Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی در آخرین کارگاه خانواده مقاوم گفت:قاچاق یعنی انتقال پنهانی یک چیز از یک نقطه به نقطه دیگر که می تواند به شکل های مختلف و از طریق انواع پنهان سازی ها صورت گیرد.
براتی گفت: قاچاق کالا به دو شکل قاچاق کالاممنوع و قاچاق کالامجاز و مجاز مشروط صورت می گیرد و منظور از قاچاق کالای ممنوع کالاهایی است که صادرات و واردات آن ها ممنوعیت شرعی و قانونی دارند نظیر مواد مخدر،اسلحه و مشروبات الکلی و منظور از قاچاق کالای مجاز و مجاز مشروط کالاهایی است که صادرات و واردات آن ها با رعایت ضوابط قانونی امکان پذیر بوده اما به دلیل عدم رعایت این ضوابط قانونی قاچاق تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد:قاچاق کالا در همه کشورهای جهان به عنوان یک معضل اقتصادی- اجتماعی شناخته شده است. پدیده ناهنجار قاچاق، یک عامل بازدارنده و مشکلی پیچیده و چند بعدی است. از پیامدهای قاچاق در کشورهای جهان سوم، ایجاد بی هویتی فرهنگی و القاء تفکر عدم خودباوری در تولید صنایع و فراگیری فناوری را می توان برشمرد زیرا قاچاق، موریانه وار توانمندی های فرهنگی و اقتصادی کشورها را از درون تهی می کند.
معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی در ادامه گفت:پیامدهای اجتماعی قاچاق عبارتند از ورود برخی از کالاها مثل تجهیزات دریافت از ماهواره، مشروبات الکلی و ... و خروج برخی از کالاها مثل اموال فرهنگی و آثار تاریخی، به صورت مستقیم، اجتماع را با تناقض مواجه کرده، فرهنگ را به اضمحلال می کشد. و کالاهای فاسد، تقلبی و تاریخ گذشته قاچاق، سلامت جسمی و بهداشت عمومی جامعه را با مخاطره روبرو می سازد و از به خطر افتادن سلامت روحی و روانی جامعه نیز نباید به راحتی چشم پوشی کرد. و غیره
براتی در خصوص پیامدهای انتظامی قاچاق گفت: در کنار قاچاق کالا به وجود آمدن شغل های کاذبی مانند توزیع کننده و فروشنده این اجناس قاچاق متصور است که این خود می تواند عاملی برای افزایش دیگر جرایم و آسیب ها باشد همین امر افزایش حجم کاری و فشارروانی بر کارکنان ناجا را در پی دارد.
عدم ورود به موقع سازمان ها و ارگان های دخیل در مبارزه با قاچاق می تواند موجب خدشه دار شدن عملکرد نیروی انتظامی شود؛ چرا که مردم به دلیل آشنا نبودن به وظایف سازمان های دیگر، مبارزه جدی با قاچاق و کم رنگ کردن آن را وظیفه نیروی انتظامی می دانند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۸۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 

جواد محمدی گفت: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

این مسئول گفت: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

مدیرکل گمرک استان همدان: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

او گفت: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

محمدی در خصوص درآمد‌های گمرکی نیز گفت: درآمد وصولی گمرک استان همدان با افزایش ۷۹ درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام