Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-30@20:32:29 GMT

چرا فیلم «دارکوب» با چراغ روشن اکران شد؟!

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۳۹۰۱

روز گذشته تصویر عجیبی از نمایش فیلم «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی در دانشگاه اراک منتشر شد. در این تصویر دانشجویان در حالی فیلم را تماشا می‌کنند که چراغ‌های سالن روشن است. ظاهرا طبق گفته مسئولان دانشگاه، حضور همزمان خانم‌ها و آقایان در سالن، علت روشن بودن چراغ‌ها بوده است! این اتفاق عجیب واکنش‌های منفی کاربران و هنرمندان را به دنبال داشته اما در این میان عکس‌العمل سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده فیلم نیز مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوی به ابعاد مختلف این ماجرا واکنش نشان داد. او در توئیتر خود ابتدا نه به عنوان صاحب اثر، از چنین اتفاقی اظهار تاسف کرد و آن را توهین به دانشجویان دانست. علاوه بر این، از مسئولان برگزاری این مراسم درخواست کرد که بابت این اقدام عذرخواهی کنند. نکته دیگری که این‌بار در جایگاه صاحب فیلم، به آن اعتراض کرد، اکران فیلم بدون اجازه بود. او در توئیتی توضیح داد که در دانشگاه، نسخه نمایش خانگی فیلم «دارکوب» را بدون اجازه از صاحبان اثر اکران کرده‌اند و این اتفاق را «سرقت فرهنگی، ترویج و آموزش آن توسط یک نهاد آموزشی به بهانه کار فرهنگی» دانست. رضوی تنها به ابراز تاسف و ناراحتی بسنده نکرد و طی اقدام جالبی، قول داد که فیلم را برای آنان، به صورت رایگان در یکی از سینماهای اراک نمایش دهد. در نتیجه پیگیری‌های این تهیه‌کننده درباره نمایش فیلم بدون مجوز، تکلیف این ماجرا روشن شد. از قرار معلوم شرکت پخش کننده فیلم به یک تشکل دانشجویی، مجوز اکران ویژه اعضای تشکل در تهران را داده و مسئولان فرهنگی دانشگاه اراک، ندانسته بر اساس همین مجوز برای گرفتن مجوز نمایش فیلم، اقدامی نکرده‌اند.

منبع: خراسان

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت

مهلت ثبت‌نام بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت ثبت نام بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تمدید شد.

داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به نشانی www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام کنند.

داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته / محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند.

کد خبر 749293

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • این خودروی لوکس چینی به جنگ مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و می‌رود /عکس
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • پیروزی بدون جنگ
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • «عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی