Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا- نايب رييس مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر با اشاره به ضرورت افزايش اختيارات استانداران گفت: بايد اختيارات به استان ها تفويض شود چون آگاهي بيشتري نسبت به مشکلات دارند، نمي شود استاندار گذاشت ولي اختيار نداد.

به گزارش ايرنا مسعود پزشکيان روز دوشنبه در مراسم معارفه استاندار جديد آذربايجان شرقي توسط معاون وزير کشور، اظهار داشت: با تفويض اختيار به استان ها، با اشرافيت، عالمانه، وحدت، انسجام و ايمان، مشکلات موجود در استان قابل رفع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي همچنين افزود: يک مسوول بايد با محبت و عشق مسووليت را قبول کند، مديران هم با مردم به مهرباني برخورد کنند و تلاش براي رفع مشکلات مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
پزشکيان همچنين با بيان اهميت وحدت و اتحاد براي غلبه به مشکلات و شکست آمريکا اظهار داشت: بايد با تمام وجود باور داشته باشيم مي توانيم.
وي ادامه داد: مشکلات نمي توانند مردم و مسوولان را به زانو دربياورند با وحدت و اتحاد موفقيت از آن ماست.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: امروز که با تحريم هاي ظالمانه آمريکا مواجه هستيم بايد به صنعتگران و تجار توجه بيشتر بکنيم تا چرخه اقتصادي کشور خوب بچرخد.
پزشکيان ادامه داد: آمريکا و دشمنان انقلاب به دنبال بستن مسير تجارت ايران هستند بر اين اساس براي رسيدن به اين هدف به دنبال بستن مسير صنعت ما هستند.
وي اضافه کرد: بايد کاري کرد که صنعتگران و تجار ما زمينگير نشوند تا پوز آمريکا به خاک ماليده شود.
پزشکيان گفت: بدون وحدت و انسجام نمي توان موفق شد بر اين اساس بايد با ايمان و باور حرکت کنيم تا به موفقيت برسيم.
وي با بيان اينکه بايد عالمانه و آگاهانه تصميم گرفت و حرکت کرد چون بدون علم حرکت در تاريکي است، افزود: از اين رو بايد پذيرفت که آگاهانه و دست در دست هم بايد در مقابل آمريکا بايستيم.
رييس مجمع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي آذربايجان شرقي نيز در مراسم معارفه استاندار آذربايجان شرقي گفت: از اينکه شخصيت علمي و دانشگاهي که شناخت خوب و کاملي از استان دارد انتخاب شده، از وزير کشور تشکر مي کنيم.
محمد وحدتي هلان اظهار داشت: اميدوارم با همدلي و همکاري بتوانيم مشکلات را رفع و براي توسعه هرچه بيشتر آذربايجان شرقي تلاش کنيم.
به گفته وي مجمع نمايندگان استان در تاييد پورمحمدي استاندار آذربايجان شرقي سنگ تمام گذاشتن و با اتفاق آرا وي انتخاب شد.
«محمدرضا پورمحمدي»، رييس پيشين دانشگاه تبريز، با راي هيات وزيران به عنوان استاندار جديد آذربايجان شرقي منصوب شد.
به گزارش ايرنا، پورمحمدي از چهره هاي شناخته شده و علمي تبريز است که يک بار در دولت اصلاحات و بار دوم در دولت تدبير و اميد، رياست دانشگاه تبريز به عنوان دومين مرکز دانشگاهي قديمي کشور پس از دانشگاه تهران را بر عهده داشت.
محمدرضا پورمحمدي متولد 1337، تبريز و رييس سابق دانشگاه تبريز است.
وي پس از اتمام دوران تحصيلي ابتدائي و متوسطه در سال 1356 وارد دانشگاه تبريز شد و دوره کارشناسي خود را در رشته جغرافيا و برنامه‌ريزي شهري در سال 1363 به پايان رساند؛ پورمحمدي در سال 1365 با استفاده از بورس تحصيلي عازم کشور انگلستان شد و فوق ليسانس و دکتراي خود را در رشته برنامه‌ريزي شهري در دانشگاه کارديف (UWIST) اخذ کرد.
او پس از اتمام تحصيلات در سال 1369 به ايران برگشت و در دانشگاه تبريز شروع به کار کرد بين سال‌هاي 1370 تا 1384 در سمت‌هاي رييس دانشکده، معاون دانشجويي و فرهنگي، معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي و رييس دانشگاه تبريز مشغول خدمت بود.
طرح پورمحمدي به عنوان گزينه جديد استانداري آذربايجان شرقي در هفته هاي گذشته با توجه به مشي اعتدالي وي با استقبال گروه ها و جريان هاي سياسي مواجه بود.
پيش از پورمحمدي، مجيد خدابخش به مدت 14 ماه نماينده عالي دولت تدبير و اميد در آذربايجان شرقي بود که به دليل تصويب قانون منع بکارگيري بازنشستگان در پست هاي اجرايي، از اين سمت کناره گيري کرد.
آذربايجان شرقي با بيش از سه ميليون و 900 هزار نفر جمعيت در رويدادهاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي تاريخ معاصر ايران نقش به سزايي داشته است.
پورمحمدي، چهاردهمين استاندار آذربايجان شرقي در دوره پس از پيروزي انقلاب اسلامي است که سکان هدايت اين استان مهم از نظر سياسي و اقتصادي را بر عهده مي گيرد.
6120/3093 /1484
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در این نشست که به منظور بررسی آخرین وضعیت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا برگزار شد گفت: بیش از ۲۳ هزار پروانه کسب کاغذی در آذربجان شرقی الکترونیکی شده که رتبه دهم را بین استان‌های کشور دارد.

بهروزی افزود: بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت به شناسه الکترونیکی یکتا تبدیل شوند.

وی ادامه داد: کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند بعد از تاریخ یادشده به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند و از خدمات دولتی محروم خواهند شد.

 وی یادآور شد: فرایند تبدیل مجوز‌های کاغذی و قدیمی به شناسه یکتا از طریق مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس mojavez.ir به راحتی برای صاحبان کسب و کار امکان پذیر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین تعداد درخواست‌های صدور مجوز کسب و کار از دستگاه‌های اجرایی استان در درگاه ملی مجوز‌ها را بیش از ۱۳۸ هزار مورد اعلام کرد که از این تعداد بیش از ۸۴ هزار مجوز برای متقاضیان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود