Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ مسکو معتقد است انگلیس به دنبال گسترش واحدهای جنگ روانی در اوکراین و افزایش حضور نظامی خود در این کشور است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، سفارت روسیه در لندن در اظهارنظر درباره برخی گزارش ها مبنی بر این که واحدهای جنگ روانی انگلیس در اوکراین مستقر شده اند، اعلام کرد، به نظر می رسد انگلیس قصد دارد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که قرار است در ماه مارس برگزار شود، حضور نظامی خود را در این کشور گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز یکشنبه بخش اخبار روسیه در بی بی سی اعلام کرد هزار و 200 نفر از نیروهای تیپ 77 ارتش انگلیس که یک واحد فوق محرمانه است که در زمینه جنگ روانی و الکترونیکی فعالیت دارد، در اوکراین مستقر شده اند.

به گزارش این شبکه، نیروهای انگلیسی در سه زمینه اصلی در اوکراین فعالیت دارند. پیگیری امور نظامی در اینترنت همچنین اجرای عملیات روانی و اطلاعاتی.
این سفارت خانه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ابتدا اطلاعاتی درباره اعزام متخصصان نظامی انگلیس به منظور آموزش دادن به ارتش اوکراین برای اجرای عملیات ویژه ضد غیرنظامیان دونتسک و لوهانسک دریافت کردیم. اکنون همانگونه که بی بی سی گزارش کرده، مشخص شده است که حضور انگلیس در اوکراین افزایش یافته و این کشور به اجرای عملیات روانی و اطلاعاتی در اوکراین می پردازد.

همانگونه که شاهد هستیم این اتفاق ها همگی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین روی می دهد.
سفارت روسیه افزود: اگر این اطلاعات صحیح باشد، راه اندازی واحدهای جدید نشان دهنده حضور نظامی گسترده انگلیس در اوکراین است.
"زمانی انگلیس از کودتا در کی یف و روی کار آمدن دولت موسوم به "دولت برنده ها" که نقض قانون اساسی این کشور محسوب می شد، حمایت کرد و اکنون نیز شاهد اجرای عملیات ویژه ای هستیم که وسعت و پیامدهای آن هنوز مشخص نشده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مسکو انگلیس روسیه لندن اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز روز جمعه به وقت محلی گزارش داد: دولت بایدن تصمیم گرفته است که کمک نظامی به سه گردان ارتش اسرائیل را به رغم نتیجه گیری مبنی بر «نقض فاحش حقوق بشر» غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری، لغو نکند.

در این گزارش آمده است که این ارزیابی در نامه‌ای از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده است.

بنا بر گزارش ها، بلینکن اعلام کرده که این تصمیم باعث تاخیر در ارائه هیچ نوع کمکی به اسرائیل نخواهد شد، اسرائیل نیز کل مبلغ اختصاص یافته توسط کنگره را دریافت خواهد کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

تصویب این قانون پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این لایحه گفته بود: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این قانون شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم اسرائیل و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

دیگر خبرها

  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است