغان

در طرح «طرح ملی قرآنی مسطورا» چند کتاب تحت عنوان «محصولات مکتوب» و در ارتباط با اهداف این طرح منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. کتاب «مسطورا» که شامل ۳۰ منبر اختصاصی برای مبلغان است یکی از نخستین محصولات مکتوب به شمار می‌رود که کار مشترک معاونت پژوهش مؤسسه فرهنگی پژوهشی میم و شبکه ملی تولیدکنندگان محتوای تبلیغی است. این کتاب، بخش نخست از مجموعه کتاب‌های مسطورا است که در آن ۳۰ فراز از قرآن کریم تبیین شده تا به نیاز امروز کشور یعنی جهاد تبیین پاسخ داده شود و انگیزه مضاعفی برای علاقه‌مندان به حفظ این آیات فراهم شود. در بخش اول مجموعه کتاب‌های مسطور با عنوان”‌نگاهی نو به زندگی» ۵ مفهوم کلیدی در نظام اندیشه اسلامی و با محوریت قرآن تبیین شده که این ۵ مفهوم عبارت است از ایمان، توحید، نبوت، ولایت و معاد است.

۵۰ فراز برگزیده

«طرح ملی قرآنی مسطورا» یک طرح ۳ ساله است که هر سال و در هر مرحله مفاهیم ۵‌گانه در ۵۰ آیه و فراز از قرآن کریم را به مخاطب معرفی خواهد کرد. امسال و در مرحله نخست ۵۰ آیه و فراز قرآنی بر اساس سطح‌بندی و اولویت‌بندی به مخاطب ارائه شده است. کتاب «۵۰ فراز برگزیده ماه رمضان ۱۴۴۵» یکی دیگر از محصولات مکتوبی است که در بخش محصولات مکتوب گنجانده شده و شامل بخش‌های مختلفی است. در یکی از بخش‌ها ۷ فراز محوری‌تر از بین ۵۰ فراز منتخب و به قصد تأکید در گفتمان‌سازی تهیه شده است. ۳۰ فراز منتخب هم به قصد معرفی هر روز یک فراز تهیه شده تا در جزء‌خوانی‌ها، جلسات، مساجد و مسابقات روزانه ماه رمضان مورد استفاده قرار بگیرد. ۲۰ فراز اعتقادی غیرجزء هم برای استفاده در تولیدات رسانه‌ای مثل موشن گرافی و اینفوگرافی تهیه شده که روز محور نیست و در همه روزهای ماه رمضان یک مفهوم قرانی را به مخاطب منتقل می‌کند.

متنی برای نخبگان حوزه و دانشگاه

«متن نخبگانی» یکی دیگر از محصولات مکتوب زندگی با آیه‌ها به شمار می‌رود که مثل بقیه محصولات مکتوب شامل ۳ قسمت می‌شود و تفاوت آن با بقیه محصولات در بخش سوم است. بخش سوم کتاب متنی تحت عنوان‌ ترویجی – نخبگانی برای تبیین مفاهیم ۵‌گانه و زندگی‌ساز تدوین شده و همان‌طور که از نامش پیداست مختص نخبگان حوزوی و دانشگاهی است. متن نخبگانی با نگاهی علمی و نثری سنگین‌تر و متفاوت‌تر از متن‌های عمومی و برای همراهی کردن نخبگان حوزه و دانشگاه و کنشگری متناسب این مفاهیم ۵‌گانه نوشته است. متن نخبگانی ‌کاری از خانه طلاب جوان است و با همکاری شبکه ملی تولیدکنندگان محتوای تبلیغی تهیه و تدوین شده و در وب‌سایت زندگی با آیه‌ها در دسترس عموم مردم قرار گرفته است. در بخش محصولات مکتوب، کتاب دیگری تحت عنوان متن هنری نوشته شده که مختص قشر هنرمندان است و آنها را با مفاهیم ۵‌گانه ۳۰ فراز از آیه‌های قرآن آشنا می‌کند.

کد خبر 838354 برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها آموزشی نخبگان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در ماه مبارک رمضان
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد آموزش هنر در بوشهر
  • محصولات مکتوب «طرح ملی مسطورا» برای نخبگان | ۳۰ منبر اختصاصی برای مبلغان
  • تلاش برای تبدیل مفاهیم قرآنی به مطالبه‌ عمومی در«زندگی با آیه‌ها»
  • صدور ۸۵۰ ابلاغ سردفتری برای قبولی‌های آزمون ۱۴۰۱
  • مستند‌های متنوع از شبکه افق
  • رسالت ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش‌های مهارتی است
  • توانمندسازی ۱۹۶ هزار معلم در طرح شهید همت
  • پرداختی به شهرداری ها منوط به تسویه حساب سرویس مدارس استثنایی شد