Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تأثیر قدرت نظامی گفت: دیپلماسی فعال دفاعی می تواند توان بازدارندگی و پیشگیری از جنگ های احتمالی را افزایش دهد. ایران یکی از کشورهایی است که بازدارندگی دفاعی را به بهترین وجه ممکن نشان داده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، «امیر دریادار حسین خانزادی»، فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش تشریح دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در دانشگاه دافوس از برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات و مقابله با دزدان دریایی خبر داد و گفت: این رزمایش با مشارکت نیروهایی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند با محوریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خرداد یا اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به ظرفیت های صنعتی و دفاعی مناطق مختلف کشورمان در شهرهای گوناگون در مورد ساخت بخش های موتوری و متحرک ناوشکن سهند گفت: این ناوشکن به تازگی به ناوگان جنوب نیروی دریایی الحاق شد. شافت ناوشکن سهند در اسفراین، گیربکس جدید آن در اصفهان و پروانه این ناوشکن در مشهد و بخش های دیگر از این ناوشکن در تهران و کرج ساخته شد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: 80 درصد مردم در کنار دریا زندگی می کنند و بیش از 90 درصد تجارت جهان از طریق محوریت دریاست. این امر اهمیت والای دریا، توان و دانش دریایی را نشان می دهد.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نفس حضور در دریا قدرت است و اگر می خواهیم در دریا حضور داشته باشیم نیازمند دانش، فناوری و نیروی انسانی متخصص به همراه تجهیزات هستیم، گفت: داشتن این ملزومات به معنای قدرتمند بودن نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

 

دریادار خانزادی با بیان اینکه ناوگان نظامی بخشی از قدرت دریای کشورها است، گفت: به همین جهت اگر می خواهیم ناوگانی قدرتمند و دیپلماسی دفاعی فعالی را داشته باشیم باید ملت ما زندگی خود را با دریا پیوند بزند. تمدن دریایی نیز به این معنی است که دریا مهمترین درگاه ارتباطی یک ملت با جهان است.

 

وی گفت: دریا فرصتی برای کسب منزلت منطقه ای، توسعه پایدار، پیشرفت و ثروت افزایی محسوب می شود. برای حضور موثر در آب ها نیازمند عقبه صنعتی، علمی و دانشی هستیم که بخشی از آن در زیرساخت ها قرار دارد و بخشی با نیروی انسانی تجلی می یابد.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش ناوگان نظامی را بخشی از قدرت دریایی کشورها دانست و گفت: به همین جهت است اگر می خواهیم ناوگانی قدرتمند و دیپلماسی دفاعی فعال داشته باشیم باید ملت ما زندگی خود را با دریا پیوند بزنند. تمدن دریایی نیز به این معنی است که دریا مهمترین درگاه ارتباطی یک ملت با جهان است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مورد سواحل اقیانوسی ایران در مکران اظهار کرد: سواحل اقیانوسی جمهوری اسلامی ایران در مکران به دلیل داشتن موقعیت مناسب، کیفیت ساحل و وسعت دریا بسیار مناسب و ویژه است و اگر به دنبال احیای تمدن دریایی هستیم باید به قابلیت های سواحل مکران توجه ویژه داشته باشیم.

 

وی گفت: امروز با تدابیر رهبر انقلاب شرایط به سرعت در حال تغییر است و اقدامات بسیار خوبی در حوزه دریا صورت گرفته است.

 

امیر دریادار خانزادی در مورد برنامه های این نیرو برای حضور در اقیانوس اطلس گفت: صبح امروز قبل از آمدن به این مراسم از دفتر فرمانده معظم کل قوا با من تماس گرفتند و گفتند که رهبر انقلاب فرمودند نیروی دریایی هر زمان برای دریانوردی اقیانوسی آمادگی لازم را داشت این اقدام را انجام دهد.

 

وی با اشاره به اعزام 58 ناوگروه برای مقابله با دزدان دریایی و تامین امنیت کشتی های تجاری و امنیت دریانوردی گفت: اگر یک دیپلماسی فعال سیاسی و دفاعی داشته باشیم می توانیم راهبرد دشمنان در تحریم های غیرنظامی را با شکست مواجه کنیم. گسترش دیپلماسی سیاسی و دفاعی می تواند موجب گسترش همکاری های کشورها شود.

 

دریادار خانزادی در خصوص تاثیر دیپلماسی فعال دفاعی در افزایش توان بازدارندگی و پیشگیری از جنگ های احتمالی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که بازدارندگی دفاعی را به بهترین شکل در این سال ها نشان داده است. یکی از اقدامات دشمنان برای مقابله با کشورها زمینه سازی و همراهی سایر کشورها با کشورهای خود است که به وسیله رسانه ها سعی بر همراهی افکار عمومی می کنند. دیپلماسی فعال دفاعی می تواند بسیاری از اقدامات روانی و جوسازی های دشمن را به شکست بکشاند.

 

در پایان این مراسم از خانواده دریادار شهید فاضل از شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر شد./

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس بیرجند روزنامه شیراز سیدعباس صالحی خراسان جنوبي استیضاح محمد جواد ظریف اردبیل روزنامه های اصفهان ناوشکن سهند امیر دریادار خانزادی نیروی دریایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشور‌های همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.
 
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدور‌های اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ