Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی متقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اساسی ترین مشکلات، گرانی پوشک برای دانش آموزان با مشکل نخاعی است و امسال برای نخستین بار، هزینه های پوشک دانش آموزان با مشکل نخاع، تامین می شود.
وی افزود: امسال خرید پوشاک به خدمات حمایتی ما اضافه شده است و 21 دانش آموزاستان مشکل جسمی حرکتی دارند که می توانند از این خدمات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* نبود آگاهی از دانش آموزان استثنایی
متقیان در بخش دیگر سخنان خود، نبود آگاهی خانواده ها و نبود آشنایی برخی مراکز درمانی خصوصی را از مشکلات آموزش دانش آموزان استثنایی عنوان و خاطرنشان کرد: این ناآشنایی و نبود آگاهی ها، سبب سردرگمی خانواده ها در امر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه شده است.
وی افزود: مراکز خصوصی درمانی مثل مراکز بهزیستی و علوم پزشکی، هدایت و راهنمایی درستی در زمینه آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه نداشته اند و این امر سبب شده تا برخی دانش آموزان از کلاس و مدرسه باز بمانند و از خدمات محروم شوند و به همین علت اکنون سن برخی از این افراد برای رفتن به مدرسه گذشته است.
وی افزود: تنها مرجع قانونی برای تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه، آموزش و پرورش استثنایی است و این ارگان تنها مرجع امر تحصیل، اعطای مدرک و سیر مراحل قانونی ثبت نام است.
متقیان با بیان اینکه برخی از مراکز با این عنوان که در صورت مراجعه دانش آموزان به آموزش و پرورش استثنایی از خدمات آنها محرم می شوند، دانش آموزان را از ورود به مدارس استثنایی باز داشته اند گفت: آموزش و پرورش استثنایی، هیچ دانش آموزی را از خدمات محروم نمی کند و از حمایت سایر ارگان ها و خدمات به این قشر استقبال می کند.

* 10 درصد از دانش آموزان، افراد با نیاز ویژه هستند
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی تصریح کرد: برخی مسئولان هم آگاهی لازم و کافی برای هدایت دانش آموزان با نیازهای ویژه را ندارند و سبب بروز مشکل در تحصیل این قشر می شوند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی برای آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، فقر فرهنگی جامعه است، گفت: این امر سبب می شود تا ارجاع به ما زودهنگام و به موقع نباشد.
وی افزود: در جامعه ما، دانش آموز و کودک با نیاز ویژه، از طرف فامیل و آشنایان، طرد می شوند و از این رو خانواده ها هم حاضر به حضور فرزند در جامعه نیستند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس پژوهش ها 10 درصد از دانش آموزان، افراد با نیاز ویژه هستند و به نظر می رسد هنوز بسیاری از کودکان از خدمات آموزشی محروم هستند.
بر اساس این گزارش، یکهزار و 272 دانش آموز در 65 مدرسه استثنایی تحصیل می کنند و 450 نفر دانش آموز استثنایی در مدارس تلفیقی و در کنار دانش آموزان عادی آموزش می بینند.
7185/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آموزش و پرورش خانواده خراسان شمالی دانش آموزان کودکان منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ میر حافظ حسینی که از سال ۱۳۹۲ تا کنون به دانش آموزان نابینا آموزش می‌دهد با برجسته سازی وسایل آموزشی ازجمله وسایل ریاضی و جغرافیا و علوم زمینه آموزش ساده را برای دانش آموزان نابینا فراهم کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این معلم پرتلاش در جشنواره جایزه معلم بهمن سال ۱۴۰۲ در تهران برگزیده شد.

دیگر خبرها

  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌