Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ چهاردهمین نشست تخصصی قاریان، حافظان، استادان، مؤذنان و دعاخوانان ممتاز کشور 15 و 16 آذرماه در دو بخش برگزار می‌شود. در ادامه جزئیات بیشتری از این نشست دو روزه ارائه می‌شود.

پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت قرآن، آغازگر این نشست در پنجشنبه، 15 آذرماه است. در ابتدا سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن به تشریح برنامه‌های نشست خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بخش اول، محسن یاراحمدی مقاله‌ای را با موضوع «جایگاه نغمات و مقامات در اذان» و حسن مختاری با موضوع «ذائقه مخاطبان و اقبال عمومی در ارزیابی و رتبه‌بندی اذان‌ها»، ارائه می‌کنند.

بخش دوم این نشست در روز نخست، با موضوع «اقتضائات رسانه‌ای تولید و پخش اذان از صداوسیما» توسط احمد ابوالقاسمی ارائه می‌شود و در ادامه نصرت‌الله(عارف) حسینی مقاله‌ای را در دو موضوع «صوت در اذان و صوت در قرائت دعا» ارائه خواهد کرد.

این بخش با مقاله رضا روانبخش در موضوع «لحن بیانی و مقامی و لحن و لهجه عربی و غیر عربی در قرائت دعا» ادامه می‌یابد و با ارائه مقاله سیدامین میرزایی با موضوع «ویژگی‌های سبک‌های مختلف دعاخوانی و تأثیر اقتضائات فرهنگی در شکل‌گیری این سبک و مقاله» و عباس انجام با محوریت «تفاوت‌های اجرای دعا در محافل و صداوسیما» به پایان می‌رسد.

روز دوم این نشست جمعه 16 آذرماه، با ارائه مقاله محمدحسین سعیدیان با موضوع «دعاخوانی و دعاخوان - بایدها و نبایدها» و مقاله مرتضی توکلی با موضوع «نسخه‌شناسی، متن‌شناسی، مخاطب‌شناسی، شرح و ترجمه و دعا» ادامه می‌یابد.

در پایان مراسم، غلامرضا شاه‌میوه و علی‌اصغر شعاعی به ارائه جمع‌بندی درباره موضوع «تلاوت ترتیل - بایدها و نبایدها(محصول پژوهش‌های نشست سیزدهم + بحث‌های کارشناسی 10 جلسه کمیته تخصصی ترتیل)» می‌پردازند.

رونمایی از دو اذان جدید قاریان، تجلیل از صاحبان مقالات ارائه شده، اعطای گواهی‌نامه درجه دو ششمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان، پایان‌بخش این نشست در بخش اختتامیه خواهد بود.

برای بزرگنمایی بر روی جداول کلیک شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن گروه فعالیت های قرآنی شورای عالی قرآن ایکنا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ

اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی با حضور علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سنت‌پترزبورگ آغاز به کار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور احمدیان نماینده مقام معظم رهبری در سن‌پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس و نشست مرتبط با گروه بریکس، سخنرانی و دیدارهای جداگانه‌ای نیز با برخی همتایان خود خواهد داشت.

احمدیان پیش از این، روز سه‌شنبه در نخستین روز سفر به سن‌پترزبورگ، با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی جمهوری عراق دیدار کرد.

هیأت اعزامی کشورمان با حضور فعال در نشست های جانبی این اجلاس؛ دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم امنیتی در منطقه و جهان را تبیین و تشریح خواهند کرد.

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • پذیرش ۲۸۳ مقاله در اولین کنفرانس ملی مهارت
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند