Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند : بازارهای بورس اوراق بهادار و مالی در شرق و جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه به توافق اخیر تجاری واشنگتن- پکن با افزایش شاخص ها و سرمایه گذاری ها پاسخ مثبت دادند .

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رسانه های آسیایی، بازارهای مالی در شرق و جنوب شرق آسیا و همچنین اقیانوسیه در پی بروز جنگ تجاری آمریکا و چین همواره با نوسان بسیاری روبه رو بودند اما توافق ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در حاشیه نشست سران جی 20 در بوینس آیرس آرژانتین سبب تحرک سرمایه گذاران در این بازارها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شی جین پینگ رئیس جمهوری چین و همتای آمریکایی اش دونالد ترامپ در دیداری حساس در آرژانتین توافق کردند تا پس از ماه ها جنگ تجاری، آتش بسی 90 روزه اعلام کنند اما تا زمانی که توافق صلح امضا نشود، آرامش واقعی به بازارهای جهانی باز نمی گرداند.
فشار اقتصادی آمریکا بر چین با بحران امنیتی در منطقه آسیا-پاسیفیک گره خورده است. تلاش چین بر تقویت کنترل بر برخی جزایر و قلمروهای دریایی در دریای جنوب چین، حرکت ناوهای جنگی آمریکا و عبور از تنگه حساسیت برانگیز تایوان و همچنین بحران هسته ای شبه جزیره کره از جمله عواملی است که پکن و واشنگتن را در چرخه پیچیده ای از بحران ها گرفتار کرده است. در مسائل امنیتی، آمریکا می خواهد بحران هایی را در مرزهای چین ایجاد کند تا مانع از پیشروی آنها به قاره های دیگر شود اما در مساله اقتصادی، میدان تقابل با چینی ها را جهانی می داند.
آمریکا سال جاری ابتدا تعرفه ای 25 درصدی بر پنجاه میلیارد کالای چینی وضع کرد که پکن نیز دست به اقدام مشابهی زد. واشنگتن در ماه سپتامبر دور دوم جنگ تجاری را کلید زد و بر دویست میلیارد دلار از کالاهای چین تعرفه ای 10درصدی بست. چین نیز بر شصت میلیارد کالای آمریکایی بین پنج تا 10درصد تعرفه وضع کرد.
ترامپ تهدید کرده بود که اگر توافقی در آرژانتین حاصل نشود بر 267 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی تعرفه 10تا 25 درصدی وضع می کند.
طبق گزارش شبکه سی ان بی سی استرالیا ، بازارهای بورس و اوراق بهادار نه تنها درمناطق مهم آسیا از جمله هنگ کنگ ، سنگاپور، کره جنوبی ، ژاپن به این توافق پاسخ مثبت داده بلکه بازارهای مشابه در استرالیا نیز رونق تازه ای در اثر این توافق گرفته است.
براساس این گزارش شاخص بورس اوراق بهادار در هنگ کنگ پس از این توافق 2.5 درصد، نیکی ژاپن 1.28 درصد، کاسپی کره جنوبی 1.63 درصد افزایش نشان داده است.
سی ان بی سی استرالیا گزارش داد شاخص بورس اوراق بهادار در بازارهای ASXاسترالیا نیز 1.60 درصد افزایش نشان می دهد.
طبق گزارش این رسانه استرالیایی، بازار بورس این کشور در دو بخش معادن و فلزات نیز با افزایش متوسط 3 درصد روبه رو بوده است.
آساق **1599**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آمريكا و چين بازارهاي آسيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی گشایش و آغاز فعالیت خزانه سکه طلای شرکت بورس کالای ایران، اولین گواهی سپرده سکه طلای صادره توسط این خزانه در روز جاری به تاریخ ۱۷ اردیبهشت امسال در سامانه معاملاتی ابزارهای نوین مالی و مشتقه این بورس معامله شد.

کلیه فعالان بازار سرمایه که امکان معامله گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران را داشته‌اند، از این پس می‌توانند در سامانه معاملاتی ابزارهای نوین مالی بورس کالا علاوه بر شمش طلا، سکه تمام بهار آزادی را نیز در قالب گواهی سپرده معامله کنند که تابلوی معاملاتی آن شامل سفارشات خرید و فروش، قیمت‌ها و … در درگاه cdn.ime.co.ir قابل مشاهده است.

همچنین کلیه دارندگان سکه طلای تمام بهار آزادی می‌توانند پس از اخذ کد بازار مالی بورس کالا از طریق شرکت‌های کارگزاری، با تحویل سکه طلا به خزانه سکه طلای بورس کالای ایران، گواهی سپرده قابل معامله دریافت کرده و ضمن اطمینان از نگهداری دارایی خود در فضای امن خزانه، از مزیت معافیت مالیاتی معامله گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا بهره مند شوند. به این منظور متقاضیان می‌توانند جهت اخذ نوبت تحویل سکه طلا به خزانه با شماره ۸۵۶۴۴۴۴۴ تماس حاصل کرده و هم چنین اطلاعات تکمیلی را در بخش اعلانات بازار مالی در سایت بورس کالای ایران به آدرس www.ime.co.ir مشاهده کنند.

کد خبر 6099400

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و آمریکا ۱۰۳ درصد افزایش یافت!
  • تجارت ایران وآمریکا ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • واکنش ارتش اشغالگر به تعلیق محموله تسلیحات آمریکا
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می‌شود؟
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟
  • معامله نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳