Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@13:12:53 GMT

چنگ مشاغل مزاحم شهری بر صورت قزوین

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۸۷۰۱۰

چنگ مشاغل مزاحم شهری بر صورت قزوین

به گزارش ایرنا امروزه فعالیت مشاغل شهری از قبیل آهن فروشی، تراشکاری، صافکاری، موزاییک سازی و تولید مصنوعات سیمانی، سنگبری، ریخته گری و ذوب فلزات، تعمیرگاه های ماشین های سنگین، واحد های آهنگری و جوشکاری و... در شهرها مزاحمت های زیادی را برای مردم ایجاد کرده و تهدید و خطری جدی برای سلامت، رفاه و آسایش شهروندان محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استقرار این مشاغل در متن یا حاشیه شهرها نه تنها شهروندان را از جنبه های مختلف آزار می دهند بلکه بر اقتصاد و کسب و کار اصناف نیز تاثیر گذاشته اند به گونه ای که خود آنها خواستار ساماندهی و جانمایی مناسب تری برای فعالیت های صنفی خود هستند.
طبق آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری شهرداری ها و دستگاه های اجرایی مرتبط موظف هستند با استفاده از ابزارهای تشویقی از قبیل تعیین محل جدید استقرار، تامین زیرساخت های لازم و فراهم کردن تسهیلات بانکی برای تسهیل در انتقال مشاغل و صنوف مزاحم شهری برنامه ریزی و اقدام کنند.
در استان قزوین نیز در سالهای اخیر طرح ها و برنامه های مختلفی برای ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر مطرح شده، اما متاسفانه تاکنون اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

*** تکلیف طرح ساماندهی مشاغل شهری تا پایان سال مشخص شود
استاندار قزوین در این خصوص گفت: باید با تشکیل کارگروهی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برای تعیین تکلیف ساماندهی مشاغل شهری تا پایان سال جاری اقدام شود.
عبدالمحمد زاهدی افزود: دولت در مصوبه جدید خود برای ساماندهی مشاغل شهری نقش شهرداری ها را حذف نکرده بلکه نقش دستگاه ها را در این زمینه روشن تر ساخته است.
وی افزود: برای ساماندهی مشاغل شهری باید با حضور و نظر خود اصناف تصمیم گیری شود تا بتوان هرچه سریعتر با تصمیمی جامع برای آغاز طرح عملیات اجرایی ساماندهی مشاغل شهری از ابتدای سال آینده اقدام کرد.
استاندار گفت: خوشبختانه برای انتقال میدان میوه و تره بار قزوین به بیرون از شهر جانمایی مناسبی صورت گرفته است ولی باید دقت کرد اراضی در نظر گرفته شده بدون معارض باشند.

***ضرورت ساماندهی مشاغل مزاحم شهری برای همه مدیران روشن است
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: 14 سال است که موضوع ساماندهی مشاغل شهری از جمله آهن فروش ها و میدان تره بار در قزوین مطرح بوده و چندین جلسه در این زمینه برگزار شده است.
داود محمدی افزود: شهروندان و حتی خود اصناف از مکان فعلی میدان تره بار و اصناف وابسته به آن گله مند هستند و باید هرچه سریعتر برای رفع این گلایه ها و جانمایی جدید تصمیم گیری کرد.
وی افزود: ضرورت ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم شهری برای همه مسئولان و مدیران روشن است و باید مدیریت شهری با تصمیم گیری جامع و مقید به زمان در این خصوص اقدام کند.

*** ساماندهی مشاغل مزاحم شهری نیازمند کارشناسی بیشتر است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در این خصوص گفت: ساماندهی و انتقال مشاغل و صنوف مزاحم شهری به کارشناسی و بررسی همه جانبه بیشتری نیاز دارد تا از میزان تبعات اجتماعی آن کاسته شود.
علی فرخزاد افزود: طی سالهای گذشته اقدامات متعددی برای ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم شهری به بیرون از شهر قزوین صورت گرفت و حتی جانمایی های مختلفی برای میدان تره بار و صنوف وابسته به آن ارایه شد.
معاون استاندار قزوین ضمن تاکید بر لزوم استقرار مشاغل مزاحم در خارج از نقاط شهری گفت: با توجه به اینکه اجرای طرح انتقال یا ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم شهری در شهرک های صنعتی یا ایجاد شهرک واحدهای صنفی تبعات اجتماعی زیادی در سراسر استان خواهد داشت نمی توان یک نسخه واحد برای تمام شهرهای استان پیچید.
این مسئول با اشاره به طرح انتقال میدان تره بار قزوین به بیرون از شهر گفت: شهرداری قزوین از سال های گذشته اقداماتی در این زمینه داشته است و باید با بررسی های بیشتر طی یک ماه آینده در این خصوص تصمیم گیری کرد.
فرخزاد اضافه کرد:در سالهای گذشته چندین جانمایی برای میدان میوه و تره بار شهر قزوین صورت گرفته بود که مورد پذیرش شورای عالی شهرسازی و معماری واقع نشد و هم اکنون با جانمایی جدیدی در 20 هکتار از اراضی بالای اتوبان قزوین- کرج موافقت شده است و امیدواریم در این اراضی هرچه سریعتر به نتیجه برسیم.
وی گفت: باید در خصوص انتقال و استقرار مشاغل شهری نظر خود اصناف را نیز جویا شد چون بدون نظر مثبت و موافق آنها هر گونه جابه جایی و جانمایی جدید موفق نخواهد بود.

***استقرار واحدهای صنفی در شهرک های صنعتی به نفع اصناف است
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طبق آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری که توسط معاون اول رییس جمهوری تایید و ابلاغ شده است باید دستگاه های اجرایی مرتبط برای ساماندهی و انتقال قطعی مجموعه مشاغل و صنوف آلاینده، مزاحم و ناایمن به خارج از شهر یا به شهرک صنعتی، مجتمع های صنفی مجاز و شهرکهای کشاورزی اقدام نمایند.
حمیدرضا خانپور افزود: طبق همین آیین نامه تفاهم نامه ای داخلی میان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شرکت شهرک های صنعتی و اتاق اصناف منعقد شد تا برای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری قزوین اقدام شود.
وی افزود: در شهرک های صنعتی استان زیرساخت ها و امکانات لازم برای ساماندهی این مشاغل فراهم است و در صورت استقرار مشاغل مزاحم شهری در آنها معافیت مالیاتی شامل این اصناف خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: ساماندهی و استقرار مشاغل شهری در شهرک های صنعتی در استان های قم، همدان و زنجان اجرا شده و قزوین نیز می تواند استان بعدی برای اجرای چنین طرح هایی باشد.
وی گفت: در صورت اجرای این طرح که مصوبه دولت را دارد، صنعتگران، تولیدکنندگان و فروشندگان رضایت بیشتری خواهند داشت و گام های بلندی نیز برای رونق اقتصادی، زیباسازی سیمای شهری و ایجاد اشتغال برداشته خواهد شد.

***گله مندی 14 ساله اصناف قزوین نسبت به ساماندهی مشاغل مزاحم شهری
رییس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین نیز در این خصوص گفت: طرح ساماندهی و استقرار مشاغل و اصناف مزاحم شهری در شهرک های صنعتی یا راه اندازی مجمتع های صنفی توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین با همکاری اتاق اصناف استان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مطرح و در خصوص آن بحث و گفت و گو شد.
علیرضا کشاورز قاسمی افزود: برای ساماندهی و جلوگیری از فعالیت مشاغل مزاحم شهری تاکنون 2 جلسه با حضور نمایندگان اتاق اصناف، بخش خصوصی، استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و... برگزار شده بود و قرار شد برای تصمیم گیری نهایی در این خصوص در شورای گفت و گو تصمیم گیری شود.
وی افزود: اصناف استان نسبت به این موضوع حدود 15 سال است که گله مند هستند و باید هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی این مشاغل تصمیم گیری کرد.

***ساماندهی مشاغل مزاحم شهری خواسته اصناف استان است
نایب رییس اتاق اصناف شهرستان قزوین نیز در این خصوص گفت: نسبت به ساماندهی مشاغل و اصناف شهری گله مندی های بسیار زیادی داریم و امیدواریم هرچه سریعتر برای ساماندهی این اصناف با تولی گری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اقدام شود.
عبدالحسین کولجی افزود: طی چهار سال گذشته پیگیر ایجاد شهرک های صنفی یا انتقال به شهرک صنعتی کاسپین با تولی گیری سازمان صنعت بوده ایم اما متاسفانه اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.
وی گفت: با اجرای هر طرحی برای ساماندهی اصناف در سطح شهرستان موافق هستیم ولی امیدواریم با مشارکت و حضور فعال تمامی دستگاه های مرتبط هرچه سریعتر در این خصوص اقدام شود.
6101
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آیین نامه تسهیلات بانکی سازمان صنعت معدن و تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان کارشناسی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال

سید محمد مهدی تقوی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: در کشور بالغ بر هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز وجود داشت که تمامی این اتوبوس‌ها به دلیل سازگار نبودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی با ساختار اتوبوس گاز سوز تماما به دیزل تبدیل شده اند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین اضافه کرد: پلیس راهور به دلیل تغییر در ارکان خودرو، از تعویض پلاک و انتقال مالکیت خودرو جلوگیری می‌کند، لذا سازمان اتوبوسرانی نسبت به تعیین وتکلیف وضعیت ۳۳ دستگاه اتوبوس گاز سوز ناوگان خود که در اختیار بخش خصوصی می‌باشد، اقدام کرده است.

تقوی بیان کرد: لایحه سازمان اتوبوسرانی قزوین مبنی بر تعیین و تکلیف اتوبوس‌های تبدیلی در قالب سه راهکار پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شده است و پس از تایید در فرمانداری قزوین اجرایی می‌شود.

این مسئول گفت: روش اول پرداخت وجه خودرو به بهره بردار به قیمت کارشناسی روز است.

وی عنوان کرد: در روش دوم نیز بهره بردار می‌تواند با خودروی تبدیلی در اختیار فعلی خود به مدت ۵ سال قرارداد بسته و به فعالیت در خطوط سازمان ادامه دهد و در صورت نیاز به بروزرسانی خودرو نسبت به میزان قرارداد تا سقف ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین افزود: در روش سوم بهره بردار می‌تواند به ازای اتوبوس در اختیار یک خودروی جایگزین از ناوگان فعال و یا غیرفعال اتوبوسرانی دریافت کرده و بنا به خودروی انتخابی از ناوگان خارج و یا به فعالیت در ناوگان ادامه دهد. در این روش بهره بردار می‌تواند تا سقف ۴۹درصد سهم مالکیت داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران