Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير پروژه‌هاي کاظمين ستاد بازسازي عتبات از فعاليت شبانه روزي براي صيانت از ميراث ارزشمند هنر معماري ايراني و اسلامي منقوش در ديوار‌هاي اطراف ضريح مطهر امامين جوادين عليهما السلام خبر داد
به گزارش روابط عمومي ستاد بازسازي عتبات عاليات، عباس رضائي نسب با بيان اينکه حرم مطهر امامين جوادين عليهما السلام در شهر کاظمين، موزه‌اي از جلوه‌هاي متعدد هنر معماري ايراني و اسلامي متعلق به عصر صفوي و قاجار است، گفت: يکي از شاهکارهاي هنري عصر صفوي، کتيبه قرآني بي‌نظير روي ديوار اطراف ضريح مطهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در بالاي اين کتيبه کاشي‌کاري شده زيبا، آئينه‌کاري منحصر به فردي نيز اجرا شده که زيبايي آن را دو چندان کرده است.
رضائي نسب گفت: متاسفانه رطوبت بالاي زيرسطحي، به سنگ‌هاي اطراف و کف حرم امامين جوادين سرايت کرده به‌طوريکه نم موجود در کف و ديوارها، اين آثار ارزشمند معماري ايراني و اسلامي را با خطر نابودي مواجه کرده است، از اين رو طرح مقاوم‌سازي ديوارهاي اطراف ضريح مطهر امامين جوادين عليهما السلام و رطوبت زدايي از بستر در دستور کار ستاد بازسازي عتبات قرار گرفت.
وي با بيان اينکه وجود رطوبت در زير حرم کار را سخت کرده است، گفت: آب زيرسطحي در شهر کاظمين، مانند کربلا و سامرا بالاست به‌طوري که فنداسيون ساختمان‌ها در رطوبت قرار دارد و در عمق سه متري به آب مي‌رسيم.
رضائي نسب گفت: با اتمام عمليات زيرسازي، استحکام بخشي و دفع رطوبت از کف و محوطه ديواره‌هاي اطراف ضريح مطهر امامين جوادين عليهما السلام در هفته‌هاي گذشته، هم اکنون کار نصب سنگ آغاز شده است.
وي با بيان اينکه 20 استادکار و مهندس ايراني مشغول اجراي اين طرح هستند، گفت: عمليات نصب سنگ کف و ازاره(ديوارهاي اطراف ضريح مطهر) در 4فاز طراحي و اجرا مي‌شود.
مدير پروژه‌هاي کاظمين افزود: در فاز نخست که دربرگيرنده نيمي از فضاي اطراف ضريح است، سمت شرقي مضجع مطهر به روي زائران بسته شده و عوامل اجرايي مشغول سنگ‌کاري ديوار هستند.
وي گفت: در فاز دوم، نيمه غربي ديوار اطراف ضريح، در فاز سوم سنگ کف قسمت شرقي و در فاز چهارم سنگ کف قسمت غربي نصب خواهد شد.
رضائي نسب دليل اين تقسم‌بندي را فراهم کردن امکان زيارت براي زائران همزمان با اجراي طرح اعلام کرد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود فاز اول اين طرح تا چند روز ديگر به اتمام برسد.
بازتاب اين خبر در رسانه‌ها:
خبرگزاري فارس : www.farsnews.com/news/13970911000243/
خبرگزاري مهر : www.mehrnews.com/news/4473441/
خبرگزاري تسنيم : www.tasnimnews.com/fa/news/1397/09/11/1889048/
خبرگزاري ميزان : http://www.mizanonline.com/fa/news/472195/
خبرگزاري اقتصادي ايران : econews.com/5x1676618
خبرگزاري ايسنا : https://www.isna.ir/news/97091104959/
خبرگزاري ايرنا : http://www.irna.ir/fa/News/83120288












منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، علی سالاروند در این خصوص گفت: سال ١۴٠١ و ۱۴۰۲ در راستای حفظ و احیاء این گونه ارزشمند و در خطر انقراض هشت رأس گوزن زرد ایرانی از دو سایت تکثیر و پرورش دشت ناز ساری و سایر مراکز تکثیر کشور به لرستان و دامنه‌های زاگرس که زیستگاه و خاستگاه اصلی این گونه در گذشته بوده، انتقال داده شد.


وی افزود: گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش فجر صفای کشت و صنعت لرستان واقع در دامنه‌های یافته‌کوه حفاظت و نگهداری می‌شوند که نخستین و بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش گوزن زرد در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در راستای حفاظت مشارکتی از گونه‌های ارزشمند حیات وحش و ذخایر ژنتیکی ایجاد شده است.

سالاروند از تولد یگ راس گوساله در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت؛ گوساله تازه متولد شده در شرایط مناسب و پایداری می‌باشد و توسط مسئولین سایت و دامپزشک مربوطه به همراه مادر تحت مراقبت می‌باشد و شرایط زیستی و بستر مناسب برای زادآوری و رشد گوساله‌ توسط کارشناسان زحمتکش این اداره کل و مجموعه کشت و صنعت فجر صفا لرستان، فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد؛ در سال گذشته هم یک رأس گوزن زرد در این سایت متولد شده است که هم اکنون در سلامت کامل می‌باشد که نشان از موفقیت این سایت جدید در احیاء گونه‌های ارزشمند و در خطر انقراض حیات‌وحش دارد.

وی افزود؛ در حال حاضر گوزن زرد ایرانی در چند استان کشور نگهداری می‌شود و همچنان تلاش برای حفظ این گونه ارزشمند ادامه دارد و با سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست و معرفی آن به مناطق مختلف، روند حفظ این گونه ارزشمند در سال‌های اخیر روند خوبی گرفته است و امیدها برای احیا آن در خاستگاه اصلی آن یعنی استان لرستان با موفقیت زاد و ولد طی دو سال اخیر نیز دوچندان شده است.

سالاروند موفقیت احیاء این گونه ارزشمند در استان لرستان را به همه طبیعت دوستان و علاقمندان به حیات وحش و محیط زیست تبریک گفت و از در دست بررسی بودن چند سایت خصوصی برای ایجاد مراکز نگهداری گونه‌های شاخص حیات وحش در استان لرستان خبر داد و اذعان نمود؛ استان لرستان در ایجاد مراکز حفاظت مشارکتی حیات وحش با کمک بخش خصوصی و در راستای شعار سال یعنی "جهش تولید با مشارکت مردم" در کشور پیشگام است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903126

دیگر خبرها

  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید