Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- منوچهر پارسافر گفت: تا پایان امسال، توان تولید قارچ استان، معادل ۹۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،منوچهر پارسافر مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: پرورش قارچ در مقایسه با ۱۰ سال پیش در گیلان بسیار رونق گرفته و از ۲ واحد پرورش به ۱۴واحد صنعتی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان تولید سالانه قارچ در گیلان را ۲ هزار و ۸۶۰ تن به ارزش اقتصادی ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: سهم تولیدکنندگان بخش مشاغل خانگی گیلان از تولید قارچ ۳۲۰ تن است.

پارسافر اظهار کرد: با افتتاح  ۲ واحد در دست ساخت تا پایان امسال، توان تولید این ماده ارزشمند غذایی در استان ۳۰ درصد معادل ۹۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: مقدمات اولیه برای تشکیل تعاونی تولیدکنندگان قارچ گیلان در حال انجام است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه نیاز سالانه کمپوست واحدهای تولید قارچ استان ۱۵ هزار تن است، خاطرنشان کرد: تنها کارخانه کمپوست تولید قارچ گیلان فقط ظرفیت ۵ هزار تن کمپوست را در سال دارد و بقیه نیاز گیلان از استان های دیگر تامین می شود.

وی گفت:پرورش قارچ در گیلان برای ۵۲۷ نفر هم بطور مستقیم و هزار و۵۰۰ نفر غیر مستقیم، شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد



معدنی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: فعالان فرهنگی و کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه‌های متنوع و خلاق، کودکان و نوجوانان را به مطالعه و کتابخوانی علاقمند می‌کنند.
وی گفت: کانون هر ساله با خرید کتاب‌های حوزه کودک ونوجوان از انتشاراتی‌های دیگر و محصولات کانون از کتاب‌های مناسب حوزه کودک و نوجوان حمایت و منابع مطالعاتی را تجهیز می‌کند.
مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری از نحوه کار سامانه کتابداری کانون پرورش فکری گفت: سامانه کتابداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نرم افزاری است که اطلاعات کتاب‌ها، مخاطبان و فعالیت‌های اجرایی مراکز کانون را ثبت می‌کند و هر ساله به صورت دوره‌ای اطلاعات کتاب‌های امانتی از این نرم افزار استخراج می‌شود.

وی افزود: بر اساس آمار استخراج شده از سامانه کتابداری، محبوب‌ترین و پرخواننده‌ترین کتاب‌ها در فصل زمستان ۱۴۰۲ معرفی شد که فهرست ۴۲ عنوان کتاب از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین شش کتاب از دیگر انتشارات حوزه کودک و نوجوان در این سامانه به ثبت رسید.
معدنی گفت: پویش ملی بهارجان‌ها با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان در دو بخش عکاسی و کتابخوانی تا ۳۰ فروردین در حال برگزاری است. این پویش از اول فروردین آغاز شده بود.

دیگر خبرها

  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • اسکان ۱۰۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • نیم‌نگاه یوونتوس به وضعیت وندل، دفاع چپ تیم ملی برزیل و پورتو
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • افزایش ۳۰ و ۱۶ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵
  • پیشگیری از مسمومیت با قارچ‌های خودرو و سمی در طبیعت‌گردی‌های نوروزی
  • پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌های برق به روز شد
  • جدایی گیرمو اوچوا از سالرنیتانا در پایان فصل جاری
  • تخریب کامل ۶ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان دنا به دنبال جاری شدن سیل