Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، اواخر هفته جاری لایحه بودجه 98 به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد. ارقامی مانند نرخ دلار و میزان فروش نفت و درآمدها و هزینه‌های کل از جمله ارقام کلیدی بودجه می‌باشند. بر اساس اعلام برخی نمایندگان مجلس در لایحه بودجه فروش روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت در روز با نرخ دلار 5200 تومان در نظر گرفته شده است، این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی عدد 5700 تومان را برای نرخ تسعیر بودجه مناسب دانسته است، و این در حالی است که تخمین واردات کل کشور برای سال آینده اهمیت جدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات اولیه کسب‌شده از لایحه بودجه، کل واردات تخمین زده‌شده برای سال آینده حدود 38 میلیارد دلار می‌باشد که شامل 14 میلیارد دلار کالای اساسی و 24 میلیارد دلار کالاهای گروه 2 و 3 می‌باشد.

در این بین درآمد حاصل از حقوق و عوارض وارداتی کالاهای اساسی حدود 3 هزار میلیارد تومان و درآمد حاصل از سایر کالاها با مأخذ میانگین 12 درصد حدود 23 هزار میلیارد تومان است. گفتنی است، مأخذ حقوق و عوارض کالای اساسی حدود 5 درصد است. سال گذشته نرخ محاسباتی ارز برای همه کالاها 4200 تومان در نظر گرفته می‌شد و به‌نظر می‌رسد با افزایش نرخ تسعیر این عدد نیز در لایحه بودجه برای سال آینده تغییر محسوسی داشته باشد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی

بانک مرکزی با تکذیب توقف پرداخت ارز کالا‌های اساسی اعلام کرد: ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالا‌های اساسی و داروست، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین می‌شود.

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی در واکنش به انتشار مطالبی با عنوان "توقف اختصاص ارز کالا‌های اساسی" و طرح ادعایی به نقل از عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مبنی براینکه "بیش از یک ماه است که به کالا‌های اساسی ارز تخصیص نیافته است" ضمن تکذیب این ادعای نادرست و عاری از حقیقت، اعلام کرد: براساس آمار موجود در یک ماهه ابتدایی سال جاری ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

براین اساس طی فروردین ماه سال جاری، ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد که ۵۴۸ میلیون دلار آن بابت کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل اقلام گندم، دانه‌های روغنی نهاده‌های دامی بوده است.

لازم به ذکر است طی این مدت تامین ۶۹ درصد نیاز‌های وارداتی صنایع مختلف کشور با دلار ۴۱۰۰۰ هزار تومان (ارز نیمایی) صورت گرفته است. ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالا‌های اساسی و داروست، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین می‌شود.

نیاز‌های بخش خدمات هم که حدود ۴ درصد است، با نرخ ۴۳ هزار تومان تامین می‌شود. میانگین وزنی ارز تامین شده نیز عدد ۳۷۵۰۰ تومان را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات در مرکز مبادله تامین شد
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی