Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@23:43:49 GMT

همدان آماده توسعه روابط تجاری با اتریش است

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۶۸۹۱

همدان آماده توسعه روابط تجاری با اتریش است

به گزارش ایرنا علی اصغر زبردست روز دوشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با سفیر اتریش در تهران اظهار داشت: همدان با قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم اقتصاد محکم و ریشه ای دارد.
وی افزود: همدان در عرصه صنایع دستی، خدمات پزشکی، صنایع معدنی و کشاورزی ظرفیت خوبی دارد و با این قابلیت ها آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور اتریش را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زبردست گفت: 200 شرکت دانش بنیان در عرصه استارتاپ ها در همدان فعالیت می کنند و در این زمینه رشد خوبی داشته است.
وی نیروی انسانی ماهر و تحصیل کرده را از دیگر ظرفیت های همدان دانست و گفت: در این راستا می توان به انتقال دانش و مهارت بین شهرهای اتریش و همدان بپردازیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی همدان با اشاره به نشست های قبلی همدان با سفرای پیشین اتریش گفت: زمینه های همکاری در دیدارهای گذشته ایجاد شده و اکنون زمان تقویت این فرصت ها است
زبردست اتریش را کشوری تاریخی، صنعتی و گردشگری دانست که با همدان تشابه زیادی دارد و اتاق بازرگانی همدان آماده همکاری در هر زمینه ای با اتریش را دارد.
در ادامه این نشست روسای صنایع برتر همدان محصولات و تولیدات خود را به تیم اقتصادی اتریش معرفی کردند.
سفیر اتریش در تهران به همراه رایزن اقتصادی خود به همدان سفر دو روزه ای داشت و با مسئولان ارشد استان همدان و فعالان اقتصادی دیدار کرد.
7527/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اتریش استان همدان صنایع دستی کشاورزی نیروی انسانی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه در ماه آینده خبر داد و گفت: در این کمیسیون دو کشور توافقات خوبی خواهند داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه در حاشیه دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران و هیات همراه که عصر امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در ساختمان دادمان برگزار شد، به مسائل مطرح شده در این دیدار اشاره کرد و گفت: کشور ترکیه از کشورهای مهم منطقه و دارای ارتباط خوب با ایران است و با توجه به اینکه مبنای سیاست دولت سیزدهم توسعه روابط با همسایگان قرار داده شده، عزم جدی برای تسهیل مراودات تجار کشورمان با ترکیه داریم.

به گفته بذرپاش در همین راستا ماه آینده، کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه برگزار می شود که در این کمیسیون، دو کشور به توافقات خوبی خواهند رسید.

ترسیم افق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری میان ایران و ترکیه

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به روابط ترانزیتی گسترده ایران و ترکیه در ۴ پایانه مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور از طریق چهار پایانه مرزی سرو، بازرگان، رازی و کوزه رش، تبادلات تجاری گسترده دارند و با توجه به موقعیت دو کشور برای ایجاد دسترسی متقابل به بازارهای اروپا و آب های آزاد، چشم انداز تجارت ۳۰ میلیارد دلاری قابل دستیابی است.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه با بیان اینکه برنامه مفصلی برای توسعه ترانزیت و تجارت میان دو کشور داریم، رشد ۵۸ درصدی توسعه ترانزیت ایران در سال گذشته را گواهی بر عزم جدی دولت سیزدهم در این حوزه با فراهم کردن زیرساخت ها دانست.

وی ادامه داد: در کمتر از ۵۰ روز از سال ۱۴۰۳ نیز بیش از ۵۳ درصد رشد ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت شده که نشان می دهد مسیر ترانزیتی ایران رو به رشد است.

بذرپاش با اشاره به توافق با ترکیه برای تکمیل کریدور شرقی غربی و جنوبی شمال غربی که می تواند مسیری بسیار مطمئن برای دستیابی به بازارهای اروپا و آب های جنوب باشد، از فرصت های بی نظیر شهرستان خوی و پایانه رازی برای رشد ترانزیت خبر داد.

رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه تاکید کرد: محور ترانزیتی خوی قطور رازی در راستی توسعه تجارت در حال اجراست و با اجرای این محور، در نظر گرفتن تسهیلات برای تردد فعالان اقتصادی و توسعه زیرساخت ها برای جابه جایی کالاها، می توانیم در سال ۱۴۰۳ نیز رکورد تازه ای در تجارت با ترکیه به ثبت برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به توافقات کریدوری و ترانزیتی ایران با کشورهای همسایه در یک سال اخیر گفت: برخی از این توافقات خبری نمی شود تا مانع سوء استفاده دشمنان شویم.

وی روابط گروه های دوستی پارلمانی را تکمیل کننده مذاکرات اقتصادی و سیاسی دو کشور دانست و گفت: افق روابط ایران و ترکیه روشن است و امیدواریم این گونه نشست ها به تداوم این روابط کمک کند.

تمایل ترکیه به رشد تجارت و افزایش تبادل گردشگر با ایران

در این دیدار «کایهان ترکمن اوغلو»، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران نیز به تمایل ترکیه برای تجارت ۳۰ میلیارد دلاری با ایران و افزایش مبادله گردشگران دو کشور از ۳ میلیون نفر به ۵ میلیون نفر در سال اشاره کرد و گفت: ایران و ترکیه سرزمین فرصت ها و بازار خوبی با توجه به مشترکات فرهنگی محسوب می شوند و امیدواریم روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بیش از پیش رونق یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده
  • تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
  • سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • سنگال دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • مبادلات تجاری ایران و‌ سریلانکا دوباره برقرار شد
  • رویداد صدرا پیوند بین دانشجو، صنایع و ایجاد اشتغال است
  • طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است