Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@08:13:53 GMT

توليد ميگو گلستان 65 درصد بيشتر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۳۳۵۹

توليد ميگو گلستان 65 درصد بيشتر شد

خبرگزاري آريا - گرگان - ايرنا - برداشت ميگو از 50 مزرعه پرورش اين محصول آبزي در مزارع گميشان استان گلستان امسال با رشد 65 درصدي به 2 هزار و 590 تن رسيد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ايرنا معاون آبزي پروري اداره کل شيلات گلستان با اعلام اين خبر گفت: سال گذشته هزار و 690 تن ميگو در گلستان توليد شد که بخش عمده آن به خارج از کشور صادر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمود سقلي اظهار داشت: فصل پرورش ميگو در مجتمع گميشان ارديبهشت و فصل برداشت اين آبزي مهر و آبان ماه است.
معاون آبزي پروري اداره کل شيلات گلستان اظهار داشت: ذخيره سازي 199 ميليون قطعه بچه ميگو امسال از 24 ارديبهشت آغاز و دهه اول مرداد ماه به پايان رسيد که در اين زمان 830 هکتار از مزارع زير کشت اين محصول رفت.
مديرکل شيلات گلستان هم بر تلاش براي ورود گسترده تر ميگوي استان به بازارهاي جهاني تاکيد کرد و گفت: با وجود مشکلات حمل و نقل تلاش مي کنيم صادرات اين محصول از طريق کريدور ريلي ايران - ترکمنستان - قزاقستان افزايش يافته و ميگوي گلستان به بازارهاي بزرگ و پرمنفعت چين و روسيه راه يابد.
سيدجواد قدس علوي اظهار داشت: تاکنون 2 واحد عمل آوري ميگو استان کدهاي صادراتي ايران و اتحاديه اروپا را دريافت کرده و مي توانند محصولات خود را در بازارهاي جهاني با برند گلستان عرضه کنند.
کشورهاي ويتنام، امارات، هنگ کنگ، عمان و اسپانيا مقصد صادرات ميگوي گلستان هستند.
پرورش ميگو از ظرفيت هاي مهم اشتغالزايي در گلستان است که تکميل طرح هاي در دست اقدام شيلات در شهرستان گُميشان علاوه بر افزايش درآمد اهالي، زمينه ايجاد فرصت هاي شغلي بيشتر را براي جوانان منطقه فراهم مي کند.
سايت پرورشي گميشان واقع در شمال غرب گلستان تنها مجتمع توليد ميگو در شمال کشور است.
به گفته کارشناسان شيلات، ميگوي تکثيري در اين مجتمع از نوع وانامي است، اين گونه به علت شوري کم آب و اقليم و خاک مناسب طي 120 روز پرورش يافته و به وزن 15 گرم مي رسد.
گلستان در سال هاي اخير با توجه ويژه به توسعه آبزي پروري به يکي از استان هاي برتر پرورش ميگو در کشور تبديل شده است که فراهم آوردن مقدمات لازم براي تکميل چرخه توليد، علاوه بر خودکفايي در اين حوزه، ميزان برداشت اين آبزي را افزايش خواهد داد.
3091
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است