Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد حوزه با بیان اینکه اگر رشد انسان از جهت رسیدن به کمال عقلی زیاد شود، دیگر نیازی به قانون و قاضی و پلیس نداریم، گفت: امروزه رشد مادی، اقتصادی، علمی و فرهنگی زیاد شده، ولی رشد اخلاقی و الهی کم رنگ شده است، چون از قرآن فاصله گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نشست اخلاق عمومی با موضوع راهکارهایی برای تربیت بشر و ویژگی های طلبۀ موفق با حضور حجت الاسلام «محمد قدرتی» از سخنرانان حرم حضرت معصومه(س) در مدرسه علميه الزهرا(س) چادگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد حوزه در ابتدای سخن خود گفت: برای تربیت بشر در منابع دینی، چهار منبع اساسی وجود دارد و علت رشد مشکلات اجتماعی را بی خبری از این منابع می دانند.

 

وی افزود: اگر کسی دنبال زندگی است و می‌خواهد زندگی اش گلستان شود باید با این چهار منبع در ارتباط باشد.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) اولین منبع را قرآن کریم معرفی کرد و گفت: امروزه جای قرآن در مسیر رشد انسان خالی است، خداوند در قرآن کریم آیات ۱ و ۲ سوره مبارکه جن به این رشد اشاره می‌کند و از آن به عنوان رشد الهی و اخلاقی یاد می‌کند.

 

وي افزود: امروزه رشد مادی و اقتصادی و علمی و فرهنگی زیاد شده، ولی رشد اخلاقی و الهی کم رنگ شده است، چون از قرآن فاصله گرفته ایم.

 

حجت الاسلام قدرتی افزود: اگر رشد انسان از جهت رسیدن به کمال عقلی زیاد شود، دیگر نیازی به قانون و قاضی و پلیس نداریم و کلمات نورانی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت برای تربیت بشر منبعی غنی و راهگشاست، در سوره مائده و زیارت جامعه کبیره به این نکته که سخنان اهل بیت نور است اشاره شده است؛ وقتی این دو نور از زندگی‌ها حذف شود، شاید زندگی ظاهرا خوب باشد، اما در اصل انسان دچار خسران شده است.

 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند اگر امت من خودشان را از 4 امر حفظ کنند نجات پیدا می‌کنند؛ گرایش به دنیا (امروزه مردم گرفتار دنیا شده اند)، تبعیت از هوی و هوس نداشته باشد، شکم‌شان را از حرام حفظ کنند و شهوت جنسی را از گناه و حرام انجام ندهند.

 

حجت  الاسلام قدرتی منابع سوم و چهارم را دعا و زیارت نامه‌های ائمه معرفی کرد و در ادامه به ویژگیهای طلبه موفق پرداخت و گفت: طلبه‌ها می‌توانند در جامعه نقش بسزایی ایفا کنند در صورتی که درست عمل کنند، دیگران از آنها الگو می گیرند.

 

 این کارشناس مذهبی ویژگی های طلبه موفق را تهذیب نفس، بی توجهی به دنیا و داشتن تقوا و پاکی عنوان کرد و گفت: طلبۀ موفق کسی است که تلاوت قرآن و عمل به قرآن برنامه زندگی او باشد و به نماز و عبادات با حضور قلب و خلوص نیت باید توجه داشته باشد.

 

حجت الاسلام قدرتی در آخر ششمین و آخرین ویژگی طلبه موفق را خوب درس خواندن، خوب گوش دادن و خوب مباحثه کردن بیان کرد./

 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس بیرجند شیراز روزنامه بسیج سیدعباس صالحی اردبیل اقتصاد ایران اصفهان چادگان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران شهرستان چادگان انسان رشد اصفهان قرآن کریم حوزه علمیه خواهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به نظر می رسد فرمول رسیدن به آرزوهایمان این است که موانع را کنار بزنیم و مسیر را پیش روی خود هموار کنیم. این داستانی است که توسط بسیاری از سخنرانان انگیزشی و خودیاری نقل شده است.

بیشتر بخوانید: چه زمان‌هایی در زندگی باید نه بگوییم؟

اما طبق یک مطالعه جالب در کالج اقتصاد دانشگاه هاروارد حقیقت شگفت انگیزی در مورد انگیزه و موفقیت طولانی مدت مطرح شده است. محققان این دانشگاه اثر پذیرش در بین همه افراد مذکر و مونث را مطرح می‌کنند.

طبق این مفهوم رسیدن به موفقیت به بهترین وجه لزوما پاک کردن موانع نیست بلکه پذیرش آنهاست که همیشه همراه اصطحکاک و چالش است.

محققان هاروارد این قضیه را با ارائه شغلی برای رانندگان کامیون در حمل و نقل بارهای مشتری‌ها امتحان کردند. از بین ۲۷هزار راننده ثبت نام کرده در دپارتمان حمل و نقل ایالت اورگان دو مرحله ثبت نام سخت و آسان ترتیب دادند و در مراحل بعد معلوم شد کسانی بیشتر به کار خود متعهد ماندند که مراحل ثبت‌نام سخت‌تری را پشت سر گذاشته بودند.

محققان هاروارد می‌گویند: چه چیزی می تواند موانع اضافی را جذاب کند؟ این تحقیق چندین نظریه را پیشنهاد می‌کند. شاید مقاومت اولیه مالکیت روانی ما را بر اعمالمان تقویت کند و نتایج را شخصی‌تر و در نتیجه مهم‌تر کند.

تلاش لازم برای غلبه بر موانع ممکن است تمرکز ما را بیشتر کرده و جاه‌طلبی را کاهش دهد. پیامدهای تاثیر پذیرش برای هدف گذاری و دستیابی، چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای، جالب است. این نشان می دهد که موفقیت پایدار و تغییر رفتار ممکن است از پاک کردن همه چالش ها نشات نگیرد، بلکه از معرفی دقیق موانعی که نیاز به مشارکت فعال و تعهد ما دارند، ناشی شود.

منبع: اطلاعات آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228744 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود