Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از رای الیوم ؛ آمریکا در سوریه و یمن با شکست نظامی روبرو شده است.
فرماندهان نظامی آمریکا به دلیل شکست های نظامی غیر مستقیم در منطقه خاورمیانه(غرب آسیا) با نگرانی های زیادی روبرو شده اند و می توان به شکست آمریکا در یمن و حمله شکست خورده پنج شنبه گذشته اسرائیل به سوریه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان امور اسرائیل بر این باورند که هدف حمله این رژیم به سوریه فقط برای هدف قرار دادن اماکن نظامی نبوده بلکه تل آویو به دنبال تقویت اعتماد افکار عمومی اسرائیل درباره قدرت نظامی این رژیم پس از اقدام روسیه در دادن سامانه موشکی اس 300 و تجهیزات نظامی اعلام نشده دیگر به سوریه بوده است.
اسرائیل با استفاده از هواپیماهای خود وارد سوریه نشد بلکه حمله موشکی انجام داد و با پدافند هوایی سوریه غافلگیر شد به طوری که پدافند هوایی سوریه بیشتر این موشک ها را هدف قرار داد. سوریه از باب اعتماد به نقس به سرعت هدف قرار دادن این موشک ها را اعلام کرد. سوریه در گذشته وقوع این حملات را رد می کرد یا کم اهمیت می دانست ولی اسرائیل به سرعت این حملات را تایید می کرد.
سوریه در هدف قرار دادن موشک های اسرائیلی از سامانه های موشکی بوک-ام 2 و پانتسیر-اس1 برای هدف قرار دادن موشک های کوتاه و میان برد استفاده کرد و از موشک های اس 300 استفاده نکرد.
به نظر می رسد سوریه بر اساس هماهنگی هایی که با روسیه دارد از سامانه موشکی اس 300 برای هدف قرار دادن جنگنده های اف 35 آمریکایی متجاوز که در نیروی هوایی اسرائیل وجود دارد، استفاده خواهد کرد.
رای الیوم افزود: گفته می شود جنگنده اف 35 پیشرفته ترین هواپیمای جنگنده در جهان است، هر چند که انتقاداتی درباره این هواپیما وجود دارد. وزارت دفاع آمریکا 11 اکتبر گذشته همه جنگنده های اف 35 خود را برای بررسی مشکلات فنی فراخوان داده است. بنابراین اسرائیل بزرگ ترین بازنده به حساب می آید به طوری که دیگر نمی تواند مانند گذشته در حریم هوایی منطقه خاورمیانه عربده کشی کند. آمریکا نیز یک بازنده است. جنگنده های اف 16 آمریکا که در اختیار نیروی هوایی اسرائیل قرار دارد مانند گذشته تاثیرگذار نیست. در حال حاضر این نگرانی مطرح شده است در صورتی که جنگنده های اف 35 وارد حریم هوایی سوریه شود، هدف سامانه موشکی اس 300 قرار گیرد و در اراضی این کشور سقوط کند.
آمریکا با شکست دیگری نیز در منطقه خاورمیانه روبرو شده است.
برای کارشناسان امور نظامی ناکارامد بودن موشک های آمریکایی پاتریوت برای مقابله با موشک های بالستیک شلیک شده یمنی ها به عربستان سعودی ثابت شده است. با وجود آنکه نیروهای طوفان قاطعیت(ائتلاف سعودی متجاوز به یمن) از حمایت های اطلاعاتی و لجستیکی وزارت دفاع آمریکا برخوردارند ولی نتوانستند به هیچ نوع پیشروی در یمن دست یابند و نبرد اخیر در الحدیده نیز هیچ نتیجه ای برای ائتلاف نداشته است.
رای الیوم در پایان نوشت: ناتوانی این نوع موشک های آمریکایی باعث می شود به موفقیت طرح های این کشور در منطقه شک و تردید داشت. تسلیحات آمریکایی در میادین نبرد زمانی که طرف مقابل از تسلیحات خوبی استفاده نکند، تسلیحات برتر است. پس از این که سامانه های موشکی پیشرفته در اختیار سوریه قرار گرفت،کم اثر بودن تسلیحات آمریکایی مورد استفاده در ارتش اسرائیل به ویژه جنگنده ها ثابت شده و موشک های پاتریوت در برابر موشک های یمنی مهندسی شده ایرانی قرار گرفته است.
نشریه آمریکایی نشنال اینترست پس از اقدام روسیه در دادن تجهیزات نظامی پیشرفته به کشورهای منطقه به ویژه سوریه، مقالات زیادی درباره مشکلات تسلیحات آمریکایی در منطقه خاورمیانه منتشر و به نگرانی های آمریکا و تهدیدات این کشور علیه کشورهای منطقه مبنی بر عدم خرید تسلیحات روسی نظیر اس 300 و اس 400 اشاره کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آمریکا سوریه یمن اسرائیل تجهیزات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل اعلام کرد که نزدیک به 10 موشک به مکانی نزدیک به گذرگاه کرم ابوسالم شلیک شده است و این گذرگاه در حال حاضر به روی کامیون ها بسته است.

روزنامه اسرائیل الیوم نیز نوشت یک حادثه غیرعادی در کرم ابوسالم رخ داده است. 

این روزنامه نوشت که حماس این گذرگاه را موشک باران کرد که در اثر آن شماری قربانی شدند.

روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز نوشت که ارتش برای انتقال تلفات این حادثه بالگردها را فرا خوانده است.

پیش از این گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که محل تجمع نیروهای ارتش رژیم اشغالگر  در مرکز کرم ابوسالم و اطراف آن را با موشک های«رجوم» عیار114 میلیمتر مورد حمله قرار داده است.

برخی رسانه های اسرائیلی نیز گزارش دادند که بیش از 10 نفر در این حمله زخمی شدند که امیدی به زندن ماندن 4 زخمی وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • وزیر جنگ اسرائیل : مذاکرات شکست بخورد به رفح حمله می‌کنیم
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • «طوفان الاقصی» بزرگترین شکست نظامی را برای اسرائیل رقم زد
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه