Web Analytics Made Easy - Statcounter

محور موته به گلپایگان که با اعتباری ۲۰ میلیاردی ۲ بانده شد تا حوادثی کمتری رخ دهد، در کمتر از ۲۴ ساعت شاهد سه تصادف رانندگی با یک کشته و چهار مصدوم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، محور «موته به گلپایگان» در کمتر از 24 ساعت شاهد سه تصادف رانندگی با یک کشته و چهار مصدوم بود. حادثه اول، 10 آذر ساعت 18 بعد از دو راهی لایبید یک دستگاه پراید واژگون می شود که یک مرد حدود 26 ساله در محل حادثه جان باخت و یک جوان حدود 15 ساله نیز مصدوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حادثه دوم برخورد یک دستگاه کامیون با کامبونت در ساعت 2 بامداد 11 آذر ماه بود که یک نفر سرپایی درمان می شود و راننده دیگر به بیمارستان انتقال می یابد و حدود 10 ساعت بعد یعنی ساعت 11:50 خودروی تیپا واژگون می شود و راننده اش را راهی بیمارستان می کند.

پایگاه شهدای امدادگر هلال احمر، اورژانس و پلیس راه در این حوادث بر سر صحنه حاضر شدند و با خدمت رسانی به مصدومان حادثه، آنها را به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل کردند.

 

محور موته به گلپایگان، نقطه حادثه خیزی است که دوبانده شدن آن حدود 25 سال طول کشید و تنها برای 20 کیلومتر از آن طرح، 20 میلیارد تومان هزینه شد تا حادثه خیز بودن منطقه کنترل و بر طرف شود. شاید ایجاد گشت نیروی انتظامی مخصوص این محور و استقرار یک پایگاه هلال احمر برای خدمات به مردم در پلیس راه موته و از سوی دیگر نصب دوربین های مداربسته کنترل سرعت بتواند کمکی به کمتر شدن آسیب های این محور کند.

 

محور موته به گلپایگان درشرق این شهرستان، گلپایگان را با 62 کیلومتر با گذر از حیات وحش موته به اتوبان تهران- اصفهان متصل می کند و محور رسمی اتوبوس های بین شهری گلپایگان به اصفهان و تهران است.

 

حوادث دو روز گذشته با اینکه رسما علل حادثه اعلام نگردیده اما نشان می دهد که راه حتی لغزنده نبوده و سه حادثه به خود دیده است، همواره عامل انسانی یکی از تاثیر گذارترین علل در وقوع حوادث این چنینی است و تا انسان، رانندگی خود را اصلاح نکند، هر نقطه از راه می تواند حادثه بیافریند./

 

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسیج مجلس بیرجند شیراز نیروی دریایی ارتش مجلس شورای اسلامی اقتصاد اردبیل میرزا کوچک جنگلی محور مواصلاتی حادثه گلپایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخت جمشید 100 سال قبل چه وضعی داشت؟ (عکس)

 ساخت بنای باستانی تخت جمشید از اواخر قرن ششم پیش از میلاد در زمان پادشاهی داریوش کبیر آغاز شد و احتمالا در طول حدودا 120 سال همچنان بخش‌هایی به آن افزوده می‌شد.

به گزارش فرادید، این بنای عظیم و حیرت‌انگیز در حدود سال 330 پیش از میلاد به دست اسکندر مقدونی ویران شد اما ویرانه‌های آن نیز در طول قرون مختلف همچنان مایۀ اعجاب و شگفتی بازدیدکنندگان باقی ماندند.

گذر زمان به تدریج چهرۀ تخت جمشید را هر چه بیشتر در میان غبار و ویرانی مدفون ساخته بود تا جایی که در حدود یکصد سال قبل، بخش‌های قابل توجهی از این بنا در زیر خاک فرو رفته بود، هرچند که بخش قابل توجهی نیز همچنان آشکار بود.

در سال 1931 میلادی ارنست هرتزفلد، باستان‌شناس آلمانی، نخستین کاوش‌های باستان‌شناسی را در تخت جمشید آغاز کرد؛ کاوش‌هایی که بخش‌های مدفون این اثر را نمایان ساخت و شناخت بیشتری نسبت به هویت واقعی آن را نیز موجب شد.

عکس‌هایی را که در اینجا ملاحظه می‌کنید ارنست هرتزفلد در حدود سال 1928 و پیش از آغاز عملیات کاوش در تخت جمشید و پاسارگاد ثبت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • مصدومیت ۲۰۷ نفر در ۷۲ ساعت گذشته در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶ تصادف طی ۲۴ ساعت در آذربایجان غربی/۳ نفر و ۲۳ نفر مصدوم شدند
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • مصدومیت ۷ تن در تصادف زنجیره‌ای در محور ارومیه-سلماس
  • تصادف مرگبار در جاده جنت آباد قم
  • ۳ مصدوم در حادثه تصادف در محور پیرانشهر - نقده
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور بوکان - میاندوآب
  • وقوع حادثه ترافیکی دوم در محور پیرانشهر - نقده در کمتر از ۳ ساعت
  • تخت جمشید 100 سال قبل چه وضعی داشت؟ (عکس)