Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@19:08:04 GMT

حسام الدین آشنا سراغ سراج را گرفت!

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۳۸۳۶

حسام الدین آشنا سراغ سراج را گرفت!

به گزارش جماران، حسام الدین آشنا با ارسال سخنان مسئول سازمانی با نام سازمان فضای مجازی سراج در کانال تلگرامی خود ، ذیل آن نوشت:

سازمان فضای مجازی سراج دارای چه ماهیت حقوقی است؟نقش حاکمیتی دارد ؟ دولتی  است؟  خصوصی است یا سازمان مردم نهاد؟

وابسته به چه نهاد یا موسسه ای است؟

از چه سالی آغاز به فعالیت کرده است؟

چه فعالیت هایی انجام می دهد؟ مهمترین دستاوردهای فعالیتش چه بوده است؟

این موسسه بیشتر ماهیت تجاری دارد یا فرهنگی یا امنیتی؟

بودجه آن چقدر است و از چه محلی تامین می شود؟

ساختار اداری و تشکیلاتی آن چگونه است؟

چگونه عضوگیری می کند و دارای چه شرایط استخدامی است؟

مسئول آن با حکم چه کسی تعیین می شود؟

 

گفتنی است پرسش های حسامالدین آشنا در واکنش به اظهارات منصور امینی مسؤول سازمان فضای مجازی سراج  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی با بیان اینکه با این فضا تنها در زمین دشمن بازی می‌کنیم، بیان داشت: متأسفانه دولت سابق و دولت فعلی به هیچ‌کدام از تدابیر رهبری در حوزه فضای مجازی در لایه‌های مختلف اهمیت ندادند.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج، با ابراز تأسف از نبود پیام‌رسان اساسی جهت رفع نیازهای مردم، بیان داشت: جوانان خلاقی در این عرصه داریم که حتی در این زمینه کار هم کرده‌‌‌اند اما متأسفانه مورد حمایت قرار نگرفته‌اند.

امینی با اشاره عدم حمایت مسؤولان از پیام‌رسان‌های ایرانی گفت: مدیریت کلان فضای مجازی دست زیرساخت است که متأسفانه هیچ اقدامی در این خصوص صورت نپذیرفت.

وی همچنین ضمن گلایه از وزیر ارتباطات با بیان اینکه با شعار و حرف کاری پیش نمی‌رود، اعلام کرد: متأسفانه وزیر ارتباطات نیز از روزی که بر سر کار آمد، به سمت بومی‌سازی نرفته است.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج با اشاره به وضعیت اسفناک لایه‌های زیرساخت و خدمات در حوزه فضای مجازی، تصریح کرد: تأمین زیرساخت فقط در دست دولت و وزارت ارتباطات است که جوانان خلاق ایرانی را کمک نکرده و به عنوان یک پروژه ملی به موضوع پیام‌رسان‌های ایرانی اهمیت ندادند.

امینی با اعلام اینکه فضای مجازی دارای لایه‌های مختلف بوده و اگر به این لایه‌ها توجه نشود کارمان ابتر می‌ماند، مطرح کرد: امروزه انقلاب صنعتی و کشاورزی را پشت سر گذاشته و در آستانه انقلاب سایبری در سطح جهان هستیم.

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن افق آینده کشور و کار منفعلانه جامعه را دچار آسیب‌های زیادی می‌کند، عنوان کرد: باید تا جایی که می‌توانیم در مقابل هجمه‌های دشمن مقابله کنیم، لذا این مهم با نگاه منفعلانه محقق نمی‌شود.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج با تأکید بر اینکه باید به سمت تمدن فضای مجازی برویم با طرح پرسشی، اظهار داشت: چرا حوزه‌های علمیه، مراجع و علمای دین در بحث فقه آینده فضای مجازی، فلسفه و نحوه مواجه با این فضا آینده‌نگری و کار عمیق انجام نمی‌دهند؟

امینی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در حوزه فضای مجازی با بیان اینکه ایشان مهم‌ترین بخش در فضای مجازی را مربوط به لایه تولید و محتوا می‌دانند، بیان کرد: یکی از ضرباتی که از دشمن بر ما وارد می‌کند در حوزه محتوا است.

وی عنوان داشن: جهان پیش رو تا 20 سال آینده به‌گونه‌ای است که حواس پنج‌گانه انسان در آن شبیه‌سازی می‌شود و هم‌اکنون نیز بخشی از این مهم انجام شده است.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج یکی از مهم‌ترین اشکالات کار انقلابی‌ها و حزب اللهی‌ها را انفعال دانست و توضیح داد: دشمن اهداف خود را مشخص و در اندیشکده‌ها مطرح و برای آن تاکتیک معرفی می‌کند اما ما به کوچک‌ترین و نهایی‌ترین اثر واکنش نشان می‌دهیم.

امینی تولید محتوا را از مهم‌ترین لایه‌های فضای مجازی ذکر کرد و گفت: جوانان انقلابی توانمندی در کشور وجود دارند که می‌توانند این فضا را تغییر دهند.

وی با تأکید بر اینکه نباید به سمت انفعال برویم، به نمونه‌ای از کارهای دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: اگر آن‌ها افرادی مانند مسیح علی‌نژاد را دارند که به نظام جمهوری اسلامی و حجاب هتاکی می‌کند، در مقابل این ما نیز خواهران حزب‌اللهی و انقلابی زیادی داریم که باید خود را نشان دهند و نمونه بارز این مهم، کتاب «من زنده‌ام» معصومه آباد است.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج، بر لزوم استفاده از گنجینه گرانقدر شهدا، آزادگان و جانبازان تأکید کرد و یادآور شد: تولید محتوا برای شهدا کوچک‌ترین کاری است که می‌توان برای شهدا در فضای مجازی انجام داد.

امینی در پایان خطاب به فعالان فضای مجازی، گفت: کار جبهه‌ای و آتش به اختیاری که رهبری فرمودند را فراموش نکنید.

(انتشار این پست صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد و محتوای آن الزاما مورد تایید جماران نیست.)

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف حسام الدین آشنا سازمان سراج منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر

رئیس پلیس استان بوشهر از پاکسازی یا مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی مروج ابتذال و هنجارشکن غیراخلاقی در راستای اجرایی شدن طرح نور توسط پلیس فتا استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سردار حیدر سوسنی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اجرایی شدن طرح نور و مقابله با هنجارشکن اظهار داشت: در یک هفته اخیر همزمان با اجرایی کردن طرح نور و با هدف سالم‌سازی فضای مجازی ، در پایش شبانه‌روزی افسران سایبری پلیس فتا استان، بیش از 84 تارنمای حاوی محتویات مجرمانه غیراخلاقی و مبتذل مسدود شد.

وی با بیان اینکه تارنمای یادشده دنبال کننده بالایی داشت، گفت: پس از استخراج محتوای این صفحات اینستاگرامی، برحسب کیفیت جرائم ارتکابی با هماهنگی قضایی، اقدام متناسب قانونی در این خصوص انجام شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از حذف تمامی محتواهای مجرمانه هنجارشکن این صفحات اینستاگرامی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا تعدادی از ادمین این صفحات که در یکسال اخیر توسط پلیس به آنها برای رعایت قانون و حفظ هنجارهای اخلاقی جامعه تذکر داده شده ولی عملکرد مجرمانه آنها در فضای مجازی همچنان استمرار داشت، ضمن مسدودسازی این صفحات اینستاگرامی، برای برخورد و تصمیم‌گیری قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سوسنی با تأکید بر احترام به مطالبات و دغدغه‌های مردم به‌خصوص خانواده‌ها در سالم‌سازی فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در این حوزه بیان کرد: شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با شبکه‌های سازمان یافته و مجرمان که به‌صورت هدفمند اقدام به اعمال هنجارشکنانه یا انتشار محتواهای مبتذل در فضای مجازی می‌کنند در  اولویت مأموریت پلیس فتا با همکاری مراجع قضایی استان قرار دارد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • کلیپ پربیننده مهران مدیری در فضای مجازی برای مقایسه قیمت‌ها
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • سکانسی از سریال پایتخت که سوژه فضای مجازی شد + عکس
  • بازگشت برنامه «چهارگاه» به شبکه چهار با حضور حسام‌الدین سراج، محمداسماعیل آذر و ...
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
  • انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران