Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابل - ایرنا - منابع خبری افغانستان اعلام کردند که زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با طالبان در سومین سفر 20 روزه عازم منطقه شده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «جمهور» افغانستان روز دوشنبه به نقل از وزارت خارجه آمریکا نوشت که خلیل زاد دیروز (یکشنبه) به افغانستان و منطقه سفر کرده است و در این سفر 20 روزه با مقامات افغان و کشورهای منطقه دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمهور نوشت که خلیل ‌زاد در جریان این سفرش به افغانستان، پاکستان، روسیه، ترکمنستان، ازبکستان، امارات و قطر سفر کرده و با مقام‌های این کشورها پیرامون صلح افغانستان گفت وگو خواهد کرد.
براساس این گزارش خلیل ‌زاد در دیدار با رهبری دولت وحدت ملی و سایر سیاستمداران افغان از اراده قوی آمریکا برای تامین صلح در افغانستان اطمینان داده و از آنان نیز خواهد خواست تا در این راستا با جدیت همکاری کنند.
خلیل ‌زاد در دو سفر قبلی خود به افغانستان و منطقه، با رهبران دولت وحدت ملی، شماری از سیاسیون افغان و مقام‌های برخی از کشورهای منطقه و نمایندگان طالبان دیدار و گفت وگو کرده بود.
وی پس از پایان سفرهای قبلی خود، ابراز امیدواری کرده بود که تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، گروه طالبان وارد گفت وگوهای صلح با دولت افغانستان شود.
آساق*291**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي افغانستان خليل زاد منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورایعالی امنیت ملی درباره جزییات اجلاس مقامات عالی‌رتبه امنیتی کشورها و بریکس در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی پولکووا سن‌پترزبورگ اظهار کرد: این ۲ اجلاس از این منظر مورد توجه جمهوری اسلامی ایران هستند که وجه اشتراک آن‌ها، تلاش برای تقویت نگاه چندجانبه‌گرایانه و مقابله با انحصار غربی در حوزه امنیت و دیگر عرصه‌ها است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص امنیتی منطقه و حوادثی که امروز در دنیا می‌گذرد، از جمله مسأله فلسطین، ظلمی که به مردم غزه می‌شود و تجاوزهایی که رژیم صهیونیستی به کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران داشته است، نگاه ویژه‌ای به این اجلاس داریم و تلاش می‌کنیم نگاه خودمان را در این اجلاس بیان کنیم و شرایطی را برای احقاق حق مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران فراهم آوریم.

دبیر شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه در سفر به سن‌پترزبورگ، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با همتایان خود از سایر کشورها خواهد داشت، افزود: در این دیدارها، مسایل مورد علاقه دوجانبه مورد بحث و گفت‌وگو خواهد بود و علاوه بر آن، موضوعاتی همچون تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران و نیز تداوم ظلم این رژیم به مردم غزه و رفح در فلسطین از دیگر موضوعات مورد بحث خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت جاری، به نظر می‌رسد وحشی‌گری روزافزون رژیم صهیونیستی، سایر کشورهای منطقه را نیز دربرگرفته است و به نظر می‌رسد که عراق هم به فهرست کشورهای معترض به وحشی‌گری صهیونیست ها افزوده شده است.

دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان با هدف شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس ظهر امروز (سه‌شنبه) وارد فرودگاه پولکووای سن‌پترزبورگ شد.

احمدیان نماینده‌ رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به دعوت نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه و در رأس هیأتی، برای شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه، که با حضور وزرای دفاع و دبیران شورای امنیت ملی بیش از یکصد کشور در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود، به روسیه سفر کرده است.

وی در این سفر همچنین در نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس شرکت می‌کند.

احمدیان در حاشیه این نشست‌ها با برخی همتایان خود نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6086767 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • تغییر مهم در سومین بازی تیم ملی در جام ملت‌ها
  • جلسه فنی ایران و کویت برگزار شد (عکس)
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران