Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مدیر سابق بانکی با بیان اینکه اصلاحات اساسی در حوزه ارز در حال انجام است، از احتمال تک نرخی شدن ارز خبر داد. ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ اقتصادی اقتصاد ایران پول | ارز | بانک نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سید بهاالدین حسینی هاشمی در مصاحبه با رادیو به قیمت چند نرخی ارز اشاره کرد و گفت: اشکالی که قبلا وجود داشت این بود که قبلا یک بازار نیمایی و یک بازار دولتی داشتیم و بازارهای دیگر را در دوره تصدی رئیس کل بانک مرکزی قبلی بازار قاچاق و ممنوع اعلام کردیم در حالی که این بازار با وجود آنکه حجم کمی از معاملات را دارد اما نقش به سزایی در نرخ ارز و تعیین مبادلات ارزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سابق و کارشناس امور بانکی افزود: خوشبختانه پس از مدتی، این بازار، رسمی شناخته شده و صراف ها در آن دخالت دارند یعنی مستقیما ارز صادر کننده ها را بخرند و ارز کسانی که نیاز دارند را تامین کنند. این بازار با اینکه تنها ده درصد از حجم معاملات را تشکیل می دهد، اما تاثیر گذاری زیادی دارد و شاهد بودیم قبلا به دلیل غیر قانونی اعلام کردن، باعث التهاب بازار شده بود.

حسینی هاشمی با بیان اینکه اصلاحات اساسی در حوزه ارز در حال انجام است، عنوان کرد: این اصلاحات باعث می شود حتی احتمال تک نرخی شدن نیز وجود داشته باشد و این فرآیندهای طولانی بازار ارز از بین برود که این موضوع سبب می شود همه ارزشان را خوب بفروشند.

همچنین جمشید عدالتیان، کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه فاصله ارز نیمایی و صرافی ها در حال کاهش است، گفت: این موضوع سبب شد از 27 میلیارد دلار صادرات، فقط 7 میلیارد دلار به نیما عرضه شود و اختلاف زیادی در این زمینه ایجاد شده بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: در صورتی که ارز به صورت قانونی عرضه شود، انتظار می رود قیمت ارز صرافی کاهش پیدا کند و به سمت ارز نیما حرکت کند و ارز نیما نیز افزایش پیدا کند. بر اساس صبحت هایی که شنیده ایم قیمت ارز روی 9 هزار و 300 تومان متمرکز شود و بازار از این دو گانگی خارج شود.

این فعال حوزه اقتصادی درباره اثرات این اقدام تصریح کرد: صادر کننده کلا به دلیل اختلاف قیمتی که وجود داشت، انگیزه ای نداشتند که ارز حاصل از صادرات شان را در سامانه نیما عرضه کنند و حالا انتظار می رود عرضه زیادی در بازار صراف ها به وجود بیاید که این مسئله باعث کاهش قیمت دلار می شود و قیمت ها به سمت ارز نیما سوق پیدا کند و از دو گانگی خارج می شود.

تک نرخی شدن ارز باید زودتر اجرا می‌شدتک نرخی شدن ارز بدون واقعی کردن قیمت ارز محال است

انتهای پیام/

R1012122/P1012122/S7,77,79/CT12 واژه های کاربردی مرتبط قیمت ارز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت ارز قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر زبردست ، با توجه به نمایش اقتدار نظامی ایران با نام وعده صادق و بازخوردهای جهانی اظهار کرد: بی تردید نباید تاثیر این تنش منطقه ای را بر بازار نادیده گرفت، اما این مساله تاثیر آنچنانی بر افزایش نرخ ارز نداشت و برخلاف فضاسازی‌ها و پیش‌بینی‌های قبل از عملیات، روند قیمتی چندان دچار نوسان طولانی و عمیقی نشد.

وی ادامه داد: مطمئنا با آرام شدن منطقه و عدم بروز تنش‌های جدید می توانیم منتظر ثبات بیشتر در بازار ارز باشیم. البته فعلا با عدم واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات وعده صادق مواجه هستیم که همین موضوع نیز می تواند قیمت ارز را در یک کانال مشخص و ثابت نگه دارد. ما در شب انجام عملیات وعده صادق تا ساعات بامدادی روز بعد، شاهد افزایش قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان بودیم که این موج هیجانی ناشی از تنش‌های سیاسی به سرعت فروکش کرد و دلار دوباره به کانال‌های قبلی بازگشت.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران افزود: معتقدم اعلام عدم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در حمله و پاسخ احتمالی به ایران نیز در کاهش قیمت ارز تاثیرگذار بود که مطمئنا این موضع گیری آمریکایی‌ها به دلیل توان بالای ایران در مواجهه با تنش‌های منطقه‌ای صورت گرفته است.

زبردست با اظهار امیدواری به کاهش بیشتر قیمت ارز در روزهای آتی گفت: قطعا اگر شرایط به همین گونه پیش برود می توان امیدوار بود که کاهش قیمت ارز ادامه دار باشد؛ چراکه با اعلام موضع آمریکا نسبت به وعده صادق و عدم پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی، دلیلی برای نگرانی بیشتر مردم و فعالان اقتصادی در بازار وجود ندارد.

وی در پایان ادامه داد: بی تردید نوسانات اخیر ارزی دلیل سیاسی دارد، وگرنه افزایش عجیب قیمت دلار در عرض یک شب، هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد.

منبع: روزنامه همشهری

دیگر خبرها

  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است