مجوز فعالیت ۵۰۰ دفتر پیشخوان خدمات لغو شد
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۵۲۶۷
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام لغو پروانه ۵۰۰ دفتر پیشخوان بدون فعالیت، گفت: براساس اساسنامه شرکت ملی پست، ساماندهی این دفاتر به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سپرده شده که با بررسی های انجام شده تعداد بسیاری از پروانه های صادر شده در این حوزه در حد صدور پروانه بدون هیچ اقدامی باقی مانده که بر همین اساس بالغ بر ۵۰۰ پروانه لغو شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی راه اندازی دفتر و ارائه سرویس را دو مشکل اصلی دفاتر پیشخوان عنوان کرد و افزود: سازمان های خدمت رسان مانند ثبت احوال، تامین اجتماعی و وزارت کار باید سرویس های خود را در این دفاتر ارائه کنند و نباید به صورت موازی دفاتر دیگری راه اندازی کنند.
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: در همین زمینه کارگروهی در استان ها با محوریت مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هر استان و نماینده استانداری و سازمان امور استخدامی برای بررسی میزان نیازمندی استان ها به دفاتر پیشخوان تشکیل شده است.
فلاح با بیان اینکه پروانه این دفاتر از طریق سازمان تنظیم ارائه می شود و با تجهیز سیستم ها نظارت نیز به صورت برخط صورت می گیرد، اظهار کرد: در مجموع حدود ۱۳ هزار دفتر پیشخوان و دفتر ICT در کشور وجود دارد که به دلیل تغییر ماهیت سرویس ها، دفاتر ICT نیز باید به دفاتر پیشخوان تبدیل شوند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین در مورد آخرین وضعیت پوشش تلفن همراه در کشور با بیان اینکه در ابتدای دولت دوازدهم تنها نیمی از شهرهای کشور تحت پوشش نسل سوم و چهارم موبایل قرار داشت، گفت: هم اکنون تمام شهرهای کشور به پوشش نسل ۳ و ۴ تلفن همراه مجهز شدند. همچنین از نظر پوشش اینترنت تلفن همراه درجاده ها نیز، حدود ۷۵ هزار کیلومتر از جاده های کشور تحت پوشش نسل ۲ تلفن همراه هستند. پوشش نسل ۳ و ۴ موبایل نیز در بیش از ۵۵ هزار کیلومتر از جاده های کشور برقرار شده و در تلاش هستیم این پوشش را در جاده های فرعی کامل کنیم.
معاون وزیر ارتباطات درباره پوشش اینترنت موبایل در روستاهای کشور نیز خاطرنشان کرد: با پایشی که سازمان تنظیم مقررات در سال ۹۵ انجام داد، تمام اطلاعات مربوط به وضعیت ارتباطی روستاها تهیه شد و در اختیار مجریان طرح USO قرار گرفت و با استفاده همین اطلاعات و همکاری اپراتورها در حال رفع مشکلات ارتباطی روستاها هستیم.
کد خبر 4474424 معصومه بخشی پورمنبع: مهر
کلیدواژه: دفتر پیشخوان دولت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین جلسه از سلسله نشستهای نقد و بررسی نظام تنظیمگری شبکه نمایش خانگی در ایران با حضور سعید مرادی مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامههای تصویری ایران به میزبانی خبرگزاری مهر برگزار شد.
مرادی در ابتدای این نشست و در پاسخ به این سوال که با وجود دنیای آزاد اطلاعات چه الزامی به حضور نهاد تنظیمگر وجود دارد، گفت: همانگونه که ما در محیط خانوادگی خود برای رفتار اعضا محدودهای را تعیین میکنیم، در دنیا نیز سازمانها و دولتها به دنبال این هستند که رفتار همسو و همگن را ایجاد کنند تا از ایجاد آسیبهای اجتماعی برحذر بمانند.
وی افزود: در اروپا و آمریکا حوالی دهه ۱۹۷۰ موضوع تنظیمگری در فیلم و سریال ایجاد شد. به عنوان مثال هیچکاک درباره برخی تولیدات خود میگوید که «من حق نداشتم فرضا سرویس بهداشتی را در فیلم خود به تصویر بکشم». در کشور ما نیز از نیمه دوم دهه ۷۰ این مساله دارای اهمیت شد.
مرادی عنوان کرد: موضوع این است که در تولیدات رسانهای و تصویری ما به دنبال تجارت و اقتصاد هستیم. زمانی که نگاه اقتصادی بر محصولات فرهنگی چیره شود، سازندگان به دنبال جذب مخاطب میروند. در این زمینه نیز لاجرم باید از جاذبههای تصویری استفاده شود که گاه بسیار برای جامعه مخرب است.
خشونت، خیانت و جاذبههای تصویری در آثار غرب
وی افزود: در غرب نیز این جاذبههای تصویری مانند خشونت، خیانت، موضوعات جنسی، مشروبات الکی و … در آثار تولیدی به وفور استفاده شده است و آثار آن در جوامع شان دیده میشود. در کشور ما نیز متاسفانه در برخی موارد استفاده از همین قواعد در تولیدات رسانهای انجام شده است.
این فعال فرهنگی در ادامه با اشاره به نقش ساترا در تنظیمگری تولیدات رسانهای و تصویری تصریح کرد: از سال ۱۳۹۵ که ساترا ایجاد شد، ۲ نقش مهم برای آن توسط سیاستگذار در نظر گرفته شد. اولاً ساترا باید بهعنوان یک نهاد ناظر بر تولیدات فرهنگی و رسانهای کشور نظارت و کیفیت سنجی میکرد و دوم اینکه ساترا باید ریلگذاری مناسب را برای تولیدات فرهنگی کشور انجام میداد تا فرضا ۱۰ سال آینده مخاطب ایرانی از نقطه فعلی به یک نقطه متعالیتر برسد.
مرادی ادامه داد: در واقع تا پیش از سال ۹۵ به این دلیل که تولیدات سینمایی و سریالی کشور توسعه و تعدد زیادی نداشت، وزارت ارشاد میتوانست به تنهایی بر این تولیدات نظارت داشته باشد اما امروز با توجه به رشد غیرقابل مقایسه تولیدات، سیاستگذار فرهنگی تشخیص داد که باید قدرت تنظیمگری خود را آرام آرام افزایش دهد. به همین منظور در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این مساله دیده شد که یک نهاد مجزا مسؤولیت مرکزی را بر عهده گیرد و سایر نهادهای فرهنگی کشور نیز در امر تنظیمگری به کمک آن بیایند.
۷۰۰ تقاضا برای دریافت مجوز به ساترا داده شده است
وی در پاسخ به این سوال که «یکی از تهیهکنندگان مطرح کشور ادعا کرده است که ساترا تنظیمگر نیست، بلکه سد راه تولیدات هنری کشور است» عنوان کرد: این جمله قطعاً درست نیست. تاکنون ۷۰۰ تقاضا به ساترا برای دریافت مجوز تولید داده شده و این نهاد درخواستها را کمتر از ۱ ماه پاسخ میدهد. بنابراین ساترا بیش از ۹۵ درصد درخواستها را در کوتاهترین زمان پاسخ میدهد و احیاناً اگر نیاز به اصلاح داشته باشد بهصورت مشخص موارد اصلاحی را اعلام میکند تا سازندگان بتوانند با رعایت آن موارد، مجوز خود را دریافت کنند.
مرادی گفت: به نظر من بهعنوان یک فعال صنفی، ساترا در این سالها توانسته است تعامل و ارتباط خوبی را با جامعه سازندگان برقرار کند. در واقع سه وجه مهم برای تعاملات ساترا تنظیم شده بود و ساترا توانست هر ۳ بخش یعنی «حمایت از حقوق کاربران»، «حمایت از تولیدکنندگان و بخش خصوصی» و «حمایت از سفارشدهنده و سکوها» را به خوبی هماهنگ کند.
این تهیه کننده با تشریح اقدامات ساترا در ایجاد گفتوگو و آگاهی در بین تولیدکنندگان محتوا افزود: ساترا توانست اثبات کند این جمله که «رقیب نمیتواند ناظر نیز باشد» از اساس اشتباه است. زیرا ساترا اساساً رقیب نیست و بهعنوان یک شریک در تولیدات رسانهای و تصویری کشور نقش آفرینی میکند. این نهاد در سالهای گذشته به واقع توانست در کنار بخش خصوصی باشد و با ایجاد گفتو گو بهعنوان یک بخش همدل دغدغه تمام طرفین را لحاظ کند.
در پایان مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامههای تصویری گفت: برنامه ساترا فعال کردن بخش خصوصی و ظرفیتهای خاموش است. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که این چه نفعی برای ساترا دارد؛ باید در پاسخ بگویم زمانی که نگاه به ارتقای کمی و کیفی آثار تولیدی باشد، ساترا کمک میکند که بخش خصوصی مشغول و فعال در زمینه تولیدات باشد و این نهاد نگاه ایجابی به بخش محتوا و آثار دارد.
ویدیوی این نشست را می توانید از اینجا دریافت کنید.
اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامههای تصویری بزرگترین نهاد صنفی در حوزه محصولات سریالی و سینمایی است که بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده در آن عضویت و حضور دارند.
کد خبر 6088910