Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@15:25:10 GMT

زنان خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۳۸۹۷

زنان خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور با بیان این‌که بانوان خط مقدم اقتصاد مقاومتی در کشور هستند، خاطرنشان کرد: می‌توان با تغییر نگرش و ذائقه‌ی خانواده‌ها با مدیریت اقتصادی سالم و مطلوب توسط زنان، منجر به مدیریت اقتصادی مطلوب در خانواده شد.    به گزارش ایسنا، نسرین پیرسمساری در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که جمعیت بانوان فرهیخته کشور با طراحی برنامه‌های میان مدت و بلند مدت، تواسته نظریه پردازی و استراتژی مطلوبی به دست آورد، گفت: این طرح را با شعار «هر بانویی ایرانی یک تولید کننده» پیش می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 وی با بیان این‌که جمعیت بانوان فرهیخته فعال عرصه فرهنگ دینی از سال 94 تشکیل یافته است، اظهار کرد: این جمعیت با انتخاب اعضا از 30 استان در کشور، جهت هویت بخشی جمعیت و استقرار سازمان‌های تبلیغات اسلامی کشور تشکیل یافت و بنده در سال 96 با انتخاب کتبی اعضای روسای جمعیت استان‌ها با اکثریت آرا به عنوان رئیس جمعیت فعال و فرهیخته بانوان کشور انتخاب شدم. 
 رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور ایجاد هم سویی و هماهنگی، تعمیق و گسترش فعالیت‌های بانوان فرهیخته در استان را از اهداف مهم جمعیت بانوان فرهیخته عنوان کرد و گفت: این جمعیت با توانمندسازی و مرجع سازی شخصیت‌های تاثیر گذار، فعالیت خود را آغاز کرد. 
 وی افزود: طبق خواسته و دغدغه‌های مقام معظم رهبری، رسالت و وظیفه اصلی جمعیت بانوان فرهیخته، تولید ایده و فکر بود که به صورت غیر سیاسی، غیر دولتی و غیر اجرایی مطرح شده است، جمعیت بانوان فرهیخته حزب یا «ان جی او» نیست بلکه یک تشکل و شخصیت مستقل حقوقی است که شان این جمعیت، سیاست گذاری به صورت راهبردی در سطح استان و ملی است. 
 پیرسمساری افزود: جمعیت بانوان فرهیخته فعال عرصه فرهنگ دینی دارای پشتوانه‌ی قوی بوده و از تایید مقام معظم رهبری برخوردار است که اقشار مختلف بانوان اعم از اساتید حوزه، دانشگاه، نویسندگان، ورزشکاران، هنرمندان و پزشکان در حوزه زنان فعالیت می‌کنند. 
 وی در خصوص چگونگی انتخاب اعضای جمعیت، افزود: یاوران جمعیت همه باید دارای مدارک عالی باشند، در سطح استان‌ها ۵۰ نفر عضو اصلی و در کشور نیز ۱۵۰۰ نفر به عنوان اعضای اصلی در کشور وجود دارد. 
 وی ادامه داد: توجه به آینده و لزوم کادر سازی جهت جریان سازی و استمرار حرکات اصیل انقلابی، اجتماعی و فرهنگی یکی از اصول مهم کار فرهنگی است که ما به دنبال این نگرش، جذب پلکانی را برای فعال سازی و بهره مندی از مشارکت ارزشمند زنان انتخاب کردیم. 
 رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور با بیان این‌که براساس اساسانه هر جمعیت در استان، برگزاری پنج کار گروه را بر عهده دارد، افزود: کارگروه حمایت از کالای ایرانی، کارگروه تحکیم بنیان خانواده از جمله کارگروه‌های جمعیت بانوان فرهیخته است که در آن‌ ایجاد جامعه‌ای خانوداده محور، تحکیم و کارکردهای اصلی آن بر پایه و الگوی خانواده مسلمان است. 
 وی با اشاره به تدوین اساسنامه و رویکرد کارگروه جمعیت بانوان فرهیخته‌، گفت: نزدیک به ۱۵ طرح تکمیلی و ۲۵ طرح در جمعیت بانوان فرهیخته در حال انجام است و بنا به درخواست ادارات و موقعیت‌های سازمان‌های فرهنگی، این طرح‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. 
 پیرسمساری افزود: در کمیته‌ی بحران کشور، کمیته‌ای برای بانوان وجود ندارد که در این راستا کمیته‌ای تدوین شده و جهت برنامه ریزی به ستاد بحران کشور تقدیم می‌شود، همچنین تدوین دانشنامه استانی نیز از دیگر برنامه‌های جمعیت بوده که مختص بانوان و دفاع مقدس است. 
 وی با اشاره به طرح شکوفه‌های یاس تحت عنوان دختران گل‌ها، گفت: اساس تدوین، طرح تشکیل کمیته ترویج فرهنگ فاطمی است که با ایجاد فضای معنوی و دوستانه توام با احترام، بستری برای تمامی دخترانی که اعتقادی به حجاب ندارند، تشکیل شود. 
وی با بیان این‌که ظرفیت بانوان استان از لحاظ علمی بسیار بالا بوده است، افزود: برنامه‌های لازم را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی درمناطق محروم و کم برخوردار استان تدوین شده و مذاکراتی در این راستا با چند سازمان از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، نیروی انتظامی، دادگستری و کانون فکری و پرورشی کودکان انجام شده است. 
 رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور با اشاره به برنامه‌های جمعیت بانوان فرهیخته کشور در حوزه بین المللی، افزود: در این خصوص نشست‌هایی برگزار خواهد شد، کشور لبنان در این زمینه فعال‌تر بوده و تاکنون به دو کشور گرجستان  و جمهوری‌آذربایجان مبلغه اعزام کردیم. 
 وی با اشاره به همکاری جمعیت بانوان فرهیخته با ستاد دیه برای آزادی زنان زندانی، گفت: اخیرا یک زندانی زن از طریق کمک جمعیت بانوان فرهیخته از زندان استان آزاد شد، بی شک هیچ زنی به دلیل مشکل مالی از جمله چک برگشتی در زندان به سر نمی‌برد. 
پیرسمساری با اشاره به حضور جمعیت بانوان فرهیخته استان در زلزله کرمانشاه، خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش، جشن تکلیف برای ۵۰۰ نفر از دانش آموزان در سرپل ذهاب با ارائه‌ی دو بسته فرهنگی و بهداشتی در ۲۰ آذرماه سال جاری برگزار می‌شود . 
وی با بیان این‌که جمعیت بانوان فرهیخته استان 750 میلیون تومان به مرکز نیکوکاری نورالزهرا از پنجم اسفندماه سال گذشته کمک کرده است، گفت: دو باب ساختمان در مناطق کم برخوردار تخریب و مجددا احداث شده است.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آسیب های اجتماعی اقتصاد مقاومتی دیه کودکان مقام معظم رهبری منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت آیت‌الله العظمی صانعی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت/ آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان بود

به گزارش جماران؛ متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی 

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» 

درگذشت فاضله متدینه عالمه، مرحومه  مغفوره، خانم زهرا شجاعی (غفر الله لها) موجب تأسف و تأثر گردید. آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان باتوجه به راه کارهای درون فقهی در تغییر قوانین حوزه زنان بود. توجه به هنجارهای اجتماعی و انتظارات جامعه زنان در تغییر برخی قوانین و توجه به ظرفیت های منابع قانون گذاری چهره ای معتدل و تأثیرگذار در مبناسازی اصلاح قوانین از ایشان به یادگار گذاشت. امید آنکه تلاش های آن مرحومه در راه اعتلای احکام نورانی اسلام،  فقه اهل بیت عصت و طهارت (علیهم السلام) ذخیره ای از غفران و رحمت در پیشگاه ذات احدیت باشد. 

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده معزی بالخصوص همسر دانشمند و داغدارش جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا توانا و فرزندان سوگوارش و جامعه زنان، برای آن مرحومه غفران و رحمت الهی و حشر با هم نامشان حضرت زهرا (سلام الله علیها) و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستارم .  

آن فقیده سعیده عاقلانه و عالمانه زیست و سربلند در جوار رحمت حق آرام گرفت. 

 

قم المقدسه- فخرالدین صانعی  

 بیت مرحوم آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه) 

08/01/1403- ١٦ رمضان ١٤٤٥

دیگر خبرها

  • قدردانی بانوان فعال حوزه زنان، از اقدامات خزعلی در سازمان ملل
  • برتری تیم‌های مردان و زنان ایران در بسکتبال ۳ نفره کاپ آسیا
  • خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور
  • زهرا شجاعی؛ زنی که «زنان» و «بانوان»‌ را جانشین «خواهران» کرد
  • زهرا شجاعی؛ زنی با ادبیات زنان و بانوان نه خواهران یا متعلقه‌ها
  • بیت آیت‌الله العظمی صانعی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت/ آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان بود
  • هلال احمر ایلام به ۴۵ هزار نفر در طرح نوروزی خدمات ارائه داده است
  • اشک و لبخند دختران ورزشکار خوزستانی در سالی که گذشت
  • قرائت ترجمه شعر شاعر لنجانی در تجمع بانوان در حمایت زنان غزه + فیلم
  • تجمع بانوان اصفهانی برای دفاع از مقاومت مردم فلسطین