Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@12:47:37 GMT

عجیب‌‌ترین تفریحات در تورهای نوروزی

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۵۲۳۳

عجیب‌‌ترین تفریحات در تورهای نوروزی

همه می‌دانیم که تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای ماجراجویی و سفر کردن است. در ادامه چند جاذبه توریستی کمتر شناخته‌شده در کشورهای محبوب نزد ایرانی‌ها معرفی می‎شود. آفتاب‌‌نیوز : بعضی از گردشگران به‌جای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مشهور در سفرهایشان به دنبال ماجراجویی و کشف ناشناخته‌ها هستند؛ آنها دوست دارند از جاذبه‌هایی دیدن کنند که کمتر کسی آن‌ها را دیده باشد تا بتوانند خود را در لیست اولین مسافران و بازدیدکنندگان از آن اماکن قرار بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
همه می‌دانیم که تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای ماجراجویی و سفر کردن است. فاینداتور قصد دارد به معرفی چند جاذبه توریستی کمتر شناخته‌شده در کشورهای محبوب در نزد ایرانی‌ها بپردازد، در ادامه همراه ما باشید.
باکو در آذربایجان | Baku
اولین مقصد ما در معرفی عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی، به کشور آذربایجان و شهر زیبای باکو اختصاص می‌یابد. با اوج گرفتن ورود گردشگران آذربایجانی به ایران و علاقه‌ی آن‌ها به ایران‌گردی، مردم این کشور بر اساس توافق دوطرفه‌ی دولت‌ها ایرانی‌ها برای سفر به کشور آذربایجان نیاز به ویزا ندارند. پس شما هم می‌توانید خیلی راحت به باکو سفر کنید. اگر قصد سفر به آذربایجان را دارید حالا وقت آن رسیده که تور نوروزی باکو را خریداری کنید تا هم از زیبایی‌های این شهر مدرن لذت ببرید و هم حال و هوای نوروز در کشوری دیگر را تجربه کنید.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده از گردشگران، عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی آذربایجان و شهر باکو شامل موارد زیر هستند: 
1- یانار داغ یا کوه سوزان باکو | Yanar Dağ
کوه سوزان باکو به دلیل وجود گازهای زیرزمینی همیشه در حال اشتعال است. به‌طوری‌که اگر شب به این کوه نگاه کنید حجمی عظیم از آتش را خواهید دید. این کوه بیشتر از آنکه جاذبه مورد علاقه گردشگران در تور آذربایجان- باکو باشد، مورد توجه دانشمندان و زمین شناسان قرار گرفته است.
2- سنگ موسیقی | Musical Stone of Gobustan
سنگی در کشور آذربایجان کشف شده که در قدیم نوعی ابزار موسیقی محسوب می‌شد. این سنگ 2 متر طول دارد و بعد از نواختن روی آن صدایی شبیه دایره‌زنگی ایجاد می‌کند. بد نیست بدانید که شهر باکو سرچشمه موسیقی مقامی و میخانه است. موسیقی اصیل آذربایجانی به دلیل  تنوع  سازها در آن جزو برترین سبک‌های موسیقیایی دنیا محسوب می‌شود. جالب است بدانید که در کشور آذربایجان یک سالن اپرا و باله با قدمتی بیش از 100 سال وجود دارد که بیانگر اهمیت هنر و موسیقی در این سرزمین است. باکو در سال 2012 میزبان مسابقات جهانی موسیقی یوروویژن بود و بزرگان موسیقی جهان در این مسابقه حضور یافتند.

ایروان در ارمنستان | Yerevan
دومین کشوری که می‌خواهیم به معرفی جاذبه‌های توریستی آن بپردازیم، کشور ارمنستان همسایه نام‌آشنای ایران است. برحسب توافق انجام‌شده بین دو کشور ایران و ارمنستان در سال 95، گردشگران دو کشور می‌توانند بدون نیاز به ویزا به یکدیگر سفر کنند. پس فرصت خرید تور نورزی ارمنستان و شرکت در جشن‌های نوروزی را از دست ندهید.
بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده از گردشگران عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی ارمنستان و شهر ایروان شامل موارد زیر هستند: 
1- صومعه نوراوانک ارمنستان | Noravank
کلیسای نوراوانک در سال ۲۰۵ توسط هاوهانس راهب بزرگ در نزدیکی وهاناوانک امروزی ساخته شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کلیسا و صومعه موقعیت مکانی آن در بین کوه‌هاست که قدرت دفاعی صومعه را افزایش می‌دهد. این مجموعه دارای کلیسای سنت کاراپت، سنت گریگور،  کلیسای کوچک با یک سالن طاقی شکل، و کلیسای سنت استیتساتسین  مقدس است که در هرکدام کاربردی متفاوت داشتند.
2- مجموعه باستانی غار آرنی ارمنستان | Areni Cave Complex
قدمت مجموعه باستان غار آرنی ارمنستان به قرن 4 قبل از میلاد برمی‌گردد. این غار درواقع یک مجموعه صنعتی و کارگاهی در نزدیکی روستای آرنی بوده است که نشان‌دهنده پیشرفت صنعت در قرن 3 و 4 پیش از میلاد در منطقه می‌باشد. غار از دوره نوسنگی تا قرن۱۲ میلادی مورداستفاده قرار گرفت. مهم‌ترین و عجیب‌ترین قسمت غار، کارگاه نوشیدنی سازی و کفشی عجیب است که آن کفش متعلق به دوره کلکلوتیک می‌باشد. جالب است بدانید یک جفت کفش در این غار کشف شد که قدمت آن از کفش‌های مرد یخی ایسلند، استون هنج، اهرام مصر نیز قدیمی‌تر است. 
گرجستان | Georgia
سومین کشوری که قصد داریم به معرفی جاذبه‌های گردشگری عجیب آن بپردازیم، کشور گرجستان است. در سال‌های اخیر میزان سفر ما ایرانی‌ها به گرجستان بیشتر شده است. ایرانی‌ها برای سفر به گرجستان نیاز به اخذ ویزا ندارند بنابراین اگر اولین بار است که به گرجستان سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا تور نوروزی گرجستان را خریداری کنید  زیرا در تعطیلات نوروز تا پایان تابستان آب‌وهوای این کشور و دو شهر توریستی آن یعنی تفلیس و باتومی در بهترین وضعیت قرار دارد. 
بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده از گردشگران عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی گرجستان شامل موارد زیر هستند:
1- برج کج یا برج ساعت تفلیس | Leaning Tower of Tbilisi
این برج در تفلیس قدیم قرار دارد. زمانی که از فاصله‌ای دور به برج نگاه کنید، احساس می‌کنید که تمام اجزای آن در حال ریختن هستند و خود برج کج شده است. معماری عجیب برج به‌گونه‌ای می‌باشد که هر بخش از بدنه آن با یک طرح ساخته‌شده است و فقط یک تیرآهن این برج را سرپا نگه می‌دارد. شاید فکر کنید این برج یکی از بناهای قدیمی شهر تفلیس است درصورتی‌که نوع معماری آن کاملاً مدرن محسوب می‌شود. آنچه باعث شهرت برج ساعت تفلیس می‌شود زنگ مشهور آن به نام "چرخه زندگی" است که هرروز در ساعت 7 بعدازظهر نواخته می‌شود. داستان از این ‌قرار است که داستان‌نویس مشهور گابریادزه (Rezo Gabriadze) بعد از طراحی صحنه نمایش عروسکی خود طرح برج را در قالب داستان ارائه کرد، او طرح برج را با الهام از بناهای باقی‌مانده بعد از زلزله در تفلیس ایجاد کرد.
2- کلیسای صخره‌ای گرجستان | Katskhi Pillar
کلیسای صخره‌ای یکی دیگر از عجیب‌ترین مکان‌های توریستی تفلیس است. ارتفاع صخره‌ای که کلیسا بر روی آن ساخته‌شده است در حدود 40 متر می‌باشد. باستان شناسان معتقدند که این صخره یکی از اولین مکان‌های عبادتی انسان‌های اولیه در گرجستان بود و بیشتر مخصوص قربانی کردن بوده است. بعدها با ورود دین مسیحیت به کشور گرجستان، در این مکان کلیسا و صومعه‌ای ساخته شد تا بتواند محلی برای عبادت مسیحیان تارک‌دنیا باشد. جالب است بدانید در آن زمان پلکانی برای ورود به این کلیسا وجود نداشت و هنوز پاسخ این سوال که چگونه راهبان به بالای صخره می‌رفتند مشخص نیست. به همین علت این کلیسا را "پلکان بهشت" نامیدند.

بلغارستان | Bulgaria
آخرین مقصد از عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی این مطلب به کشور بلغارستان اختصاص دارد. برخلاف سه کشور دیگر برای سفر به بلغارستان نیاز به اخذ ویزا است. با توجه به آنکه بهترین زمان سفر به بلغارستان از ماه آوریل تا می (بهار) می‌باشد، پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به این کشور و یا خرید تور نوروزی بلغارستان را دارید از همین حالا برنامه‌ریزی کنید. 
بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده از گردشگران عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی بلغارستان شامل موارد زیر است:
بنای یادبود بزلوژا یا سرنوشت تلخ | Buzludzha Monument
15 نوامبر 1990 میلادی مجلس بلغارستان رأی به انحلال جمهوری خلق کمونیستی بلغارستان و ایجاد یک جمهوری جدید در این کشور را داد. از این تاریخ به بعد یادبودهای جمهوری کمونیستی در این کشور به‌تدریج رو به ویرانی رفتند و بنای سنگی بزلوژا (Buzludzha) در کوه‌های بالکان کم‌کم به فراموشی سپرده شد. این بنا درواقع در لیست بزرگ‌ترین بناهای ایدوئوژیک دنیا قرار دارد که با هدف اتحاد بین بلغارستان و ملت شوروی ساخته شد. بزلوژا درواقع مکانی است که آخرین نبرد میان انقلابیون بلغارستان و امپراتوری عثمانی در سال 1866 روی داد، رهبران این بلغارستان در این مکان به‌صورت پنهانی گردهم می‌آمدند و نهایت نیز جنبش سوسیالیسم را سازمان دادند. این بنا توسط گئورگوی استویلوو (Guéorguy Stoilov) طراحی شد و بیش از 500 متر نقاشی موزاییک در بنا به کار رفت.
غار چشم خدا بلغارستان | Prohodna
غار پروهودنا یا چشم خدا جزو جالب‌ترین و عجیب‌ترین مکان‌های توریستی در تور بلغارستان است. این غار در شمال بلغارستان و در فاصله 2 کیلومتری از روستای کارلوکوو و 112 کیلومتری صوفیه قرار دارد. عموماً بیشتر علاقه‌مندان به غارنوردی و پرش ارتفاع و طبیعت‌گردی از این غار دیدن می‌کنند. بد نیست بدانید که غار پروهودنا بزرگ‌ترین لابی بین تمام غارها در اروپا را دارد و ابعاد آن به ۳۵ متر ارتفاع و ۵۵ متر عرض می‌رسد.
این مطلب معرفی مختصری از عجیب‌ترین جاذبه‌های توریستی 5 کشور عالی برای تورهای نوروزی شما عزیزان بود. اگر قصد دارید در تعطیلات نوروز به خارج از کشور سفر کنید، می‌توانید از بانک تور فاینداتور دیدن کرده و استفاده کنید.
منبع: فاینداتور

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تعطیلات عید نوروز تور گرجستان تور ارمنستان جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کشتارگاه دامی نیازی به حدفاصل با یکدیگر ندارند

مجتبی نوروزی رئیس  سازمان دامپزشکی در نشست خبری امروز با اشاره به تسهیل صدور مجوز واحدهای دامداری و مرغداری گفت: طبق مطالعه و استفاده از تجربه پنج کشور مهم و پیشرو در حوزه دام فواصل حرایم بهداشتی جدید تعیین شده است.

به گفته او، با توجه به اخذ نظر انجمن‌ها، وزارتخانه‌های مربوط و نهادهای حاکمیتی جمع بندی شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

نوروزی ادامه داد: نگهداری و پرورش هر نوع حیوان اهلی در محدوده روستاها بلامانع بوده و مستلزم اخذ مجوز نیست. البته به این معنی نیست که نظارت بهداشتی بر دام روستایی انجام نمی‌شود بلکه انجام واکسیناسیون، سمپاشی و فعالیت‌های ترویجی انجام می‌شود.

به گفته او، استقرار امکان دامی و صنایع وابسته به دام با سکونتگاه‌ها، پارک‌های ملی، تالاب ها، دریاچه‌ها، اثر طبیعی ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، قنوات نیاز به استعلام از سازمان محیط ملی حفاظت محیط زیست است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به حساسیت مراکز نگهداری و پرورش مرغ لاین در امنیت غذایی هیچ گونه تخفیف و تعدیلی در حرایم قبلی قائل نشدیم.

او درباره نزدیکی استقرار واحدهای دامی و صنایع وابسته به جاده و فرودگاه ها افزود: الزام رعایت حریم بین واحدهای دامی با این مرکز از سوی وزارت راه و شهرسازی تعیین می‌شود و از حوزه مسئولیت سازمان نظامپزشکی کشور خارج است.

نوروزی با بیان اینکه این کمیته‌های فنی ۵ عضو دارد، گفت: کمیته‌های فنی استان‌ها می‌توانند با توجه به شرایط با ۵۰ درصد تخفیف درباره الزامات حریم‌ها و فواصل برای واحدهای دامی و صنایع وابسته به آنها را اتخاذ و اجرا کنند.

معاون وزیر جهاد افزود: حرایم و فواصل مرغداری‌ها تغییری نداشته و بر اساس روال گذشته است، همچنین حریم بهداشتی پرورش دام با سایر فعالیت‌ها برمبنای ظرفیت واحد، نحوه بهره برداری در کمیته فنی هر استان تعیین تکلیف می‌شود و این کمیته‌ها اجازه دارند تا ۳۰ درصد تخفیف را اعمال کنند.

نوروزی گفت: فاصله بهداشتی در صنایع وابسته به دام که از یک جنس هستند، صفر می شود و هیچ فاصله‌ ای در نظر گرفته نشده است. به عنوان مثال دو کشتارگاه دامی یا مراکز صنایع فرآوری می‌توانند در کنار هم ایجاد شوند اما در مراکز تولیدی مانند مرغداری‌ ها فاصله باید رعایت شود.

واردات دام از هند و پاکستان در حال انجام است

این مقام مسئول در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به شرایط واردات گوشت قرمز و دام گفت: روسیه، گرجستان، قزاقستان، اروگوئه، استرالیا، نیوزلند، از جمله کشورهایی هستند که واردات دام  و گوشت قرمز از آنها مشکلی ندارد.

به گفته او، اجازه واردات برخی از کشتارگاه‌های هند و پاکستان صادر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور  ادامه داد: در حال حاضر واردات دام از هند و پاکستان نیز انجام می‌شود اما در استان سیستان و بلوچستان قرنطینه و در همانجا سمپاشی شناسنامه‌دار انجام می‌شود و بعد از آنجا همانجا ذبح یا پرورش داده می‌شوند.

نوروزی افزود: درصورتی که برزیل نیز مستندات لازم را ارائه دهد شرایط واردات دام زنده از این کشور فراهم می شود.

او درباره سرانه محصولات گوشت قرمز در کشور گفت: سال گذشته سرانه مصرف گوشت قرمز به ازای هر نفر ۷ کیلوگرم بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ خود کاهش یافته است. هرچند این رقم با مصرف گوشت سفید جبران شده است.

بیماری تب برفکی کنترل شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت بیماری تب برفکی در کشور افزود: این بیماری از سال گذشته افزایش معناداری در کشور نداشته به طوریکه هم اکنون در سیستان و بلوچستان صفر است.

نوروزی گفت: در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی مواردی از این بیماری به دلیل ترانزیت در مرزهای شمال غرب و غرب کشور وجود داشت به همین دلیل ترانزیت دام از کشور ممنوع شد و اکنون با واکسیناسیون صورت گرفته سطح ایمنی مناسبی داریم.

او درباره آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو گفت: بنابر آخرین آمار با شروع فصل گرما و فعالیت کنه ها ۳ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

نوروزی ادامه داد: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما توصیه می شود که افراد و دامداران هشدارهای دامپزشکی را جدی بگیرند.

معاون وزیر جهاد گفت: بنابر آمار شیوع بیماری تب کریمه کنگو نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش یافته که این امر نشان می دهد اقدامات آموزشی دامپزشکی به موقع بوده است. اما بدلیل بارش های اخیر در مناطق جنوبی، امکان تکثیر ویروس بواسطه احتمال افزایش جمعیت کنه ها وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تقدیر ستاره پیشین بارسا از والیبالیست بلغارستانی
  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • تجویز نسخه ایتالیایی برای والیبال بلغارستان
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • قیمت تور اروپا با دلار و یورو امروز چند؟
  • معرفی بهترین تفریحات کیش – لیست جاهای تفریحی کیش برای بانوان با آدرس
  • ۲ کشتارگاه دامی نیازی به حدفاصل با یکدیگر ندارند