Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@05:56:20 GMT

«خورش ریواس»، طعمی از جنس بهار

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۵۳۱۳

«خورش ریواس»، طعمی از جنس بهار

سرزمین ایران با توجه به تنوع آب و هوایی و شرایط خاص جغرافیایی، پوشش گیاهی و جانوری بسیار گوناگونی دارد که شرایط مطلوبی را برای جذب گردشگر و نیز صادرات محصولات گیاهی فراهم کرده‌ است که با توجه بیشتر به صادرات غیرنفتی و برنامه‌ریزی جهت بالا بردن درآمد ملی، اندکی می‌توان حال این اقتصاد بیمار را التیام بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، گیاهان کاربردهای فراوانی دارند که از جمله آن می‌توان به خاصیت دارویی، ارزش غذایی و ... اشاره کرد و با توجه به غنی بودن جغرافیای ایران در زمینه رویش گیاهان، این کشور ظرفیت رسیدگی و پرداختن بیشتر را در این زمینه دارد.

عادت‌های غذایی یکی از سوغاتی است که گیاهان برای ما به ارمغان آورده و جای خود را به درستی در سفره‌های ایرانی پیدا کرده است که می‌توان گفت دست یافتن به این گیاهان بسیار آسان‌تر و ارزان‌تر از دیگر مواد غذایی خواهد بود.

دیار خراسان با توجه به موقعیت جغرافیایی، تنوع پوشش گیاهی و گوناگونی جمعیت و آداب و رسومی که دارد به خوبی توانسته از این ظرفیت خدادادی‌اش استفاده کند اما لازم به یاد آوری است که با توجه به گذشت زمان و از بین رفتن نسل‌های قبل، امکان فراموش کردن این دستاوردهای گذشتگان وجود دارد که باید این مسئله را مورد توجه قرار داد.

بهار و سلام دوباره طبیعت به جهان، فصلی است که با اندکی گشت‌وگذار در سرزمینِ به تازگی رنگارنگ شده می‌توان گیاهانی با ارزش غذایی بالا پیدا کرد که «خورشت بهاری» یا همان «خورشت ریواس» از آن جمله است که سراسر ایران اگر به این گیاه دسترسی داشته باشند می‌توانند این غذای لذیذ را طبخ کنند.

ترکیبات اصلی خورشت علاوه بر ریواس شامل گوشت بدون استخوان، پیاز، شکر، نعنا و جعفری تازه است؛ خورش ریواس به‌خاطر طعم ترش ریواس، یکی از لذیذترین خورش‌های بهاری است، این خورش را اگرچه می‌توان به دو روش پخت ولی طبخ آن همراه نعنا و جعفری عطر و بوی تکرار نشدنی‌ای دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهار در اشترانکوه لرستان+فیلم

اشترانکوه یکی از بلندترین رشته‌کوه‌های زاگرس است. بلندترین قله این رشته‌کوه به نام سن‌بران به ارتفاع ۴۱۵۰ متر است و یکی از ۱۵۱۵ قله بسیار برجسته جهان به‌شمار می‌رود.

این رشته‌کوه سرچشمه یکی از سرشاخه‌های اصلی رود دز به نام ماربره است که در دوره کوهزایی آلپی جدید ایجاد شده‌است. این کوه از جمله کوه‌های جوان می‌باشد که در حدود ۳۰ میلیون سال پیش ایجاد شده‌است.

قله‌های بلند و پر برف، دره‌های ژرف و طولانی، رود‌های دائمی، پوشش گیاهی و جانوری بسیار متنوع، روستا‌های کوهپایه‌ای از جمله ویژگی‌های اشترانکوه می‌باشد که به سبب بلندی در شعاع ۱۰۰ کیلومتری به خوبی پیدا است. گفته می‌شود نام آن به سبب وجود قله‌های ۸ گانه که برخی از آنها بلندتر از ۴۰۰۰ متر می‌باشد و مانند کاروانی از شتر به ردیف قرار گرفته، به شترکوه یا اشترانکوه معروف گشته‌است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • برف روبی گردنه بیژن یاسوج + ویدئو |‌ حجم برف را این ماه دوم بهار ببینید
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • بهار در اشترانکوه لرستان+فیلم
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • مربای ریواس ؛ یک مربای بهاری، پرخاصیت و مقوی + طرز تهیه
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • فصل گلدهی دشت های غربی پایتخت را از دست ندهید | تماشای ریواس های تالون تا شقایق های اخترآباد