Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، ­شهر آنتورپ بلژیک از اواسط دهه ۱۹۸۰ میلادی یکی از مراکز مد و طراحی در این کشور بوده است.

سباستین دو نوبورگ طراح مد و لباس در بلژیک به کمک پرینتر‌های سه بعدی توانست تا از ضایعات پلاستیکی، عینک‌های به روز محبوب تولید کند. جوهر استفاده شده در این عینک‌های آفتابی از بطری‌های پلاستیکی، داشبورد خودرو‌ها و بخش‌های پلاستیکی یخچال‌های کهنه تامین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرایند تولید این عینک‌های آفتابی کمی کند است و ساخت هر عینک بین یک الی دو ساعت طول می‌کشد.

نوبورگ بر این باور است که پلاستیک را می‌توان ده بار بازیافت کرد. وی قصد دارد تا فناوری تولید عینک‌های آفتابی توسط پرینتر‌های سه بعدی و از بازیافت ضایعات پلاستیکی را به سراسر جهان ببرد.

کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای اروپا (UNECE) می‌گوید صنعت طراحی مسئول تولید بیست درصد فاضلاب جهان و ده درصد از زباله در دنیا است.

بیشتر بخوانید: معجزه‌ی پرینتر سه بعدی در ساخت پل‌های فلزی + فیلم 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/ تولید عینک دودی در بازیافت مواد پلاستیکی + فیلم

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانلود فیلم اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

احسان عزیزی اظهار کرد: نور خورشید ممکن است آسیب‌های مختلفی را به چشم وارد کند، یکی از این آسیب‌ها، آسیب به شبکیه و ناحیه مرکزی بینایی است که در اثر نگاه مستقیم به نورخورشید اتفاق می‌افتد.

وی افزود: نور خورشید می‌تواند موجب آسیب به سلول‌های لایه خارجی شبکیه در ناحیه مرکزی بینایی شود که آسیب غیر قابل برگشت را ایجاد و موجب کاهش دید بیمار می‌شود، بنابراین به افراد توصیه می‌شود از نگاه مستقیم به نور خورشید مخصوصاً در زمان خسوف و کسوف جداً پرهیز کنند.

عزیزی تشکیل، تشدید و تسریع آب مروارید، ایجاد تومورهای چشمی مخصوصاً در پوست اطراف چشم و رشد ناخنک را از جمله دیگر عوارض نور خورشید به چشم بیان کرد و گفت: عارضه دیگر این است که سلول‌های شبکیه که در ریتم خواب و بیداری بسیار موثرند، اگر در طول روز نور دریافتی به چشم بیماری زیاد باشد موجب بی‌خوابی در طول شب می‌شود.

این جراح و متخصص چشم در استان از دیگر آثار نورخورشید را آسیب به قرنیه چشم در اثر انعکاس نور آفتاب برشمرد و تصریح کرد: این آسیب عمدتاً بر اثر انعکاس نور از روی برف، ماسه و یا آب ایجاد می‌شود که نوعی سوختگی قرنیه را ایجاد و مشکلاتی همچون کاهش دید، اشک ریزی و درد را برای بیمار به دنبال خواهد داشت.

عزیزی توصیه کرد: باید افراد حتماً از کلاه لبه‌دار، کرم‌های ضدآفتاب مخصوص دور چشم به منظور تاثیر و جلوگیری از تومورهای پوستی اطراف چشم استفاده کنند، همچنین عینک‌های آفتابی استاندارد از دیگر مواردی است که می‌تواند در جلوگیری از عارضه‌ چشمی تاثیرگذار باشد.

وی در خصوص ویژگی عینک استاندارد، بیان کرد: آنچه مهم بوده این است که باید عینک‌هایی استفاده شود که به خوبی روی و اطراف چشم را پوشش دهد و از ورود نور UVB که اثرات مخرب را به همراه دارد به چشم جلوگیری کند، در حقیقت باید UV عینک ۴۰۰ باشد.

به گفته عزیزی، تشخیص استاندارد بودن عینک‌ها، توسط دستگاه‌هایی از سوی چشم پزشکان و اپتومتریست‌ها انجام می‌شود در حقیقت میزان۴۰۰ UV استاندارد بودن آن را نشان می‌دهد، عینک‌هایی از جنس پلاستیک و شیشه این ویژگی را دارند.

دیگر خبرها

  • بازیافت عجیب و دوست داشتنی بطری نوشابه (فیلم)
  • بلاهایی که پسماندهای پلاستیکی بر سر زمین می‌آورد
  • تداوم هوای گرم و آفتابی در مازندران
  • عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند
  • استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • فرایند ساخت گلدان سیمانی با استفاده از صندلی پلاستیکی قدیمی (فیلم)
  • تولید ارزان هیدروژن از آب با ضایعات فلزی
  • (تصویر) استایل جالب مامور زن یگان ویژه با عینک آفتابی و مسلسل!