Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزي گفت: طبق قانون و برنامه دولت براي خروج بانک ها از بنگاهداري، تا پايان امسال 2 شرکت سيمرغ و کشت و صنعت کارون به بخش خصوصي واگذار مي شوند.
به گزارش خبرگزاري آريا، روح اله خدارحمي اظهار داشت: شرکت سيمرغ که يکي از بزرگترين توليدکنندگان تخم مرغ در خاورميانه به شمار مي رود، در دست واگذاري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: مراحل پذيرش اوليه آن در بازار سرمايه انجام شده و در مرحله تحويل شرکت از سهامي خاص به عام و تغييرات در اداره ثبت هستيم و بزودي نماد اين شرکت در بورس اوراق بهادار عرضه خواهد شد.
آگهي واگذاري اين شرکت هفته آينده منتشر و سهام آن در بورس عرضه مي شود.
وي درباره ترکيب سهامداران سيمرغ اظهار داشت: بجز بانک کشاورزي، دو بانک ديگر هم سهامدار آنها هستند که اين بانک با دريافت وکالت از آنها قصد دارد 100 درصد سهام آن را واگذار کند.
** مجلس از واگذاري کشت و صنعت کارون حمايت کند
مديرعامل بانک کشاورزي درباره واگذاري شرکت کشت و صنعت کارون نيز توضيح داد: آگهي مزايده اوليه اين شرکت منتشر شده است اما برخي نمايندگان مجلس به واگذاري آن اعتراض دارند.
وي خروج بانک ها از بنگاه داري را يک تکليف قانوني دانست و گفت: براساس ماده 16 قانون رفع موانع توليد که سه سال از اجراي آن گذشته است، بانک ها مکلف به واگذاري اموال خود هستند و بايد هر ساله 33 درصد از اموال بانکي واگذار شود.
خدارحمي تاکيد کرد: اصلاح نظام بانکي و خروج آنها از بنگاهداري مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب و رييس جمهوري است.
به گفته وي، اگر براساس ماده 17 قانون رفع موانع توليد واگذاري هاي اموال مازاد بانک ها انجام نشود، علاوه بر جريمه مالياتي با نرخ 28 درصد، با مديرعامل بانک و هيات مديره مورد برخورد انتظامي و قانوني مي شود و بنابراين انتظار مي رود نمايندگان مجلس بانک ها را در اين واگذاري ها و انجام تکاليف قانوني حمايت کنند.
«نمايندگان مجلس نه تنها گاهي از اين واگذاري ها حمايت نمي کنند بلکه بنا به دغدغه ها و ملاحظاتي با ما مخالفت مي کنند زيرا در گذشته برخي واگذاري ها موفقيت آميز نبوده و يا مشکلاتي ايجاد کرده است.»
وي اظهارداشت: بنابراين ما به دغدغه ها و نگراني هاي نمايندگان مجلس در اين خصوص اهميت مي دهيم و تلاش داريم واگذاري ها با رعايت دقيق قانون، ضوابط واگذاري ها، بررسي اهليت خريداران اين شرکت ها و در فضايي شفاف به صحيح ترين شکل ممکن صورت گيرد.
اين مقام مسئول در بانک کشاورزي پيشنهاد داد: همانگونه که ما به نمايندگان و سياست گذاران در مجلس شوراي اسلامي اطمينان و اعتماد داريم نياز است که آنان نيز در اين خصوص به ما اعتماد کنند زيرا ماهيت اين شرکت کشاورزي بوده و به نفع منطقه است که توليد و اشتغال افزايش يابد.
خدارحمي تصريح کرد: ارزش واگذاري دو شرکت سيمرغ و کشت و صنعت کارون بالغ بر 2 هزار و 500 ميليارد تومان (25 هزار ميليارد ريال) است.
وي يادآور شد: براساس قانون، در سال 96 بانک کشاورزي جز بانک هايي بود که عملکرد خوبي در زمينه واگذاري ها و فروش املاک داشت به طوري که اقدام به واگذاري سه شرکت کشت و صنعت ميان آب، شرکت ماهي کارون، شرکت شهداب اروميه به ارزش بالغ بر 240 ميليارد تومان کرد و 100 درصد اين شرکت ها به بخش خصوصي واگذار شد.
شرکت کشت و صنعت کارون در دهه پنجاه خورشيدي تاسيس شده و يکي از شرکت هاي بزرگ در توليد نيشکر در استان خوزستان به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا، خروج بانک ها از بنگاهداري و واگذاري شرکت ها و اموال راکد آنها به بخش خصوصي با تصويب قانون رفع موانع توليد در سال 93 کليد خورد اما بانک ها در اجراي آن تعلل کردند؛ با اين حال بانک مرکزي برنامه زمان بندي سه ساله براي واگذاري اين شرکت ها و اموال در نظر گرفته است.
به گزارش ايرنا، در دولت دوازدهم برنامه اصلاح نظام بانکي در اولويت حوزه اقتصاد کلان قرار دارد که در صدر آن خروج بانک ها از بنگاهداري است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مراسم واگذاری سهام عمده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس یک هفته قبل در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد که حالا پس از هفت روز نامه این واگذاری به دست فدراسیون فوتبال رسید.

ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی، در نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را با واگذاری سهام 85 درصدی اعلام کرد.

در نامه بازیان برای رئیس فدراسیون فوتبال عنوان شده که سهام 85 درصدی باشگاه استقلال به‌طور  تفکیک شده با واگذاری «5 درصد به گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، «20 درصد به شرکت پتروشیمی پارس»، «20 درصد به شرکت پتروشیمی بوعلی سینا»، «20 درصد شرکت پتروشیمی تندگویان» و «20 درصد شرکت پتروشیمی بندر امام» انجام شده است.

همچنین در نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی برای رئیس فدراسیون فوتبال عنوان شده که سهام 85 درصدی باشگاه پرسپولیس نیز به طور تفکیک شده با واگذاری «30 درصد به بانک شهر»، «20 درصد به بانک تجارت»، «20 درصد به بانک ملت»، «5 درصد به بانک صادرات»، «5 درصد به بانک رفاه» و «5 درصد به بانک اقتصاد نوین» صورت گرفته است.

در نامه بازیان آمده است:
«به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی- ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳ توسط این سازمان به فروش رسید.»

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا