Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:34:54 GMT

سامانه بارشی جدید اواخر هفته وارد قزوین می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۲۸۵۶

سامانه بارشی جدید اواخر هفته وارد قزوین می شود

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: سامانه بارشی جدید براساس نقشه های پیش بینی بعدازظهر چهارشنبه هفته جاری وارد استان می شود.

مریم بهروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین تصاویر ماهواره ای و اطلاعات مربوط به نقشه های پیش بینی، هوای استان امروز و فردا با جوی به نسبت پایدار همراه بوده و به لحاظ دمایی نیز تغییرات خاص پیش بینی نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی، ابتدا شاهد آسمانی ابری خواهیم بود و در اواخر همان وقت و روز پنجشنبه نیز بارش های پراکنده را در سطح استان شاهد خواهیم بود.
به گفته وی، روز گذشته بیشترین میزان بارش های استان مربوط به کوهین با 1.7، بویین زهرا 1.6 و قزوین نیز 6 دهم میلی متر بوده است.
بهروزی، دمای شهر آوج را یک درجه سانتیگراد زیر صفر و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی را با 19 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان قزوین طی شبانه روز گذشته اعلام کرد.
این کارشناس هواشناسی ادامه داد: طی این مدت دمای شهر قزوین نیز یک تا 17 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي سامانه بارشي قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود

به گزارش قدس خراسان، آذر رضایی‌پور اظهار کرد: خراسان رضوی روزهای پایانی هفته جاری، میزبان بارش‌های رگباری خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: بارش‌ها از امروز به تدریج از جنوب غربی خراسان رضوی آغاز خواهد شد و در روزهای پایانی هفته بیشتر نقاط استان را فرا خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود، ادامه داد: بارش‌ها در روز پنج شنبه و جمعه به اوج خود خواهد رسید که این بارندگی‌ها در مناطق مستعد همراه با رعد و برق، تگرگ و آبگرفتگی است و موجب کاهش موقت دمای هوا در مناطق مختلف نیز خواهد شد.

رضایی‌پور تصریح کرد: در شبانه روز قوچان با سه و سبزوار با ۳۰ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۳ درجه را به ثبت رسانده است.

وی بیان کرد: دمای کنونی مشهد ۲۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر ایلام در پی بارش باران + فیلم
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد